Als er een kleintje komt wil ik stoppen met werken. Mijn man is door de weeks van huis, dus wil ik zeg maar full time gaan moederen. Maar hoe zit dat nou met je werk? Stel dat als ik een paar maanden zwanger ben en ik vertel op mijn werk dat ik wil gaan stoppen als de kleine er is, mag je dan door werken tot dat het niet meer gaat, of moet je een datum doorgeven per wanneer je wilt stoppen. Als het al snel niet meer gaat, hoe dan? Word je dan toch nog uitbetaald totdat je bevallen bent of hoe gaat dat. Wie heeft er ervaringen mee.
ik zou als je echt wil stoppen pas na de kleine er is het aangeven, dus je heb 16 weken zw.verlof en zou (als je opzegtermijn een maand is) dat op het einde van je verlof aangeven dat je niet meer terug komt. Klinkt gemeen maar zo doet iedereen het hoor.
Eens met Peeetje. als je nu al aangeeft te willen stoppen, dan heb je natuurlijk de kans dat ze je er het liefst al eerder uitzetten. Ze gaan dan twijfelen over je motivatie. Dat zou ik nml doen als een medewerker dat aangeeft, heb iets dergelijks al eens meegemaakt en ik weet dat ik niet aardiger van werd. Heb het haar niet laten merken, maar voelde me er heel vervelend over.
Als ik jou was zou ik pas mijn ontslag indienen in de laatste maand van je zwanegrschapsverlof (hangt er vanaf hoe lang je opzegtermijn is) Dan heb je in elk geval je salaris nog een poos, je hebt daar tenslotte recht op. En zoals de anderen al zeggen, als je het eerder aangeeft kunnen ze je het moeilijk maken om nog met plezier te werken...... Liefs Merel
Bedankt voor jullie adviezen. Ik moet zeggen het druist wel een beetje tegen mijn gevoel in hoor. Maar mijn man zie inderdaad ook al het zelfde. Moeilijk hoor.
inderdaad gewoon zo doen! Toen ik bij onze P&O adviseur zat, gaf zij het voorbeeld dat iemand voor haar verlof had aangegeven minder te willen gaan werken, maar dat had zij niet goedgekeurd omdat de medewerkster zichzelf dan tekort deed... Ze liet het pas na het verlof ingaan.... super he? Dat een werkgever zo meedenkt.... Kan me voorstellen dat het wat tegen je gevoel in druist, maar denk maar zo; zij zijn rijker dan dat jij bent En stel nou dat je na de bevalling toch nog zoiets hebt dat je 1 of 2 dagen zou willen gaan werken....dan is dat niet meer te regelen.... en als je wacht met opzeggen wellicht wel! Lekker afwachten dus!
Is het wel zeker dat je ontslag mag indienen terwijl je nog midden in je zwangerschapsverlof en waar kun je dat het beste navragen! Groetjes anja