Dames, ik deel graag even mijn verhaal in de hoop dat anderen het herkennen en om even mijn verhaal te doen. Ik ben zwanger van mijn tweede kindje en alles gaat goed, voel me lichamelijk goed en fit en we zijn erg blij met de zwangerschap. Op mijn werk zit ik alleen helemaal niet lekker op mijn plek, ondanks dat het op papier een hartstikke leuke baan is. Ik ben best een introvert persoon en kom niet tot bloei op mijn werk door meerdere factoren: manier van leidinggeven, teamgenoten, en vooral: mijn hart ligt hier niet. Daardoor kruip ik in m'n schulp, presteer ik niet optimaal en ben ik aan het aftellen tot mijn verlof. Daar voel ik me onzeker en slecht over en het vreet energie. Ik pieker veel en zoek heel erg naar iets waar wel mijn passie ligt, maar weet het niet zo goed. Een heel coachtraject zie ik niet zitten nu ik zwanger ben, maar dat is wellicht voor daarna wel een optie. Nu ik een gezin heb vind ik het deste belangrijker om een leuke baan te hebben waar ik voldoening uit haal, als voorbeeld naar mijn kinderen en als iets waar ik zelf ook blij van word en energiek. Ik werk momenteel 4 dagen en maak daar na mijn verlof 3 dagen van. Dat geeft in ieder geval wat ademruimte. Maar was benieuwd of iemand dit herkent, en misschien tips heeft... Dank alvast!
Ik herken het! Niet in combinatie met een zwangerschap, want toen werkte ik gelukkig al ergens anders. Voor mij lag het niet aan het type werk, maar echt aan de manier waarop het bedrijf werd gerund. Heel erge afrekencultuur, veel stress, zeer regelmatig huilende collega's, klein bedrijf, sterke controle door de eigenaar. Eigenlijk gewoon afschuwelijk. We hebben eens tijdens een sollicitatiegesprek tegen een kandidaat gezegd dat het echt heeeeel leuk was om bij ons te werken. Echt een uitdaging. Een beetje alsof je huiskamer in brand stond. Wel gezellig, maar toch klopt er iets niet. Oeps Mijn tip: ga na wat er precies niet klopt en wat er voor jouw gevoel wel klopt. Maak je LinkedIn profiel up to date (dan kom je weer bovenaan alle lijstjes) en benader wat bedrijven waarin je interesse hebt voor een oriënterend gesprek. Zo krijg je in gesprek met anderen ook meer feeling met hoe het ergens anders kan zijn. Zelfs al vind je je werk gewoon niet meer leuk, dan is er misschien wel een leukere werkplek waar je in alle rust na kan denken over die ene opleiding of dat goede businessplan.
Dank voor je reactie! Dat klinkt ook wel heftig bij jou... Het ligt bij mij niet zozeer aan de 'harde' manier van bedrijfsvoering, maar meer aan het feit dat ik qua persoonlijkheid niet op de goede plek zit. Wat zij zoeken in mijn functie, kan ik ze niet bieden, en dat wringt en daar worstel ik mee, want ik word er wel op afgerekend. Goede tip om alles even op een rij te zetten! Wat vind ik wel en niet leuk, en waar zou ik wel tot mijn recht komen. Dank!
Ja gelukkig ben ik daar al lang weg Soms zijn het kleine dingen waar je je een stuk beter van gaat voelen. Ik hoop dat je eruit komt. Succes!
Als je je echt zo voelt raad ik je aan je verloftijd ook te gebruiken om te solliciteren. Ergens werken waar ke echt niet op je plek bent en jezelf niet kunt zijn kost mega veel energie. Energie die je beter kan gebruiken voor je gezin. Ik vond de overgang van 1 naar 2 kinderen vrij pittig en zou bovenstaande er zelf niet bij kunnen gebruiken. Ik heb in een iets andere situatie gezeten op mijn werk en heb ervoor gekozen mee over te gaan naar de gemeente en dit heeft me zoveel goed gedaan. Wat een berg energie krijg ke als je lekker in je vel zit, daar kan je alleen maar plezier van hebben!
Heeel herkenbaar! Ik had hetzelfde en heb destijds vakantiedagen gespaard zodat ik 3 weken eerder met 'verlof' kon. Na verlof volledig ouderschapsverof (dus ipv paar uur per week gewoon alles in1x) opgenomen dus ging pas weer terug toen mijn kindje 8 maanden was. Die periode heb ik gebruikt om rond te kijken en dingen voor mezelf duidelijk te krijgen. Ik heb toen de keuze gemaakt om voor mezelf te beginnen. Heb nog 2-3 maanden gewerkt om alles af te sluiten, over te dragen etc en ben officieel voor mezelf gestart toen kindje 1 werd. Speelde ook wel mee dat ik in een 'hard' werkveld werkte waar minder dan 40uur werken niet altijd lukt/kan/begrepen wordt.
Ik herken het helemaal!!! Tijdens mijn eerste zwangerschap rezen de eerste twijfels al en die werden tijdens mijn zwangerschapsrust alleen maar erger. Dus beginnen solliciteren op functies die me wel leuk leken. Uiteindelijk niet doorgebeten en teruggekeerd. De eerste weken ging het allemaal prima dus ik liet het los. Maar ja hoor na drie maanden terug prijs en ik wilde weg. Ondertussen zwanger van onze tweede meid en dus kon ik geen kant uit, naar mijn gevoel. Heb netjes mijn tijd uitgedaan en dan zwangerschapsrust plus extra maand ouderschapsverlof. Maar de tweede zwangerschap is heel moeilijk geweest vanwege het feit dat ik zo ongelukkig was op het werk. Niet vanwege de job-inhoud maar vanwege de omstandigheden en de leidinggevende en haar beste vriendinnetje. Zodra ik terug aan het werk ging, ben ik intensief beginnen solliciteren. Binnen de maand had ik een nieuwe baan! Een heel andere baan in een heel andere sector!! En nu aan mijn laatste dagen bezig van mijn opzeg. Ik moest maar liefst drie maanden opzeg doen en men wou mij geen dag vroeger laten gaan. Niet omdat men mij onmisbaar vindt maar gewoon om te laten zien dat ik dankbaar zou moeten zijn en dat ik nog maar het lef had gehad om me te proberen verbeteren... Hebben ze letterlijk gezegd trouwens! Tijdens mijn ganse opzeg word ik al gepest en ondermijnd, nog meer dan vroeger. Ik heb tegen mijn oversten niet helemaal gezegd waarom ik wegga omdat mijn opzeg dan pas echt een hel zou zijn. Maar die is ze nu toch al geworden, zonder dat ik er iets van gezegd heb. Tel hier mijn dagen af en weet dat er mij iets beters staat te wachten; waar men mij wel ziet, waar ik wel kansen krijgen en waar ik wel mezelf kan zijn en daar trots op mag zijn! Tijdens je zwangerschap weggaan is misschien niet gemakkelijk maar het kan!! En wacht je alsnog je zwangerschapsrust af, ga lekker beginnen solliciteren en solliciteer enkel waarvoor je echt zin hebt!!