(te) groot hoofdje (ontdekt al in baarmoeder)

Discussion in 'Zwangerschap' started by dawosuto, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dawosuto

dawosuto Lid

Nov 19, 2010
    39
    1
    0
    NULL
    NULL
    Even een vraag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het krijgen van een kindje met een (te) groot hoofdje. Onze kleine liep tijdens de 20 weken echo al behoorlijk voor, buiten de curve, maar nu 27 weken zwanger, ligt hij niet alleen nog maar buiten de buitenste curve zeg maar, maar ook gaat hij afwijken omhoog. (snappen jullie me nog?) Het aantal cm's van hoofdje is ook doorgegeven, maar kan nergens zelf een soort van "standaard" curve vinden. Moet nu eerst donderdag een glucose tolerantie test om te kijken of ik zw. diabetes heb, maar ja, dan zou je het toch op het gehele kindje verwachten??! Geeft onrust dit, en het is al zo'n onrustige zw. schap. Iemand ervaring?? Positief dan wel negatief. Maandag wordt hij sowieso weer gemeten, kijken of hij niet nóg verder af is gaan wijken.

Hoop dat iemand zijn ervaring wil delen.

gr. Dawosuso

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    wij hebben het dan niet ontdekt tijdens de zwangerschap maar 4 maanden na zijn geboorte. Door het hoofd opmeten op het cb. Toen zijn wij de medische molen in gegaan en kregen te horen dat onze zoon een waterhoofdje heeft.

Geen idee of dit ook betrekking heeft op jullie kindje. Dit kunnen ze denk ik wel zien met een goede echo. Er moet dan veel vocht in zijn hoofdje zitten.

Wil je alleen er op attenderen dat dit ook misschien een mogelijkheid is.

Share This Page