wel of niet vrijen 36 uur voor iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dds, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hallo,

Ik twijfel...
    mijn gyn. zegt dat wanneer je de pregnyl toedient, je nog even kan vrijen, dus ongeveer 36 uur voor de iui behandeling. ik mag vanavond de pregnyl zetten tussen 22.00 en 0.00 uur. Dus volgens gyn. vanavond vrijen.

Toch ben ik bang dat mijn man donderdag te weinig zaad zal hebben waardoor onze kans kleiner wordt. Wie heeft hier ervaring mee?

Wel of niet vrijen vanavond?
    Wordt de kans groter?

Wie kan mij helpen?

Groetjes,
    Desiree

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Mij hebben ze gezegd dat de man een onthouding van 2 tot 5 dagen moet hebben gehad voor de IUI of ICSI behandeling. Daar hebben wij ons dan ook altijd aan gehouden.

Maar als jouw arts zegt dat het nog kan, wie ben ik dan om te zeggen dat ik het erg kortdag vind ;)...

3. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Tegen ons hebben ze ook gezegd dat we ong 2 dagen onthouding moeten hebben. Maar dat vrouwtje van het lab heeft nog altijd gezegd dat we daar zelf over mogen beslissen. Tot nu toe wel aan de regels gehouden :)

4. 76Chantal

76Chantal Bekend lid

15 okt 2008
    586
    0
    0
    Wij vrijen 36 uur voor de IUI.
    Advies van onze GYN, of sex of handwerk 1,5 dag voor IUI.

Chantal

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het hangt helemaal van de zaadkwaliteit af. Als je slechtere zaadjes hebt, dan kun je je beter aan de onthoudingsregels houden. Bij ons is dat minimaal 3 dagen en maximaal 7. Maar als alles verder goed is, dan zou je het 36 uren van te voren nog een keer kunnen doen. Al zullen er dan bij de IUI-behandeling dan wel minder zaadcellen in zitten, doordat er net een zaadlozing is geweest.

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik heb ook wel eens gehoord (maar dat is vast niet volgens de meningen van de ziekenhuizen ;) ) dat bij onderzoeken is gebleken bij mannen die bijv. binnen het uur twee zaadlozingen hebben, dat de tweede zaadlozing van betere kwaliteit was! Het HOEFT dus niet te schelen, was de conclusie van de onderzoekers. Ik vond het wel opmerkelijk...

Voor het zaadonderzoek dat mijn mannetje moest laten doen, moest hij ook 4/5 dagen onthouding hebben. Dat ging goed tot de nacht ervoor want toen is hij het allemaal weer 'kwijtgeraakt' :) . De volgende morgen zaad ingeleverd maar de kwaliteit was alsnog perfect.
    Maar, wat andere meiden hier ook al zeiden, als je al zwak zaad hebt kan dat natuurlijk een ander verhaal zijn.
    Succes meid!

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb ook donderdag de IUI (om 13.30 uur). Wij hebben dinsdagavond rond 22.00 uur nog gevreeen..

Ik zat er ook heel erg mee te dubben. Omdat die keer ervoor zondag was en dat vond ik een best lange onthouding.

Succes donderdag!

Liefs Nikkie

8. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Mijn vriend moet minimaal 2 dagen onthouding hebben en maximaal 4 dagen. Onze arts heeft nooit gezegd dat we sex kunnen/moeten hebben vlak voor de iui.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Bedankt voor alle adviezen/ verhalen. Ik blijf twijfelen.....
    Het is mijn 3e iui. Bij de tweede poging was ik zwanger, maar kreeg een miskraam.
    We hebben ervoor gekozen om dus niet dinsdag te vrijen.
    Morgen hoor ik of de kwaliteit en kwantiteit verbeterd is, zo niet gaan we de volgende keer wel weer op de avond van de pregnyl vrijen.

Succes met het zwanger raken en blijven!

10. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

18 jan 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    Hoi,

tegen mij is gezegd dat te lange onthouding voor de behandeling ook niet goed is want daar word het zaad ook minder van zeg maar. onze gyn adviseert om op het moment dat ik positief test met de ovulatie-test, daarna geen sex meer te hebben.

Deel Deze Pagina