Na zoveel moeite doen met ov-testen en verplicht klussen ben ik dus NIET zwanger. Net een paar dagen voor mijn NOD "ongesteld" geworden, of is het een miskraam? wat het ook is, ik ben ontzettend verdrietig en teleurgesteld, en boos!! Ik verlang zo naar een 2e kindje! Zo, dat moest ik even kwijt....
Een miskraam merk je door een positieve test, dus die zou je nog kunnen doen? Ik denk dat je gewoon ongesteld ben geworden, knuffel! Ik ken t gevoel
Hoe kom je erbij dat je een miskraam hebt gehad? Wij zien natuurlijk alleen maar deze post... Maar ik heb zelf 2 miskramen gehad en je moet er dus niet mee spotten... Het is echt geen pretje en hakt er echt in. Gelukkig kun je pas miskramen hebben als je zwanger hebt getest, anders heet dat gewoon ongesteld.. Hopelijk ben je nog niet te lang bezif meid. Ja je moet er wat voor over hebben.. We worden niet allemaal zomaar zwanger (Ik heb 27 maanden ov testen gedaan, spuiten gezet, gesext op bepaalde tijden en 2 miskramen moeten doorstaan....) Dis ik weet hoe lastig het is. Sterkte maar maak jezelf niet gek met je 'miskraam', het heet zonder positieve test gewoon ongesteld.
Het is altijd heel verdrietig als je toch ongesteld wordt. Je hoop het zo! Kop op meid, houd de moed erin.
Ik weet niet hoe lang jullie bezig zijn, maar probeer de moed erin te houden. Alleen heb ik echt geen idee hoe je bij een miskraam komt?
Vind het ook wat kort door de bocht die miskraam. Het is nu eenmaal geen wandeling in het park dat zwanger worden. Probeer eerst op een rustige manier inzicht te krijgen in je cyclus en probeer het verplichte vrijen wat minder verplicht te maken ( of hoe moet ik het ook zeggen ) en je niet te hard te focussen. Ik weet hoe het is om elke rode maand te moeten beginnen maar geef de moed niet op.
En bedankt, ik spot dus echt niet met een miskraam! Waarom zou ik dat doen? Ik vind het heel erg als vrouwen een miskraam krijgen, hoe vroeg of laat in de zwangerschap dan ook. Het betekend niet dat als ik het niet persoonlijk heb meegemaakt ik er mee ga lopen spotten! Toevallig heb ik vd week uit nieuwsgierigheid een test gedaan, en die leek eerst omo-wit, maar heel in de verte leek er toch een hele vage streep te staan. Mss had ik dit ook even moeten vermelden in mijn topic, maar door de teleurstelling ben ik dat vergeten. Heb trouwens niet gezegd dat ik zeker weet dat het een miskraam is, het kon er 1 zijn geweest, maar dan heel erg vroeg. Als er een eitje was bevrucht had ie theoretisch gezien ingenesteld kunnen zijn, maar mss ook vlak daarvoor afgestoten. Of mss was er helemaal niks. Het had dus allebei kunnen zijn. Jammer dat er soms zo bot gereageerd word.
Vroege miskramen schijnen heel vaak voor te komen. Daarom wordt het aangeraden om pas na je NOD te testen, om die teleurstelling te voorkomen. Desalniettemin is iedere poging als je graag zwanger wilt worden er een teveel, ik hoop dat je snel een mooie test in handen zult hebben. 😁
jammer dat je het vindt dat er gelijk bot wordt gereageerd. Er wordt gewoon op jouw feitelijke post gereageerd
Ik vind de reacties ook vrij bot. Ik lees nergens dat ze een miskraam gehad heeft, ze vraagt alleen of het misschien een miskraam zou kunnen zijn.
En dan toch weer bot: nee het kan geen miskraam zijn. Want ze was nog niet ongesteld geweest en had nog geen positieve test gehad.
Wat mensen tegen de borst stoot is dat vele van ons al erg lang bezig zijn voor (soms zelfs een eerste) kindje en dan wordt er nu geklaagd over 1 ronde testen. Vele van ons hebben al ontelbaar testen gedaan, voor sommigen zelfs helemaal zonder resultaat. Natuurlijk is het balen als je ongesteld wordt, maar je moet het wel en beetje in perspectief zien.
Ik reageer niet bot, ik reageer direct. Dat klopt maar zet er gewoon lieve zinnen in richting jou hoor... Het is alleen raar als wij niet weten dat je een 'positieve test' had deze week je over miskramen praat... Ik heb de 12 weken gehaald met echo's, bloed prikken, bloedverlies en angst, heeeeel veel angst. Dan moet ik stiekem wel lachen als iemand die niet positief getest heeft (dat wist ik natuurlijk ook niet) begint over 'misschien was het een miskraam'... Ja miss heb ik in deze 27 rondes wel 5 miskramen gehad maar zo werkt het niet. Elke maand is er 1 te lang, dat weet ik en bovenstaande dame als geen ander na 2.5 en 5 jaar maar a; je kunt zwanger worden B; je hebt er al 1 C; een klein beetje geduld is wellicht nodig Ik gun je overigens volgende maand meteen een positieve test maar zulke Posts kunnen nou eenmaal wat reacties oproepen... Veel succes met de volgende poging meid!
Ik vind sommige reacties ook wat bot. Stoo eens met het denken en invullen van anderen. Je had nog niet alle feiten dus geen conclusies trekken! Ze had dus wel getest en het leek heel licht positief, ten 2de kan je aan haar post niet zien hoe lang ze bezig is en of ze misschien zelf ook wel al eerder een miskraam of ma heeft gehad. Ik word er soms zo moe van dat mensen meteen van het ergste uit gaan en het meteen naar zichzelf toe trekken. Ga gewoon niet van het slechtste van iemand uit dan blijft het forum ook gezellig!
Ik vind het ook een beetje overdreven hoe mensen reageren, ze is eerder ongesteld geworden dan verwacht dan kan er best door je hoofd gaan dat het misschien mis is gegaan! En het lijkt mij dat deze site juist bedoeld is om dingen te vragen of je verdriet of geluk mee te delen. Ik ben ook al maanden bezig met ovulatietesten en weet ik veel wat zonder resultaat, vind ik heel erg en heel moeilijk maar daar kan een ander ook niks aan doen! En ze valt niemand aan vind ik .. Hopelijk heb je snel een mooie test in handen!
Ik heb deze week lichte streepjes op mijn testen die niet oplopen. Vandaag of morgen mijn nod. Dat noem ik geen miskraam. Er zit feitelijk dan niet meer dan een samengesmolten eicel en zaadcel die zich zijn gaan delen maar waarbij de innesteling niet goed is gelukt. Ook vreselijk balen en als je al een tijd probeert zwanger te worden ook erg verdrietig. Maar nehh, geen miskraam. Heel iets anders dan mijn eerdere miskraam en een missed abortion.
Het is zelfs zo dat 70% van alle bevruchtingen voor nod eindigt in een menstruatie . Is een natuurlijke selectie van het lichaam. Doordat we tegenwoordig voor nod testen weten we gewoon eerder dat die bevruchting plaats heeft gevonden. Maar de meeste bevruchtingen eindigen dus in geen zwangerschap. Maar feitelijk ben je pas zwanger na een goede innesteling en dus wanneer je menstruatie uitblijft. Wanneer het dan misgaat spreek je van een vroege miskraam .