Tsja ik riep ook altijd zodra ik 35 ben hoeft het niet meer, maarja ik kwam de waren pas een jaar geleden tegen en ben nu 37 en wij zijn ook pas net bezig om te zien of het ons mag lukken een wondertje te krijgen. Het leven loopt nooit zoals je van tevoren gepland hebt En ja wat betreft de vrijheid die je kwijt raakt, je komt ook op een leeftijd dat het feesten een beetje over gaat toch? En met een kindje ga je weer andere leuke dingen ondernemen. Succes met het maken van je beslissing!
Lastig zeg. Ik weet van een kennis die even naar haar 40e zwanger werd, dat ook de periode dat je kindje weer naar peuterschool etc gaat, lastig is. Zij was echt de oudste moeder en voelde zich soms een beetje de vreemde eend in de bijt. Misschien ook iets om mee te nemen op het minnen en plussen lijstje...
@arabesk, ik snap je punt hoor. Onze vierde (ik was toen 29) heeft ook een beperking...(verst. beperking) ze is anders maar past prima binnen ons gezin, ze is zoals ze is...een "gezond' kind is ook makkelijk gezegd, onze dochter leek ook 'gezond'. Ik respecteer overigens iedereens standpunt. Ik wil ook niemand afvallen...alleen ik weet zelf uit ervaring dat je naarmate je ouder wordt anders tegen dingen aan gaat kijken. ik ben zelf jong moeder geworden (23 bij de eerste) ik vond oude moeders ook helemaal niets, voor mijn 30e had ik er 4. en nu... op mijn 39e kreeg ik een mk ,idd grotere kans door mijn leeftijd maar ook vele jongeren krijgen een mk. De wens ging daarmee niet over...helaas duurde het een half jaartje voordat ik weer zwanger was (nog steeds 39). Met 12 wkn kregen we te horen dat we een zoon kregen, bepaalde chromosoom afwijkingen waren uitgesloten. Toen kwam de 20 weken echo...onze zoon had ernstige (lich.)afwijkingen...kans van 1 op 1500...heeft NIETS met leeftijd te maken...domme pech! uit liefde voor onze zoon hebben we de zwangerschap beëindigd. niet omdat wij zonodig een gezond kind wilden hebben, maar omdat wij hem dit zware leven wilden besparen. maar mijn wens is nu niet ineens over omdat ik inmiddels 40 ben... Ik lees trouwens niet alleen maar twijfel bij Carliene hoor! Ik vind juist dat ze er goed over nadenkt... Je geeft idd veel vrijheid op, maar krijgt er ook heeeeel veel voor terug. maar ehhh...een oude moeder van 60 (als je 20 bent) een vrouw van 60 is tegenwoordig toch niet oud!!! Mijn oma was met 60 oud, maar nu toch niet meer!!!
Moeilijk. Maar vind dat leeftijd niet hele grote rol moet spelen. Vroeger kregen genoeg vrouwen op die leeftijd kinderen en gezond ook. Wat betreft vrijheid; die wordt anders. Ik kijk juist uit naar dingen samen doen met mn kindje, heerlijk. Maar ja ik geef dan ook niet om uitgaan en feesten. Denk dat he goed moet bedenken wat je dan kwijtraakt voor je gevoel en wat daar tegenover staat. Als datgene de moeite waard us er voor gaan en anders niet.
En Carliene....Ik ben benieuwd of je wat kunt je met de reacties? Kom je er al wat verder mee? Oh en wat Lutje schrijft sluit ik me helemaal bij aan. Je kunt gewoon niet in de toekomst kijken en hoe de relatie verder gaat verlopen. Je moet vertrouwen op hetgeen je nu hebt en op basis daarvan maak je je beslissingen.
Ik zie echt geen reden waarom je er niet voor zou gaan. Vrouwen van 40 kunnen nog prima een kindje op de wereld zetten. Tuurlijk zijn de risico's iets groter, maar nog niet onoverkomelijk groot lijkt mij. Je hebt alles op orde, een lieve vriend, huisje....prima toch! In de toekomst kun je nooit kijken, dan kan niemand, maar als jullie het beiden willen kun je er alleen maar spijt van krijgen als je het niet hebt geprobeerd.
het is inderdaad erg lastig om zo'n beslissing te maken. wat betreft je relatie, eigenlijk weet je nooit of je bij elkaar blijft. of je nu lang of kort samen bent. ik kan goed begrijpen dat je nieuwe partner een kindje wil met jou. hij heeft nog geen kinderen en dit is nog zijn enige kans op een kindje met een vrouw waar hij veel van houd en hij dit mee wil delen.( hij zal waarschijnlijk ook al op leeftijd zijn? ) vrijheid tjah... dat is een keus of je dat ervoor op wilt geven. je krijgt er wel iets enorm moois voor terug verder je bent zelf ook op leeftijd dus als je ervoor wilt gaan zal ik niet te lang meer wachten. zet voor jezelf eens de pluspunten op een rij. voor zowel voor jou als voor je partner. de belanrijkste vraag: denk je dat je gelukkig kan zijn met een 2de kindje??
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties ik vind het fijn om ze te lezen en fijn idee dat jullie meedenken. Ik ben afgelopen zondag gestopt met de pil we zouden er voor gaan en amper 2 dagen later kreeg ik het spaansbenauwd en wist ik het niet meer. Gisteravond toch maar weer begonnen met de pil. Gevolg ik zit nu met een onttrekkingsbloeding ineen grijs gebied te dubben. Het kost zoveel energie als je geen besluit hebt genomen. Voor mij voelt het ook als dubben het is geen ja maar ook geen nee. Hoop dat ik ooit tot een beslissing kan komen. Carliene