Kan dit een gesprongen cyste zijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Doublemom, Dec 24, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Hoi meiden,

Ik ben t spoor even bijster en ben op zoek naar meiden die hier misschien herkenning in vinden en hun ervaring willen delen.
    Kort gezegd: pcos, laatste cyclus opgewekt met duphaston en nu op cd 15. Op cd12 een best donkere ovulatietest om 10:30u, maar niet positief. Die avond meer steken/strak trekkend gevoel in onderbuik. Nog wel getest ‘s avonds laat (rond 00) maar vergeten te kijken en gaan slapen (dom).
    Zondagochtend (cd13) gezellig gehad met vriend. Na opstaan uit bed voelde ik enorme scherpe pijn in mijn buik ontstaan. Zo voelde vroeger mijn eisprong. Die pijn heeft zo’n 30-45 min geduurd en daarna voelde de spanning weg uit mijn buik. Ik vermoedde dus een eisprong en dat ik simpelweg de piek met ovutesten had gemist (er zat meer dan 12 uur tussen de testen de dag ervoor).
    cd13 testen nog redelijk donker, maar ook niet positief. Eierstok blijft gevoelig aan de kant waar de scherpe pijn t meest was geweest.
    Cd14 test heel licht. Buikpijn lijkt ietsje toe te nemen.
    Cd15 ineens weer een fors donkerdere ovutest (niet positief) en de hele dag al hele vervelende buikpijn rondom eierstokken.

Ik vraag me nu dus af; zal die pijn op cd13 dan een cyste geweest kunnen zijn die kapot is gegaan door de seks? Ik heb namelijk ook totaal geen klachtjes die ik altijd had na een eisprong (met name die vreselijk pijnlijke tepels).
    Of kun je nog een tweede soort van stijging in je Lh hebben na de ovulatie? De site van sensitest is de enige die daarover spreekt, verder kan ik nergens info vinden (liefst wetenschappelijk) dat lh na een ovulatie nogmaals even stijgt.

Ik weet dat ik eigenlijk maar ‘gewoon’ geduld moet hebben, maar dat is zoooo lastig! Ben al verwezen naar fertiliteit maar de wachttijd is daar 20 weken :cry:

alvast bedankt voor de reacties

liefs doublemom

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Ik heb ook altijd meerdere piekjes voor de echte piek, dat hoort een beetje bij pcos volgensmij.. Ik heb er een topic over geopend paar dagen terug, maar niet echt reacties erop gehad.. het is heel vervelend maar denk dat je alleen kan afwachten.. Nou heb ik wel altijd tot nu toe mijn echte piek kunnen vinden.. maar ik twijfel deze ronde ook een beetje.. heb geen idee of het een cyste zou kunnen zijn die die pijn heeft veroorzaakt of dat het toch je ei was.. kan weleens zijn dat je toch anders reageert na je ei misschien.. hopelijk was het je ei en heb je snel duidelijkheid!

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

Jul 9, 2016
    1,772
    817
    113
    Als je zekerheid wilt over wanneer een eisprong heeft plaatsgevonden dan kun je gaan temperaturen. Dan kun je je piek met ovulatie testen zoeken en naderhand zie je aan je temperatuur of je ei geweest is. @RoGiJuLi kan je beter uitleggen.

4. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Met tempen ben ik voor deze cyclus te laat. Heb t ook bewust niet gedaan omdat ik vrijdag een paar nachtjes weg ga en daar niet in alle vroegte de wekker wil zetten haha.

inmiddels denk ik wel duidelijkheid. Wat een gaaf kerstcadeau! Nu hopen dat (over)morgen een mooi eitje gaat springen :)

Attached Files:

Jenneke88 likes this.
  5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hou er rekening mee dat ovulatietesten soms vals-positief of vals-negatief op PCOS kunnen reageren. Door de PCOS zijn je hormonen niet in balans. Dit kan resulteren in testen die altijd positief zijn of testen die juist altijd negatief blijven. Helaas zegt dat niks over een eisprong. Ik lees dat je testen op en neer gaan qua duidelijkheid, en dat je ook niet echt peil kunt trekken op de kwaaltjes.

Het is dus even afwachten of er nu echt een eisprong gaat volgen, of dat je die misschien toch al gehad hebt. Soms werken ovulatietesten wel bij PCOS (was hier het geval), hopelijk bij jou ook. Succes!

Doublemom likes this.
  6. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Bedankt voor je reactie. Mijn ervaring is inderdaad wel dat de testen vrij donker uitslaan steeds. Maar nu echt duidelijk positief en zo heb ik ze verder tussendoor niet. Inmiddels ook flink last van de laatste groeispurt en al hele zere tepels dus dat voelt weer zoals ik het ken. Fingers crossed!! :D
    Ik kon het niet geloven dus 3 uur later nog een gedaan :o:

Attached Files:

Jippie likes this.
  7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    Mooi kerstcadeau!

Doublemom likes this.
  8. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Jaaa nu in spanning afwachten tot ie springt. Vanmorgen nog 1 gedaan en die is volgens de app al ietsje lichter. Hij lijkt donkerder, maar de linker streep is minder donker dan bij die van gisteren.

Attached Files:

Orchid24 likes this.
  9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

Nov 19, 2018
    16,402
    13,232
    113
    Female
    ziet er goed uit! Ik denk elke keer bijna een piek te hebben.. en dan is er volgende dag niks meer van over.. op dag 31 alweer :rolleyes: Ik hoop alleen nog zo dat ik nog krijg deze week, anders weer december overgeslagen..

10. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

Mar 5, 2012
    1,410
    1,190
    113
    Frustrerend is dat hè! Ik herken dat gevoel zo goed.... Duim voor een eindejaars-ei voor jou!!

Orchid24 likes this.

Share This Page