Zo leuk zo'n voet in mijn zij en een kontje tegen mijn ribben..!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door misa, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ik moet soms zo lachen: die voeten in mijn zij..! Ik kan het net niet vastpakken, maar het is zo grappig gezicht en het voelt zo gek. Wetende dat het zijn voet is die 'eruit' steekt..!
    Als ik het wel probeer vast te pakken, dan straft hij me met een harde schop! Ohoo! En dat gaat soms ook best hard, dan schrik ik ervan!! haha!

En zo ook met het kontje: die steekt regelmatig ver naar voren en boven, zo onder mijn ribben: mijn hele buik wordt er scheef van!

Zo'n gek idee dat daar een heel mensje in zit.. Helemaal van ons.. Ik kan bijna niet wachten! Wil hem zo graag zien!

2. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik kan niet wachten tot ik zo ver ben dat het echt gewoon vast te pakken is:):):)!!

Ik heb nu wel dat ik mijn buik heen en weer zie schudden soms, en als ik op bed lig krijg ik soms een paar trappen tegen mijn ribben aan de rechterkant, dan schrik ik eventjes.
    Af en toe wordt mijn buik ook scheef, en dan zakt het weer langzaam, ik denk dat hij dan naar de andere kant verkast of zo...

3. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat kan heel goed dat hij zich helemaal draait! Dat kun je ook goed voelen vind ik. Al issi van mij nu wel gesetteld. Helemaal ongedaald en elke keer met de voeten links en zijn kontje rechts.
    Het kan soms zeker schrikken of eventjes pijnlijk zijn. Maar ik vind dat ook wel weer heel leuk eigenlijk!
    Ik ben ook benieuwd of ik straks nog een voetje kan pakken, of dat het hierbij blijft.

Ik heb een paar hele slechte dagen gehad: veel klachten, hoge bloeddruk. Op die dagen dan denk ik: dit hou ik niet lang vol. Dan vergeet ik ook bijna te genieten van het wondelijke gebeuren in mijn buik. Maar op dagen als vandaag, dat ik me beter voel dan geniet ik volop!
    Dat moeten we allemaal proberen! Voor je het weet is dat over!

4. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja en als het voorbij is zal je die bewegingen missen in je buik, wat ik van andere vrouwen heb gehoord.

Ken je dat gevoel ook wanneer je in je buik voelt dat hij aan het draaien is dat je dan opeens HEEEEEL nodig moet plassen haha

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat ken ik! Maar als ie dan eenmaal stil ligt, dan hoef ik ook niet meer..!

Kleine draakjes!

Maar jij praat ook over 'hij', krijg je ook een jongetje?

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja heel maf is dat, dan moet ik opeens heel nodig, en dan zakt het weer dus dan zet hij inderdaad zijn hele gewicht op een of andere manier op de blaas. Ja ik krijg ook een jochie, jij ook?

7. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Jaah, tis grappig he, opeens zo'n bobbel uit je buik! haha.. Alleen s'nachts als ik lig te slapen en ze doet het dan vind ik het niet zo grappig, vooral als ze tegen mijn ribben loopt te trappen!

8. misa

misa Niet meer actief

@Chica82: Ik weet in mijn geval dat hij al heel lang met zijn hoofd naar beneden ligt: dus hij geeft me gewoon kopstootjes terwijl hij met zijn voeten tegen mijn zij afzet...! haha!
    Ik krijg ook een zoontje ja..! Vind het super..! (ik zou waarschijnlijk hetzelfde bij een meisje zeggen hihi)

@Guusje27: Ja, op sommige momenten is het minder grappig he..! Dan denk je: ga slapen en wel nu! ;)

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Echt he, dan komen de moedergevoelens alvast naar boven!:D

10. misa

misa Niet meer actief

Ja, dan kunnen we vast oefenen met opvoeden...! ;)

11. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja die trappen tegen de ribben kan ik soms ook van schrikken, doet hij nog niet veel maar ik voel het t meeste als ik in bed lig als hij het doet. Gelukkig nog niet pijnlijk

12. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    ah joh...dat komt nog wel...;) haha

13. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de hele dag een hoofdje wat tegen mijn ribben ligt te duwen!
    af en toe heb ik het idee dat hij/zij probeert te staan in mijn buik! of zich helemaal uitrekt!! heerlijk die voeten in mijn blaas en t koppie tegen mijn ribben..

af en toe denk ik.. pfff laat me ff met rust hihi, maar als hij/zij een tijdje rustig is geweest ben ik wel weer blij om hem/haar te voelen!

en me dochter vind het heerlijk om haar broertje/zusje over het hoofdje te aaien! je voelt het dan ook heel goed zitten!

14. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Mijn dochtertje stak ook vaak een voetje/kontje naar buiten. En toen ze geboren was voelden haar hakjes en kontje heel bekend. Ik vond het zo grappig dat dat dan zo herkenbaar is!

Succes met de laatste loodjes, ik kan niet wachten tot ik een teken van leven voel!

15. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Het is en blijft iets heel bijzonders, zwanger zijn. En we boffen dat we dat mee mogen maken:)

Soms ben ik een beetje bang voor het einde van de rit...de bevalling. Maar daar tegenover staat dat ik eindelijk mijn lieve jochie zie, joepie!!!

16. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai meis,

ik lees dat je al bij de Gyn bent geweest? Hebben ze geprobeert hem/haar te draaien?

17. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :D leuk is dat he.. soms kan het wel eens pijnlijk zijn maar owww zo heerlijk en mooi om te zien dat er idd een mensje in je buik van alles doet....

mijnes doet dit echt vaak... Ik aai wel over de bult die dan zo uit komt.. ik denk dat mijn baby dat juist heel fijn vind omdat hij soms even zo blijft... :D die voetjes in mijn zij zijn zo rustgevend....

Ik ben ook al zoooo benieuwd hoe deze kleine man eruit ziet....
    nog 5 weken te gaan hopelijk..;) hij moet nog even blijven zitten.

18. misa

misa Niet meer actief

Leuk om te horen dat jullie naast dat het af en toe pijnlijk is er ook zo van genieten..!

Ja het einde van de rit: de bevalling.. Spannend en ik vraag me wel eens af of ik het zou kunnen. Maar er zijn meer momenten dat ik er bijna 'zin' in heb..! Niet de bevalling op zich, maar het feit dat we hem dan eindelijk in onze armen kunnen houden!

Maar tot die tijd: lekker genieten! van die hoofdjes, kontjes, voetjes en handjes!

19. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ja stom he, dat heb ik ook, ik verheug me zo erop om hem te zien, en dan zit ik echt weg te dromen, samen wandelen, hem in bad doen, hem voeden hihi

Gelukkig maar dat het verlangen sterker is dan de angst voor de bevalling

20. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    En bij mij is de angst minder geworden (klinkt heel stom) toen de gynaecoloog in het ziekenhuis zei; wees niet bang, je bent er voor gemaakt, je lichaam is ervoor gemaakt.

Om een of andere reden stelde mij dit gerust, waarom weet ik ook niet, maar ik denk omdat we als vrouwen meerdere dingen kunnen handelen, ongesteld zijn is ook best wel een gebeurtenis zo maandelijks, mannen maken ons belachelijk om onze bui, maar als ze zelf een verkoudheid hebben liggen ze op bed te kreunen, terwijl ik vind dat bloed dat uit je vagina stroomt gepaard met pijn en weet ik veel wat ook best heftig is, toch? Hihi

Dus wij vrouwen kunnen het wel aan...hoop ik:)

Deel Deze Pagina