hond van 8jr voor het eerst naar pension

Discussion in 'De lounge' started by Toke, Oct 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wij hebben een hond van 8 jaar. Nog nooit is hij in een hondenpension geweest. Met vakanties altijd mee of naar twee vaste oppas-kennissen.
    Nu hebben wij binnenkort een uitje waarbij wij twee dagen en een nacht weg zijn. De vaste opvangadressen kunnen dan helaas niet op onze hond passen en hij kan ook niet met ons mee. Onze hond heeft een wat moeilijk karakter, waardoor hij niet door jan en alleman opgevangen kan worden. Ik zie dus geen andere mogelijkheid hem naar een pension te brengen. Ik zie er erg tegenop. Hij is het niet gewend en zal ons vreselijk missen. Iemand tips of ervaring?

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Je kunt de mensen van het pension uitleggen hoe je hond is en hoe je het beste met hem om kunt gaan. Of dat je een 'gebruiksaanwijzing' opschrijft.. Dan hebben ze iets om op terug te vallen. Geniet van je uitje en die 2 dagen zijn vast zo voorbij :) Misschien kun je de hond een shirt of iets meegeven waar jullie geur aan zit.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ja, zo'n t-shirt van jezelf! Al vaak gehoord, maar in deze situatie nog niet aan gedacht. Hij krijgt natuurlijk ook zijn eigen mandje, dat is ook een vertrouwd luchtje.

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

En zijn favoriete speelgoed oid :)

5. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ja tuurlijk. Al kijkt hij niet om naar zijn speeltjes en botjes als wij weg zijn. Tis dan maar voor het idee. Ik vrees echt dat ie de hele nacht gaat huilen....

6. Talvi

Talvi Niet meer actief

Misschien een raar idee hoor maar je zou je hond ook kunnen uitleggen waarom hij naar het pension moet en voor hoelang.. Mijn tante heeft 2 maltezers en ze was een keer vergeten te zeggen tegen ze dat ze even boodschappen ging doen (Dit doet ze altijd namelijk). De hondjes hebben 3 dagen met de rug naar haar toegezeten en haar compleet genegeerd haha.

7. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Dat rare idee van jou had ik ook al bedacht ;). Bij mijn hond zie ik het echter niet zoveel effect hebben, maar ik ga het natuurlijk wel doen. Bij mijn kind, al vanaf de geboorte, zie ik wel dat hij rustiger wordt als ik hem vertel wat ik ga doen en dat hij dat flesje straks echt wel krijgt.

8. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als je een goed pension vind scheeld het al een heel stuk.

Onze hond is voor het eerste geweest toen ze 6 jaar was, ze vond het geweldig!

Waar woon je? In kampen zit een hele fijne!

9. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Oke, bedankt voor de tip! Wat geruststellend dat jouw hond met 6 jaar toch enthousiast was. Mijn hond is moeilijk met andere honden. Snel happen uit angst. En ja, andere honden zullen daar wel zijn!
    Laatst was ie een dag bij de dierenarts, waren wij ook niet bij. Hij was nog 3 weken daarna zo mak als een lammetje en heel lief. Dus misschien pakt het wel heel goed uit :)

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Vaak hebben de mensen meer problemen dan de hond met betrekking tot een pensioen ;)

Onze hond gaat ieder jaar als wij op vakantie gaan, wij hebben een erg goed pensioen (is helaas ook niet de goedkoopste, maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal). De eerste keer was hij 5 (geloof ik) en ik was echt bang dat hij ons vreselijk zou missen, niet zou eten ...

Nou, hij werd in het uitloopveld gezet, en de kluif en het speeltje (en wij) waren in 1 keer niet meer interessant. De hond in het buur-veld was stukken interessanter.

Natuurlijk is hij blij als we hem weer komen op halen, maar ik heb niet het idee dat hij er erg onder lijdt. ;)

Een goed pensioen zal rekening houden met je hond. Leg uit dat het de eerste keer is (dan zullen ze hem vaak wat meer aandacht geven), leg uit dat het geen gemakkelijke hond is. Dan komt het vast goed.

Succes!!

11. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Het komt echt allemaal wel goed! Zoals hier boven staat geschreven hebben de eigenaren er meestal meer moeite mee dan de hond zelf. Heb in een Pension gewerkt en ben in die tijd geen één hond tegen gekomen die zijn baasje leek te missen!
    Ze vermaken zich prima met hun soort genoten :D

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik heb een aantal jaar bij een pension gewerkt en mijn ervaring is dat het allemaal wel meevalt. Veel baasjes lieten huilend hun hond achter , omdat de hond niks gewend was, ze zouden missen en niets zouden eten enz.
    9 van de 10x was er helemaal niks aan de hand. Hoogstens 1 a 2 dagen niet willen eten. Nou, daaf gaan ze niet dood aan hoor. In een pension is zoveel afleiding dat ze geen heinwee krijgen. Ze hebben genoeg ervaring met moeilijke honden en als ze het niet vertrouwen dan vinden ze altijd wel een andere manier om ze veilig naar bijv speelweiden te brengen.

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Onze hond ging ook toen hij 8 was voor het eerst naar het pension door een megaverbouwing. Elke dag werd hij gehaald en weer thuis gebracht door hun. Vanaf dag 3 rende hij al op de honden meneer af als hij aan kwam lopen. Uiteindelijk heeft hij zels met andere honden, waaronder ook reuen, in de wei gelopen.

Als het echt een goed pension is, en dan met een handleiding van de hond, gaat het vast helemaal goed komen.

Misschien ook zelf een keer bij het pension gaan kijken zodat je een goede indruk van ze kan krijgen. Dit hebben wij toen ook gedaan.

14. WLE

WLE Niet meer actief

Wij hebben afgelopen zomer onze hond ook naar pension gebracht voor het eerst!
    Het was verschrikkelijk na 3 dagen was ze nog niet gewend en deed alleen maar huilen.
    Het was een goed pension ken meerdere mensen die de hond er brachten.
    Maar onze golden retriever van 3 kon er gewoon niet tegen!
    Ze is zo gehecht aan ons en de huiselijke sfeer dat het pension haar niks goeds deed.

Wil je niet ontmoedigen maar ik zou zoeken na een andere oplossing iemand die dicht bij je staat die eventueel kunnen oppassen als nog?

15. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ach welnee ... een goed pension kan daar prima mee omgaan. Dat jullie hond nou toevallig daar niet kan aarden, is wat anders maar zeker niet generiek voor alle honden. Sterker, ik denk dat 99 van de 100 honden zich prima vermaken zo samen met andere honden.

16. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Door dat hij een moeilijk karakter heeft heb ik zelf een beter gevoel bij een pension, omdat je dan met mensen te maken hebt die weten met honden om te gaan. Onze hond kan iemand niet mogen en vrij snel in de aanval gaan. Niet dat je dan meteen in flarden wordt gescheurd, maar je moet dan wel goed kunnen handelen. Mensen die hem benaderen en voorover buigen om hem te laten snuffelen aan hun hand, die houding ziet hij als bedreiging en gaat hij waarschuwend grommen. Dat soort gedoe heb je denk ik niet in een pension, daar komen alleen mensen die ermee om kunnen gaan en hopelijk bij voorkeur 1 en dezelfde persoon.

Fijn, veel geruststellende reacties.

17. WLE

WLE Niet meer actief

Ze vroeg toch om eerlijke meningen!
    Wij hebben zo in de omgang een hele makkelijke hond.
    Maar hij kon in een pension gewoon niet aarde.
    Er zijn dus OOK honden die het er niet na hun zin hebben.
    Al zal het misschien in de meeste gevallen wel goed gaan!

Share This Page