wel of niet wakker maken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suzanne1982, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hoi,

Ik heb even een vraag.

Ons zoontje van bijna 7 weken en 5,4 kilo eet behoorlijk veel. Van het cb mochten wij 2 weken geleden proberen over te gaan op 5x 150+5 scheppen. Hij zit nu op 6x die hoeveelheid. Volgens het cb is dit prima. Hij groeit niet te snel, dus blijkbaar heeft hij dit nodig. We mogen nu naar 5x180 + 6 scheppen, maar dat redt hij nog niet.

Overdag slaapt hij goed. Soms wordt hij 3 uur na een voeding nog niet wakker en laten we er max 4 uur tussen. Hij gaat dan alleen 's avonds inhalen, tenminste dat denk ik. Hij is dan erg onrustig en is pas rustig na een fles. Hij drinkt dan vaak, zeg maar om de 2 uurtjes kleinere beetjes. Zou ik er dan op de dag beter max 3 uur tussen moeten laten? Maar dan is hij misschien weer moeier, omdat ik hem wakker maak. Of zou ik die 180 moeten blijven proberen :(.

Het cb gaf ook als advies om 's avonds forte voeding te geven, maar daar wil manlief niet aan...

Hij slaapt 's nachts vanaf 4 weken door. 11 uur laatste fles en om 7 uur maken we hem wakker.

Wat is nu wijsheid?

Ik heb echt het idee dat die onrust 's avonds vaak met de voeding te maken heeft. Niets helpt dan namelijk. Speentje, bij ons op schoot, in slaap helpen. Het maakt niets uit, alleen een fles. Hij geeft dan ook echt de hongersignalen af. Hij is ook weleens gewoon onrustig en dan helpt het om hem bij ons te nemen met speentje.

Hebben jullie nog tips?

Groetjes, Suzanne

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat 's avonds kan clusteren zijn. Iets eigenlijk iets voor BV, maar mijn oudste deed het ook op de FV. Ze verwerken dan de dag, en maken zich klaar voor de nacht. Dus eigenlijk heel normaal.

Ik zou het gewoon op verzoek doen, inderdaad met die max van 4 uur.
    Heeft hij genoeg aan die 150/5, lekker daarop blijven. Wil hij meer, geef je 180. En dan in de avond steeds kleine beetjes geven. Dat clusteren is vaak met een paar weken wel over. Tot die tijd was het hier jezelf op de bank installeren met baby en fles, en lekker tv-kijken of een boek lezen.

Forte zou ik ook niet doen. Als hij niet over die liter gaat is dat niet nodig. Dat clusteren is gewoon een behoefte van je kleintje..

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Dank je wel. Ik heb het even opgezocht en het lijkt idd wel op clusteren. Dan ga ik het gewoon zo doen. Ik merk de afgelopen week dat hij al vaker 's avonds gewoon slaapt, maar een aantal avonden jn de week is hij onrustig. Bedankt voor je reactie!

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Onze kleine deed dat ook. Die kwam echt om de drie uur voor zn voeding en lieten we er een uurtje langer tussen zitten omdat hij sliep haalde hij het dood leuk daarna weer in. Hij had het blijkbaar nodig....

Dus toen gewoon om de drie uur zn voeding geven en hij deed dat niet.

Deel Deze Pagina