Mijn zoontje is 12 weken en slaapt nu ruim 2 weken door Hij krijgt rond 19 uur voeding en dan nog een om 23 uur. Hiervoor maken we hem altijd wakker. Daarna slaapt hij door. Ik zet de wekker altijd om 07 uur s ochtends, als hij dan nog niet wakker is, maak ik hem wakker met een uitloop tot 7.30. We zitten op 5 voedingen 7 uur 11 uur 15uur 19 uur 23 uur Overdag slaapt hij nauwelijks, is heel alert en wil alles mee maken. Mijn vraag is, maken jullie je kindje s ochtends ook wakker of laten jullie hem slapen en waarom?
Lekker laten slapen, ik heb mijn kindjes nooit wakker gemaakt voor een voeding. Alleen om 23 uur dan...
Ik laat haar zelf wakker worden. Daar heeft ze mij niet voor nodig . Waarom? Zo geeft ze zelf aan of ze genoeg geslapen heeft. Ik heb ook nooit schema's o.i.d. gehad, dus dat kan prima.
Alleen die eerste weken is het beter ze niet te lang te laten slapen, omdat hun suikerspiegel te laag kan worden. Maar met 12 weken zou ik hem lekker laten slapen hoor, blijkbaar heeft hij het nodig.
Ik maak Thirza echt niet wakker hoor, tenzij het niet anders kan. Ook voor een avondvoeding doe ik dat niet, (werkt hier ook niet: zonder avondvoeding ziet het schema er als volgt uit: 18 uur- 02 uur- 06/07 uur. Met avondvoeding wordt het dan: 18 uur- 23 uur- 03 uur- 07 uur). En aangezien ik regelmatig al om half 10 op bed lig...
Wij hebben de eerste voeding ALTIJD om 8 uur gegeven dus ook als we hem moesten wakker maken. We houden hier een strak ritme aan en hebben daar naar ons idee veel voordeel van. Ook nu eet hij om 8 uur elke dag (met speling van 15-20 minuten) Het is trouwens maar zelden (geweest) dat we het mannetje wakker moeten maken. Meestal wordt hij rond 7:30 - 7:45 zelf wakker en gaat lekker spelen
Ik maak onze meid ook wakker anders slaapt ze gerust tot 10 uur door en dan kom ik de rest van de dag in de knoop met eten. Maar ik heb wel het geluk dat ik haar om 07.30 wakker maak, fles geef en direct terug kan leggen om verder te slapen. Ik zou eerder de ng van 23.00 overslaan en dan 's morgens op tijd de eerste fles geven als dat lukt.
Hier maak ik haar niet wakker.. Ze komt vanzelf tussen 7 uur en half 8.. Dus niets te klagen.. Aangezien ze om 10 uur 's avonds haar laatste flesje krijgt..
Als we moeten werken moeten we haar helaas wakker maken, ik merk nu dat ze zelf het ritme krijgt waardoor ze op dagen dat we niet werken rond de zelfde tijd wakker wordt. Maar als we vrij zijn en ze slaapt nog mag ze lekker blijven slapen blijkbaar heeft ze dan nog geen trek anders zou ze wel wakker worden. Zo hebben we het eigenlijk gedaan vanaf dat ze 5 weken was.
Wij laten haar eigenlijk altijd slapen. Een avondvoeding heeft ze eigenlijk nooit gehad sinds we met 4 weken overgegaan zijn op flesvoeding, tenzij ze er zelf voor kwam. Fae zat dus eigenlijk al heel vroeg op 4 flessen hierdoor. Maar ze groeide gewoon goed, dus dat ging prima. Ze regelt het echt goed zelf.
Ik maak hem (bijna) nooit wakker. Heb ik ook nooit gedaan trouwens. Als hij 's middags ineens heel lang slaapt dan maak ik hem vaak wel wakker.
Ik maak Tobe wel wakker, al is dat bijna nooit nodig. Soms slaapt ie nog om 11 uur 's avonds wanneer ie zijn laatste fles zou krijgen. Dan maak ik hem dus wel wakker want anders denk ik dat ie midden in de nacht komt. Overdags laat ik hem in principe wel zelf wakker worden, maar hij slaapt nooit langer door dan een kwartier na zijn voedingstijd. En dat is al heel uitzonderlijk.
ik heb onze jongen altijd om een vaste tijd wakker gemaakt anders kwam/komt ie ergens rond 10 uur en dan is heel het ritme naar zijn filesteinen en daar heeft zowel hij als zijn mama "last" van want dan missen we 1 maaltijd..
Ik heb haar alleen wakker gemaakt als we moesten werken. Verder laat ik haar gewoon lekker liggen. Voorheen was het dan wel eens half 9/9uur dat ze haar eerste flesje kreeg. Tegenwoordig maakt zij ons wakker ipv andersom. Half 7 meld ze zich elke ochtend, heb dus ook geen wekker meer nodig
Ik maakte Isabella wakker voor het eten. Voor regelmaat. Werkte voor ons allemaal erg goed. Nu nog steeds.
ONze Demi maakt mij sochtends wakker, altijd voor de wekker. Dus nee heb dr nog nooit wakker hoeven maken nee
Tja, nooit wakker gemaakt voor een voeding, maar toen ukkie 14 weken was moest ik toch echt weer aan het werk - en hij dus naar het kdv. Het is wel eens voorgekomen dat ik hem moest wakker maken, omdat het anders wel heel laat ging worden! Vond ik wel sneu voor hem, maar het ging best (zijn kamer inlopen en met rustige zachte stem tegen hem praten, gordijnen opendoen, dan wordt hij vrij rustig wakker). En in de auto naar het kdv doet hij regelmatig nog een klein tukje... We hebben inmiddels overigens een uitstekend ritme, waarbij hij meestal net iets later dan mijn wekker wakker wordt.
Gelukkig hoef ik Jesse haast nooit wakker te maken, hij mag slapen zolang hij wil. Meestal is dat ergens tussen acht en negen uur. Als ik hem heel soms toch wakker maak (doordat ik weg moet) dan is hij zo brak, wil nog niet uit bed, ik denk dat hij het lekker vindt om rustig wakker te worden en nog wat na te dutten en pas als hij zin heeft, op te staan.