Ervaringen Nolvadex/Tamoxifen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SowNice, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Voor de komende cyclus is er bij mij Nolvadex/Tamoxifen voorgeschreven i.p.v. Clomid 150 mg (hier kreeg ik lichtflitsen van en ik werd er heel erg depri van). Nu staat er in de bijsluiter van de Nolvadex dat je niet zwanger mag worden tijdens het gebruik ervan. Weet iemand hier meer over? Ik heb al naar het zkh gebeld maar zij kwamen niet echt met een duidelijk antwoord. Ik durf het niet te gaan slikken...

Ben benieuwd!

Liefs SowNice

Bijgevoegde bestanden:

• 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,3 KB
      Weergaven:
      29
  2. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik denk dat het is dat als je zwanger bent het niet de bedoeling is dat de eierstokken eitjes gaan produceren.

Maar de waarschuwingen die hier staan gaat wel in tegen de diagnose waarvoor je dit moet gebruiken....
    Vreemd dat ze dit in het ziekenhuis niet weten.

3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Moet je een kuurtje van 5 dagen volgen? Dan denk ik niet dat het hiervoor geldt, wellicht alleen bij langdurig gebruik. Het is een middel wat normaal gebruikt wordt bij borstkanker. Wellicht kun je voor de zekerheid navraag bij de huisarts/ziekenhuis kunnen doen, dan weet je het zeker maar ik weet dat dit vaker wordt voorgeschreven als clomid teveel bijwerkingen geeft.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb gereageerd in een ander topic!

Geen zorgen maken! Nolvadex is hetzelfde als clomid, alleen het ene middel wordt gebruikt bij vruchtbaarheidsproblemen en het andere bij borstkanker.
    Ik heb het ook geslikt.. Mijn gyn waarschuwde me voor de bijsluiter, omdat die dus is geschreven voor mensen die het gebruiken vanwege borstkanker. Dan gebruik je het elke dag en mag je dus niet zwanger worden.
    Om een eisprong op te wekken gebruik je het maar 5 dagen en kan het geen kwaad.

5. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn, jullie reacties! Bedankt! Dat stelt me al een hoop gerust. Ik heb morgen een belafspraak met de dokter, ik ga het dan nog eens aan haar voorleggen. Het is inderdaad ook zo dat je ze 5 dagen gebruikt maar ik weet niet hoe lang ze doorwerken ;)

6. SowNice

SowNice Lid

25 feb 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag gerust gesteld door de arts. Het kan echt geen kwaad om Nolvadex te gebruiken. Gelukkig, scheelt weer een hoop stress! :)

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Oké mooi zo, goed dat je het nog even post hier voor de googlende dames :)) hopelijk slaat het goed aan! Succes xxx

Deel Deze Pagina