Een gekke vraag misschien, maarreh.. Ik ben dus al 15 jaar vegetarier. Ik eet wel vervangend vlees (soja), groente, fruit en melkproducten, maar dus absoluut geen vlees. Nu las ik gister ergens dat je dan ook wat te kort kan komen aan vitaminen en mineralen. Is er iemand die iets extra's neemt om het zwanger worden en blijven te stimuleren? Ik neem uiteraard dagelijks foliumzuur.
Volgens mij is het genoeg als je elke dag extra vitamine neemt die je kan in nemen tijdens het zwanger worden en zijn. Bijv. kruidvat zwanger vitaal erg goedkoop, moet je alleen extra foliumzuur bij slikken. Of van vsm puur mama.. Ik denk dus niet dat je echt vitamine's mist.
Vegetariërs kunnen soms een tekort hebben aan vit. B12, maar dit kan je oplossen door het advies van Ikdus op te volgen: een vitaminetablet voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden nemen, zoals FemNatal of een andere.
B12 is volgens mij het gene wat je kunt gaan missen. Als je B12 besluit te gaan slikken moet je ook atlijd foliumzuur nemen. Maar in gravitamon bijvoorbeeld zit alles. Ik slikte hier nog w el atlijd extra B12 bij (heb een tekort gehad in het verleden)
Oh gelukkig, dan valt het dus allemaal best mee. Ik heb idd al mama en baby pillen + foliumzuur. Moet gaan! Bedankt!
Ik las net ee nstukje in het 9 maanden tijdschrift dat vegetariers extra B vitaminen en ijzer moeten slikken. Vitamine C helpt voor een goede opname van het ijzer. Bij iedere maaltijd groente/fruit met vitamine C of vruchtensap. Handig zo'n tijdschrift