Ik zit met een vraagje. Ik ben sinds de geboorte van mijn jongste zoon niet meer begonnen met anticonceptie en als mijn man en ik nu vrijen doen we dat dus met condoom. Afgelopen zaterdagnacht is dat niet helemaal goed gegaan. Nou kan ik zelf eigenlijk vrij nauwkeurig zeggen wanneer mijn eisprong is en als mijn lichaam mij niet bedriegt zou dat donderdagavond zijn geweest. In het begin dacht ik dat ik dan zaterdag niet meer vruchtbaar zou zijn omdat een eitje na de eisprong binnen 24uur bevrucht moet worden maar als ik via Internet ga berekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn komt daar ook de zaterdag nog bij. Mijn cyclus duurt eigenlijk altijd tussen de 26 en 28 dagen. En mijn laatste ongesteldheid begon op 28 juni. De eisprong zou dus deze maand vroeg zijn geweest en dat zou betekenen dat ik een korte cyclus heb en hoogstwaarschijnlijk wordt ik dan 23 juli weer ongesteld. Omdat ik nu zo twijfelde heb vanochtend naar de assistente van de huisarts gebeld. Want op dit moment komt een zwangerschap eigenlijk niet uit, mijn lijf is niet helemaal fit namelijk en als ik nog iets kan doen om het uit te sluiten kan ik beter niet te lang wachten. Het antwoord van de doktersassistente was dat ik dan maar een zwangerschapstest moest doen. Toen ik zei dat dat niet zo snel ging was haar antwoord bij sommige vrouwen wel. Heel raar. Na aandringen wordt er nu wel met de eigen huisarts overlegt. Weet iemand of dat ik me nou voor niks druk maak of dat de kans toch redelijk groot is?
Hoi, Een grote kans is het denk ik niet als ik je verhaal zo lees. Maar als het laten we zeggen niet gewenst is zou ik inderdaad aandringen op bloed prikken. Ze kunnen je toch niet zo laten zitten kom op zeg! Ga een beetje op je strepen staan. Beter voor niets dan een hele tijd stress. Sterkte in deze situatie.