Hallo, Ik ben nu 28 wk zwanger van mijn 2e dochtertje en heb vd week een pretecho gehad waarop te zien was dat mijn kindje waarschijnlijk een cyste in haar onderbuik heeft. Doorgestuurd naar de gynacoloog en die heeft vandaag een uitgebreide echo gemaakt en denkt nu aan een cyste van ongeveer 1,8 cm in de eierstok van de baby. Iemand hier ervaring mee? En hoe dit verder is verlopen? Ik moet over 8 wk weer komen en ze gaan na de geboorte een echo bij de baby maken om te kijken hoe het er dan uitziet, en of er wat aan moet gebeuren. Maak me best wel een beetje zorgen eigenlijk...en hoor graag hoe het bij anderen is gegaan, kan er namelijk maar weinig over vinden op internet.
Geen ervaring maar wel een dikke knuffel! Dat wil je natuurlijk helemaal niet horen over je kleintje. Nu al zoveel zorgen, dat zou niet moeten. Hopelijk valt alles mee!
Wat vervelend dat dit geconstateerd is! Mijn schoonzus heeft dit ook gehad tijdens een pretecho. Zijn uiteindelijk doorgestuurd naar een academisch zkh voor nader onderzoek. Hebben veel extra echo's gehad om de groei goed in de gaten te houden. Er was sprake van een eventueel operatie na de geboorte, maar bij één van de laatste echo's was de cyste ineens verdwenen, hij was geknapt en opgelost. Geen blijvende schade oid gelukkig. Zou fijn zijn als het bij jullie ook zo gaat! Sterkte iig met alles! Liefs
Niet bij een baby. Maar een 25-jarige vriendin van mij werd met heftige buikpijn opgenomen in het ziekenhuis en bleek toen een cyste in d'r eierstok te hebben, waarschijnlijk ook al vanaf haar geboorte. Deze is toen met spoed verwijderd en nu heeft ze nog 1 eierstok. Deze neemt wel ook volledig de functie van de ander over. Dus ze houdt er behalve een litteken niks aan over
Hey baby, wat vervelend dat je nu nog steeds niet heel veel verder bent in wat er nu moet gebeuren. Ik heb zelf een cyste gehad in m'n eierstok en die is ook vanzelf weer weggegaan dus ik hoop dat dit ook zo is bij jou kleine! Sterkte!
Hoi, Mijn zus heeft dit ook gehad. Toen vonden ze twee cystes in het hoofdje. Tijdens de echo in week 36 waren beide cystes weg!
Bah, geen fijn nieuws. Gelukkig hier al wat ervaringen te lezen met een goede afloop. Wil je in ieder geval sterkte wensen!
Niet bij een baby, maar mijn moeder kwam erachter op 38 jarige leeftijd. Ineens heftige buikpijn. Toen is ie via een operatie verwijderd.. Haar andere eierstok zit er ntl gewoon nogsteeds Ze heeft het nooit geweten/nooit last van gehad. Ik heb ook vaak gehoord dat ze vanzelf weer weggaan, hopelijk valt het mee bij je kleintje, sterkte!
Dank jullie wel allemaal, deze verhalen beuren me wel weer op!! En doen me wat meer hopen op een goede afloop.
Hier geen ervaring bij een baby maar wel bij mezelf, ik heb ze twee keer laten verwijderen (met behoud van mijn eierstokken) en ze blijven terug komen. Maar ik kan/ben er gewoon zwanger door.
Ik heb eirenstok cyste gehad in 2012. 8cm had vreselijke pijn. Met laparoscopie is het weggehaald alles bleef intact en geen verklevingen. Was erna gelijk zwanger Het was level 4 operatie minimale invasie chirurgie doen ze niet overaal. Er zijn diverse soorten cyctes die kunnen zelf oplossen maar ook endometriose of cellen zitten in(haar/tand etc). Met echos zullen ze dat niet zien welk is dat. Bij babys weet ik eigenlijk niet maar ik zou mij niet erg veel zorgen maken!
Ik heb zelf op mijn 21ste een cyste van 5 cm in mijn eierstok gehad en ben toen met spoed geopereerd, mijn eierstok kon wel behouden blijven. Verleden jaar met Pasen had ik wederom een cyste van 3 cm in mijn eierstok maar die is dus wel vanzelf opgelost maar als hij meer gegroeid was, was ik weer geopereerd.