Hoeveel leeftijdsverschil hebben jullie tussen je kindjes (als je meer dan één kindje hebt) ? Waarom hebben jullie hier voor gekozen (voor zover er sprake is van een keuze...)
Bij ons zit er 14,5 maand tussen. Het was een bewuste keuze. Het leek mij leuk om 2 kinderen van bijna dezelfde leeftijd te hebben. Als ze nou later ook nog leuk met elkaar om kunnen gaan zou het geweldig zijn, maar ja dat is natuurlijk de vraag
Bijna twee jaar leeftijdsverschil. Dit was wel een bewuste keuze (voor zover je natuurlijk iets te kiezen hebt ). Het leek me fijn om er zo'n 2 a 2,5 jaar verschil tussen te hebben, aangezien ik ook zoveel met mijn zus scheel en we leuk met elkaar konden spelen. Vond het ook belangrijk dat de oudste zich een beetje kon redden, zodat ik niet met twee echte baby's zat, lijkt me erg druk. Bovendien stond mijn hoofd er echt niet naar tot een jaar na de bevalling.
ik heb er geen 2 maar wil toch even reageren als moeder natuur mee werkt hopen wij dec/jan weer zwanger te zijn en er dus nog geen 2 jaar verschil tussen zit.
Ik heb ook geen 2de, maar hier wordt het zeker meer dan 2 jaar... anders had ik nu al zwanger moeten zijn hihi... is trouwens een bewuste keuze hoor, we gaan nu nog niet voor een 2de, misschien dat het in het voorjaar weer gaat kriebelen, wie weet!
We hebben ook pas nét een eerste kind, maar als alles meezit willen we er toch eigenlijk niet meer dan 1,5 jaar tussen laten zitten.
leuk om al deze reacties te lezen Ik denk dat het bij ons 2 - 2,5 jaar verschil wordt... Heb momenteel 1 kindje van bijna 16 maanden...dus al zou ik nu zwanger raken snel, hij is dan toch al 2 jaar
Nou ik denk dat er hier toch wat langer tussen gaat zitten! Sowieso omdat ik er voorlopig niet aan moet denken om zwanger te zijn! Haha! Maar ook vooral omdat mijn man niet te snel een 2e zou willen. Tussen mijn zus enmij zit 3 jaar en tussen mijn broertje enmij 4,5 en ik heb met allebei een hele sterke band... Dus wat dat aan gaat maakt het verschil niets uit!
Bij ons zit er tussen de eerste twee en de derde 18 maanden en een paar dagen. (tussen de eerste en de tweede, 26 minuten dus die tel ik niet mee). Hier geen bewuste keuze geweest, maar gewoon zoals het gelopen is. Het bevalt ons prima en zouden het ook echt niet meer anders willen.
Tussen mijn zusje en mij zit 4 jaar en wij hebben een hartstikke goede band. Tussen mijn man en zijn zus zit 1 jaar (en 4 dagen) en die hebben helemaal niks met elkaar. Een klein leeftijdsverschil is geen garantie dat het contact altijd goed zal zijn.
Tussen mijn eerste en tweede kotertje zit ruim zes jaar. We wilden liever wat meer leeftijdsverschil tussen de twee en da's gelukt. Ik scheel zelf zo'n 6 jaar met m'n zusje en dat bevalt uitstekend moet ik zeggen... Zuslief en ik hebben 'n band die niet kapot te krijgen is. Ik hoor vaak 'dan hebben ze nog wat aan elkaar', maar in mijn omgeving zie ik dat niet echt terug eigenlijk.
Heb dan nog geen tweede, maar er zal wel iets van 3 jaar tussen komen te zitten. Eind van de maand begin ik met een opleiding van 2 jaar en die wil ik eerst afmaken voor er een 2de komt.
Bij ons zit er op 3 dagen na,een jaar tussen.Niet echt een keus geweest;de pil deed z'n werk even niet.Maar hij was wel gewenst hoor!!
Hier zal er net anderhalf jaar tussen gaan zitten. Totaal niet gepland, wij wilden weer beginnen als de eerste twee jaar was! Maar moeder natuur (en een gebrek aan anticonceptie ivm borstvoeding plus een hekel aan condooms) zorgde ervoor dat we toch wat sneller een tweede kregen! Na toch even geschrokken te zijn (tja, je kunt het toch verwachten zo he ) zijn we nu echt dolblij en kunnen we niet wachten! Zal wel druk worden, maar ik ben er klaar voor!
Jordy is van augustus 2008 en in mei 2010 verwachten wij ons 2e wondertje. We hebben hier bewust voor gekozen
Wij hebben nog geen tweede kindje, maar we willen er graag 2 jaar of meer tussen hebben. Ik ben trouwens van mening dat weinig of veel leeftijdsverschil niet uitmaakt voor het krijgen van een goede band of niet. Je kunt met elkaar opschieten of niet, ongeacht de leeftijd.
tussen mij kinderen 5 jaar verschil . bewust , eerste dachten we bij een blijft maar na 5 jaar toch besloten om nog een keer te proberen mij kids zijn gek op elkaar , zus gaat naar school zodra ze uit school komt zoonlief van anderehalf jaar gilt van blijheid en ze spelen zooo leuk samen , zus is ook een soort mama voor hem , bezorgd en let hele tijd op hem als hij ondeugende dingen wil doen dus ben zoo blij dat leeftijdverschil hebben van 5 jaar , zo heb ik ook meer rust als dochter op school zit , heb ik weer alle aandacht voor mij zoontje , als met kleine bezig ben smorgen's kan dochter zich zelf aankleden enzo
Hier zal er (misschien wel precies) 2 jaar tussen zitten. Hebben hier bewust voor gekozen en gelukkig hadden we het geluk snel weer zwanger te mogen zijn. Mijn zusje en ik schelen maar 15 maanden en hadden en hebben altijd heel veel aan elkaar. We wilden nog wel iets minder leeftijdsverschil, maar de gyn had ons afgeraden binnen een jaar zwanger te raken en daarna was het de 3e maand raak.
Ik heb nog geen 2e en op dit moment denk ik ook niet dat er een 2e zal komen maar mocht ik toch de kriebels krijgen dan wil ik niet eerder beginnen dan dat mijn zoontje 3 is. Dus tegen de tijd dat hij naar school gaat dat er een 2e bijkomt!