Verantwoord gewicht verliezen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door miiclaire, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na mijn zwangerschap zitten Er helaas nog de nodige kilo aan..
    Ik geniet op en top van onze dochter, en van de borstvoeding nog steeds, maar zou nu toch wel weer is mijn oude figuur terug krijgen.
    De borstvoeding is voor mij heel belangrijk, en ben dan ook bang dat veel sporten mijn productie beïnvloed.
    Zijn hier moeders die ondanks de borstvoeding toch wat gewicht zijn kwijt geraakt? Zo ja heeft iemand tips?

Wat ik al doe:

Eet gezond, maar iets meer brood 2 sneen extra per dag.
    Wandel dagelijks 30 minuten.

Ik hoop hier wat goede tips en of ervaringen te lezen, om mijn productie goed te houden en toch wat af te vallen.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik ben na 5 weken weer gaan sporten. volgens mij mag je een halve kilo per week afvallen?

hier hielp vooral tabata/hiit-achtige trainingen. dus korte powerworkouts.

oh en let bij het sporten wel op je bekkenbodemspieren, dit geldt niet alleen voor springen, maar ook voor bijv. lunges en tillen.

3. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik weet niet hoe lang geleden je bent bevallen maar bewust afvallen (lijnen) tijdens het geven van bv is niet goed voor je kindje omdat er dan ook afvalstoffen in je melk terecht komen. Voldoende blijven eten is dus wel heel belangrijk. Sporten etc kan je natuurlijk wel gewoon doen. Ik ben overigens heel veel gewicht kwijt geraakt door de bv, heb heel veel (gezond) gegeten tijdens de eerste maanden na de bevalling (stiekem ook veel gesnoept) maar de bv icm veel wandelen en wat sporten zorgde ervoor dat ik nu 11 kg minder weeg dan voor de zwangerschap.

4. LynnLemon

LynnLemon Lid

9 mrt 2015
    53
    0
    0
    Straatsburg, France
    Hallo,

Ik heb met borstvoeding en gezond eten alleen niks kwijt geraakt... dus nu ben ik begonnen met elke dag 1 uur hard doorwandelen in de natuur en minder eten.
    Door al de hormonen van borstvoeding heb ik wel veel meer honger dan vroeger maar is echt overmijdbaar, anders niks afvallen.
    Het wordt wel beter na een tijdje... mijn productie heeft er in ieder geval niet onder te lijden.

Success!

5. miiclaire

miiclaire Actief lid

6 jun 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Ik voed inmiddels 8 maanden nu, en ben helaas door alleen voeden niets kwijt geraakt. Ik had het zo gehoopt haha..
    Goed om te lezen dat het niet altijd invloed hoeft te hebben op je productie. Misschien moet ik dan toch proberen om meer te wandelen.
    Ik ga volgende week weer starten met zwemmen, hopen dat dat ook wat oplevert.

Deel Deze Pagina