Mijn dochtertje is vorige week na een snelle bevalling geboren. Nu is ze al vanaf dag 2 erg onrustig met in slaap vallen, veel huilen (lees krijsen) snel weer voeding willen en die in no time weg lurken (flesvoeding) Zodra ze moe wordt of al even na de fles slaspt leg ik haar in haar eigen bedje. Ik vind, slapen doe je zoveel mogelijk boven in rust. Mijn zoontje was ook heel onrustig, sliep wel zelfstanfig in maar was snel wakker. Kon ik even lekker wandelen enzo. Daar had ik toen alle tijd voor. Nu met zoonlief erbij kan ik niet heel de tijd met haar op de arm en mijn pink in haar mondje, gaan wandelen etc. Er is er nog eendie om aandacht/eten en drinken vraagt! Ik ben niet iemand die heel de dag gaat dragen.. Hoe gingen jullir om met een onrustige baby en peuter erbij die dus ook moet eten en naar bed gebracht moet worden etc.. Zoontje is 3 jaar.
Mijn dochter was jonger, 14 maanden toen de jongste geboren werd. Jongste was ook erg onrustig, sliep eigenlijk alleen op mij. Ik ben ook geen draagtype, maar heb er toch een aangeschaft. Heb m ongeveer 4 maanden gebruikt. Het was fijn m'n handen vrij te hebben en zoontje viel direct in slaap in die doek. Zo kon ik toch ook wat met/voor dochter doen. Na die 4 maanden heb ik m ook nooit meer gebruikt, maar in die begintijd was het echt mijn redding. Maar je kan nu toch ook gewoon gaan wandelen? Ligt ze ook niet lekker in de wagen? Je kunt toch ook niet heel de dag binnen blijven...
Hier verschillen mijn kindjes 12 maanden. Ik kocht een duowagen, waardoor ik veel buiten was. Heerlijk, frisse lucht is erg belangrijk. Doosje rozijntjes, wat drinken mee voor de oudste én gaan! Ook sliep de jongste de eerste paar maanden dicht bij mij in de buurt. Dus in de wandelwagen bak in huis, naast me op de bank. Kon ik even een spelletje doen, boekje lezen, knuffelen met de oudste. Of slapen in de boks, kun je ze allebei in de gaten houden. Of lekker naar de kinderboerderij, je oudste zich lekker uitleven én je jongste lekker slapen in de bak. Is medisch alles uitgesloten? Omdat ze zo onrustig is?
Mijn dochters schelen 17 maanden met elkaar. Gelukkig is de jongste meestal wel makkelijk en is het meer mijn oudste dochter die alle aandacht wilt opeisen en dan alles bij elkaar gaat gillen, als ze dat niet krijgt. Ik heb ook genoeg dagen dat ik heel de dag binnen zit omdat het gewoon te veel moeite is om even naar buiten te gaan. Het is eventjes puzzelen hoe je alles moet indelen. Voor jou zal ik toch een draagdoek of zak aanraden. Dan heb je de kleine lekker bij je wat ze waarschijnlijk ook heel fijn vind en dan heb je je handen vrij voor de oudste. Heb je ook al eens een speentje geprobeerd?
Hier gaan dragen in een rekbare doek. Vond het eerlijk gezegd echt een uitkomst, want ik had mijn handen vrij, en kon dus toch dingen doen met mijn zoontje. Mijn dochter sliep ook slecht in haar eentje in haar bedje, maar bij mij sliep ze als een blok. Hielp ook goed met haar reflux (ze zat rechtop in de doek) wat ook de onrust erg verminderde. En bij een maand of 3/4 is ze toch ook gewoon in haar bedje gaan slapen.
Ik heb de draagdoek veel gebruikt...erg fijn! Verder heb ik gewoon toegegeven aan het dragen, en mijn zoontje leek zich er ook goed bij neer te leggen. Ik keek en praatte gewoon heel veel met hem onder het spelen. Zo kon ik wel rondlopen met de kleine of gaan zitten als hij op me in slaap viel. Nu is hij veel rustiger en heb ik het grootste deel van de dag mijn handen weer vrij...Ik zou me er bij neerleggen en gewoon aan toegeven...komt goed