Is er een sprong bij 3 jaar en 4 mnd????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jatobe, 21 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    pfffffffff..............zijn er meer kinderen rond deze leeftijd wat in de 'nee, nee, mag niet, wil ik niet, nee IK WIL NIET! en niet 'meewerken'...???? Ik word hier echt tureluurs.:$ Ken zo mijn zoontje eigenlijk helemaal niet, dus vandaar mijn vraag. Wie herkent dit rond deze leeftijd? Ennuh....hoe lang duurde het?:)

2. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Kan je niet helpen maar hier net zo! Is 3 en 3 maanden. Hij luistert niet, alles is een probleem, plaagt z'n zusje, eet en slaapt slecht. Het is normaal ook niet de makkelijkste maar nu extreem. Ik leef met je mee ;)

3. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Pfff, ik vind t erg vermoeiend zeg. Hij wil van alles en van alles niks. Wil fruit eten, is het klaar, nee geen fruit. :x TEkenen, nee schilderen. Nee toch niet, niet aankleden, niet uitkleden. Inderdaad niet goed eten. t enige is dat hij wel goed slaapt. Maar na de lieve ochtendkusjes 'schiet' de sprong er weer in.....tuf tuf.....(tis un fase):)

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Haha inderdaad erg vermoeiend... Wil niet meer in de kinderstoel maar blijft niet zitten op gewone stoel en eet daardoor nauwelijks. Ik hoop dat de fase snel voorbij is...

5. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ehm mijn dochter is 2 jaar en 9 maanden en doet dat ook. Hopelijk duurt het niet tot 3.5!!! Erg vermoeiend. Steeds weg lopen als ze aan gekleed moet worden of als ik vraag bij me te komen. Ik wil pasta eten mama, ik pasta maken en het vervolgens niet willen eten.
    We gaan naar buiten, ik wil niet naar buiten. Zijn we buiten wil ze niet meer naar binnen. Pfff dus heeeel herkenbaar allemaal.
    Ben idd benieuwd hoelang deze fase duurt of zal mijn dochter het volgend jaar gewoon nog een keer over doen?

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja herkenbaar en we zijn er net een maandje of drie vanaf. Heeft bij ons bijna driekwart jaar geduurd voordat er weer een normale dag bij zat! Het was een lange adem. Wat hielp is rustig blijven en je eigen ding blijven doen met hier en daar wat samen doen.

7. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland

Oef! Dan hebben we nog even te gaan :(

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Jaaaaaa hier nog een dwarse dreumes :) Nouja, het is sinds deze week weer een beetje gezelliger :) Er ontstaat minder gauw een driftbui en hij kan weer beter door een deur met zn zus en hij is ineens van "neeeee ik wil geen kus" naar de hele dag door kussen en knufelen (heeerlijk) En ik zie dat hij ineens dingn doet die hii eerst niet kon: koppoters tekenen en auto's. En het delen en samenspelen met onse dochter lijkt hem makkelijker af te gaan. Waar hij eerst altijd maar haar wegduwde en ze nergens mee mocht spelen is er nu een soort samenspel gekomen van zijn kant. Ook hb ik het ide dat hij haar nu "eindelijk" accepteert. Klinkt een beetje gemeen maar hij was hievoor nirt erg lief tegen zn zus ;)

Hier begon het ook zo'n beetje met 3jr en 3/4maanden. Niks was goed, alles was precies het tegenovergestelde wat mama zei, alles doen waar mama juist van zei het niet te doen, in zn eentje spelen was er niet meer bij en luisteren vergat hij gewoon hahahah.

En wat het allerallerergste nog was: de drama, het gegil, het gehuil en gekrijs als hij iets niet mocht hebben/doen .... Over de grond rollen, schoppen tegen de muur of de buitendeur (als hij even een time-out kreeg), schreeuwen tot hij ervan moest hoesten en tranen in zn ogen kreeg. Buren zullen vast gedacht hebben dat hij meerdere malen per dag een pak slaag kreeg :):):)

9. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Hier ook 1 van 2 jaar en 9 maand die nu echt aan het peuterpuberen is, niks willen en wegrennen als er verschoont moet worden, driftbuien als meneer z'n zin niet krijgt pfff, het is het wel gekomen nadat hij ziek is geweest, dus wat meer vertroeteld is, ik hoe me idd ook altijd maar voor dat het een fase is ;)

10. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh ze zijn allemaal uniek wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo lang duurt :D Maar sterkte tot nu toe vond ik het de heftigste periode.

11. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    ojee........ik hoop echt, echt niet dat het zo lang gaat duren. Ik herken gewoon mijn zoontje even niet. Toen we vanochtend een winkel ingingen zei hij (terwijl niemand iets tegen hem zei): NEE, niet! Ik vind die niet mooooooi! Niet mooi! Ok........da's goed zei ik, gelukkig vindt mama sommige dingen wel mooi. STaat met zijn armen over elkaar (ziet er gewoon komisch uit) belletjes te blazen uit zijn mond. Komt de verkoopster langs gelopen terwijl ik een broek omhoog houd richting mijn zoontje en mijn zoontje zegt: NEE, ik vind die niet mooi! Niet! en zij zegt: zooooooooo, ben jij belletjes aan het blazen? eh ja........zegt hij ineens weer heel verlegen haha.

Maar ojee zeg, vandaag zeker vijftien keer tot drie moeten tellen, hij heeft 40 minuten extra aan de eettafel gezeten en ging huilen uit bad, omdat de stop eruit ging (net als anders trouwens, de stop eruit dan, niet het huilen)........ook wel tijdens het huilen naar mij toe komen en geknuffeld willen worden. Doe ik ook en we zeggen steeds I love you. Zo lief. Maar hij zit zichzelf echt zo ontzettend in de weg!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik kan me ook nog wel herinneren dat ze rond 3 jaar een periode heeft gehad dat ze idd behoorlijk pittig was. Was maar een paar weken.

13. Smirre

Smirre Lid

1 aug 2010
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh jaaaa! Heel herkenbaar! Hier een tweeling van 3 jaar en 3 maanden en vooral een van mijn meisjes heeft er heeeeeel erg veel last van :)
    Niets is inderdaad goed, de hele dag roepen 'ik wil niet eten!', 'ik wil niet slapen!', ik wil geen brood!' etc. en ook de hele dag mama uittesten, pfff, ik herken de frustratie :(, helaas geen tips....maar soms is het al heel fijn om te horen dat je niet de enige bent ;)

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Check! Hier ook eentje van 3 jr en 4 maanden en na een wat rustiger periode is het sinds een paar dagen weer drama! Echt vre-se-lijk!
    Hij zit zichzelf (en dus ons..) echt gigantisch in de weg. Het is een uitdaging om nog een beetje leuk de dag door te komen met hem, pff..
    Ben blij dat mijn man nu ook 2 weken vakantie heeft en ik er niet alleen voor sta.

15. Storm

Storm Niet meer actief

Heet dat niet gewoon peuterpuberen?
    Mijn oudste heeft die fase (nog) niet gehad. De tweede zit er middenin. Maar dat gaat met periodes. Dan is hij zoineens weer ernstig grenzen aan het testen en dan is hij weer een tijdje redelijk 'rustig'.

16. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Aangezien een driejarige ook nog een peuter is en wij dit (gelukkig) nog nooit gehad hebben, behalve wel een dreumespuber, zou het best kunnen ja.;) Daarbij schijnt er wel bij drie jaar en een beetje vaak een lastige periode te komen zoals ik nu lees.

Deel Deze Pagina