Ik heb vroeger maar 1 x de BMR gehad en daar kwam ik acvhter omdat wij bezig zijn met ivf in Gent en daar checken ze van te voren of je genoeg antistoffen hebt tegen de rode hond. Die had ik dus niet omdat ik vroeger maar 1x was ingeënt. Nu moest ik IVF overslaan omdat ik nog een inenting moest halen omdat het heel veel kwaad kan als je zwanger bent en als nog rode hond krijgt. Dus ik zou zeggen doen......
Wij wilden onze dochter volgende week laten inenten (dus met 13 mmaanden ipv 14), maar dat is helaas te laat want vandaag bleek dat ons meisje de mazelen heeft. We wonen overigens niet in de buurt van de biblebelt en zijn daar ook niet geweest.
Hoi, Het gaat goed, wel wat ziekjes maar tot dusver niet veel zieker dan een gewone griep oid. Wel alle symptomen: begon met snotneus/hoesten, ontstoken ogen, uitslag over haar lichaam en in haar mond, geen eetlust en met golven hoge koorts. Arts maakte zich tot dusver geen zorgen, zag eruit als een normaal/mild verloop. Gelukkig!
Ik werk in het noorden in het ziekenhuis. Alle medewerkers hebben een brief ontvangen. Iedere medewerker moet nagaan of hij/zij de BMR 2 x gehad heeft.indien 1 x of helemaal niet, of je weet niet zeker, kun je 2 vaccinaties krijgen als je het wilt. Voor wat oudere collega's is het zo dat zij vaak niet gevaccineerd zijn vroeger. Het word best groots opgepakt allemaal, een eventuele mazelenuitbraak ligt op de loer. Het is misschien een domme vraag maar wanneer krijgen kindjes de eerste bmr en wanneer de 2e?