uwv zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door buikje123, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    hoihoi,

ik kreeg 13 of 14 april een brief binnen van het uwv dat mijn uitkering in behandeling is, dat ze gaan kijken of alles compleet is en of ik er recht op heb, dat nam enige tijd in beslag. heb tot nu toe nog niets gehoord. moet ik gaan bellen/me zorgen maken of is het normaal dat dat een maand duurt en nog even afwachten?

bedankt alvast

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik zou voor de zekerheid eventjes bellen, zekerheid voor alles toch?

Ik krijg ook een uitkering, altans ik zat eerst compleet in de ww en nu vullen ze mijn uren aan die ik minder werk zeg maar en ik moet 14 juni bellen om het verlof door te geven en dan sturen ze mij het wazo formulier toe en deze moet ik ondertekenen en samen met de zwangerschapsverklaring terugsturen.
    Ik neem aan dat het bij jou ook om de wazo-uitkering gaat?
    Tijdens mijn bevallings/zwangerschapsverlof krijg ik een wazo uitlering ipv ww uitkering.

Hopelijk krijg je er snel duidelijkheid over.

3. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Uwv staat er wel bekend om dat het allemaal lang duurt.
    Maar toch klonk het aan de telefoon of de zwangerschapsuitkering snel geregeld zou zijn.
    Ik regel ook mijn wazo zelf omdat ik via een uitzendbureau werk. Maar ik zou zeker bellen. gewoon voor de zekerheid, of om de stand van zaken na te vragen.
    is helemaal niet gek, hoor..
    succes!

4. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Gaat het om een uitkering of om een zwangerschapsuitkering nu je met verlof bent? Ik werk zelf namelijk fulltime en ben sinds 20 april officieel met verlof. Vorige week kreeg ik ook een brief van het UWV waarin stond dat ze de aanvraag van mijn zwangerschapsuitkering hadden ontvangen op 22 april...en dat ze nu gaan beoordelen of ik recht heb op geld.

Is het zo'n brief?

(Ik heb geen actie ondernomen, omdat ik mijn salaris van april gewoon heb gekregen (ook het deel van 20-30 april) en dus in de veronderstelling was dat het UWV de uitkering uitbetaalt aan mijn werkgever + ik er verder niks mee hoef. Maar weet niet of dat klopt...dat zal volgende maand blijken ;))

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik heb ook zo'n brief gehad.Dit was in December.In januari kreeg ik betaald.

MAAR KIJK UIT....
    Als je werkt en je krijgt via het UWV een wazo uitkering,dan heb je er alleen recht op,als je geen salaris van je werkgever krijgt.

Maar ik kreeg salaris van mijn werk gever en wazo van het UWV.
    Ik had zoiets van,hmmmm hier klopt iets niet en heb het geld van het UWV appart gelegd.En dat was maar goed ook.Ik heb verleden week een bedrag van 683 terug moeten betalen.Omdat ik een hele goede spaarder ben,heb ik alles ineens terug betaald,maar je zult het maar niet kunnen

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik neem aan dat een WAZO snel is geregeld??

ik ben niet meer in dienst, maar zit in de ziektewet (ziek uit dienst gegaan door zwangerschap).
    Ik ga 13 mei met verlof. Maar mocht mijn WAZO pas 29 april aanvragen..... en heb gister pas de zw.schapsverklaringsformulier binnengehad die mijn VK moet tekenen. Dat heb ik vandaag laten doen en vandaag alles op de bus gedaan.

zit ik dan de komende weken ineens zonder geld ofzo?? :S

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik denk,maar weet het niet zeker dat je tot 13 mei je ziekte uitkering krijgt en daarna je wazo.

Maar dat duurt ook wel voor je die krijgt.JE krijgt overigens je Wazo wel per week uit betaald

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ja klopt, ik krijg tot 13 mei nog een ziektewet uitkering. Die wordt dan op woensdag 11 mei uitgekeerd.
    Ik zou dan op woensdag 18 mei mijn WAZO moeten ontvangen.

bij mijn dochtertje was het vrij snel geregeld omdat ik, voordat de wazo inging, in de ww zat.

Hoop dat ik het op tijd krijg, zeg... poeh. Heb geen partner meer op wie ik terug kan vallen.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Overgang van ziektewet naar Wazo gaat vaak soepeltjes ;) Tenminste dat is mijn ervaring in de omgeving. Overgang van uitzendwerk naar ziektewetuitkering gaat traagggggg

10. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    t gaat om de gewone zwangerschapsuitkering....

bedankt voor de reacties. ik ga zo even bellen, had 9 april een brief gehad dat t in behandeling was en nu nog niets gehoord.....

11. buikje123

buikje123 Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.213
    1
    0
    devero ja die uitkering ja, zo n brief als jij kreeg, kreeg ik ook.. bij mij betaalt ook de werkgever uit, als t goed is eind mei maar moet k nu nog bellen naar t uwv omdat ik geen bericht heb gehad verder?(bevestiging dat t doorgaat de uitkering) of hoort t zo te gaan dat je dalijk gewoon salaris krijgt...

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Het UWV betaald aan je werkgever en je werkgever betaald aan jou gewoon je loon door.

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zou maar even bellen, ik zit al sinds begin maart ermee te klooien :x

Eerst hebben ze het afgewezen omdat ik niet bereikbaar zou zijn!
    Ja hallo, ik heb zelf geregeld gebeld met ze om dingen te vragen en uit te leggen, ze hebben niet gebeld in de tussentijd. :x
    Was een foutje van hun, ja dank je maar de rekeningen lopen door!
    Nu was alles weer in behandeling maar ze wisten mijn dagloon niet, euh ik heb 4 loonstrookjes opgestuurd met het wijzigings formulier!!
    Toen hadden ze mijn vermoedelijke bevallingsdatum niet, ook die heb ik 2 maanden geleden netjes door gegeven.
    Als alles goed gaat heb ik dan volgende week mijn geld en moet ik nog naar de keuringsarts, maar pffffffff tranen met tuiten en ik heb dit nog nooit mee gemaakt, dus bel ze maar even voor de zekerheid :)

14. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb gewoon salaris gekregen van mijn werkgever en inmiddels ook een loonstrook. Dus ik ga er vanuit dat dit de normale gang van zaken is en dat het UWV en mijn werkgever samen maar moeten uitvechten wie geld krijgt van wie en per wanneer.

Wat je ook nog zou kunnen doen: P&O van je werk bellen en aan hun vragen hoe het nou zit. Of gewoon het UWV bellen als je twijfelt en je zorgen maakt of je wel salaris hebt straks.

Maar bij mij is het dus vanzelf goed gekomen...

15. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zit in de ziektewet uitkering. Zou het erg raar vinden als mijn WAZO lang zou duren en ik dus zonder geld zit??

Mocht sowieso pas 29 april mijn WAZO aanvragen terwijl ik 13 mei al met verlof ga.

Net ook een bevestiging gekregen dat mijn WAZO aanvraag binnen is gekomen en ze de aanvraag gaan behandelen.

Nou, ik hoop maar dat het snel gaat want ik moet ook mijn rekeningen betalen... heb ook geen partner!

Ik neem aan dat ze na 13 mei geen ziektewet uitkering meer betalen aangezien ik dan met verlof ben.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dat is wel heel snel!!
    Kreeg vandaag een brief dat mijn WAZO wordt toegekend.

Pieuw, opluchting dat het snel geregeld is. Scheelt ook wel een hoop dat ik al in de ZW zat en ze dus alle gegevens al hadden, behalve de zw.schapsverklaring.

Deel Deze Pagina