Terug naar het ziekenhuis voor een 2e kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door danip, 14 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Wij willen inmiddels voor een 2e kindje gaan. We willen zelf eerst proberen, en mocht het niet lukken (waar ik van uit ga) na een poosje naar het ziekenhuis. Weten jullie hoe dit werkt? Moeten we weer officieel een jaar wachten? Want dat wil ik liever niet, trek nu liever eerder aan de bel. En kun je meteen weer contact opnemen met het ziekenhuis of moet ik eerst weer naar de huisarts?

De eerste zwangerschap was na 4 jaar, 6 x clomid, en in de 5e iui.

2. danip

danip Niet meer actief

Verkeerd geplaatst, heb het al gemeld.

3. Papaver

Papaver Niet meer actief

Spannen weer!

Ik heb gewoon de poli van het ferticentrum gebeld dat we een tweede wilden en heb een afspraak voor het startgesprek gepland.

Succes

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik heb hem voor je verplaatst :)

5. danip

danip Niet meer actief

Bedankt Deesdees!

Papaver, inderdaad erg spannend. Vind het eng en leuk tegelijk. Dus ik kan gelijk het ziekenhuis bellend. Hebben jullie eerst zonder ziekenhuis nog geprobeerd? Of meteen naar het ziekenhuis?

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Het is ook eng en leuk tegelijkertijd

Nee niet geprobeerd, maar dat heeft bij ons ook geen zin, dat wisten we bij de 1e ook al ivm medicatie van mijn man

Gewoon bellen hoor

7. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    danip@ Je kunt altijd bellen dan hoor je vanzelf wat ze zeggen .
    Zelf proberen tot die tijd kan geen kwaad , veel succes .

Jouw achter grond lijkt me niet dat jullie weer een jaar moeten wachten.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Danip Wij waren in hetzelfde ziekenhuis onder behandeling, toch? Je kunt de fertiliteitsafdeling bellen. Je hoeft niet eerst een jaar te wachten en het hoeft ook niet via de huisarts. Waarschijnlijk kom je meteen weer in aanmerking voor IUI, mits je nu een goede kans van slagen zou hebben op de normale manier. Maar gezien je Clomid-gebruik en de IUI-behandelingen lijkt mij dat niet?

Succes!

9. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wij hebben gewoon gebeld en mochten bijna gelijk komen. We waren al wel een jaar zelf bezig, maar daar werd niet eens naar gevraagd. Ook hoefden we de onderzoeken niet weer te ondergaan. Omdat je vorige zwangerschap ook nog vrij kort geleden is denk ik dat de kans groot is dat dit bij jou ook het geval is. We hadden inderdaad ook geen verwijsbrief van de HA ofzo nodig.
    Succes!

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Ik moest een nieuwe verwijzing van de huisarts hebben
    en kreeg in het zkh weer een nieuwe intake.
    Wij beginnen nu weer met een nieuwe poging ivf.

welk ziekenhuis zit je?
    denk dat het overal wel verschild.

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Spannend Dani!
    Onze verloskundige op het zh zei bij de nacontrole dat als we voor een 2e gingen, we meteen naar 't zh moesten gaan en onszelf de ellende van zelf proberen moesten besparen. Nu zijn wij zoals je weet via ICSI zwanger geworden en hebben we nog 2 cryo's, maar ook bij IUI geloof ik dat je gewoon meteen weer mag beginnen en niet nog een jaar hoeft aan te modderen.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi, wij wilde ook eerst 6 mnd zelf proberen en gyn adviseerde ons dat ook. Als we na 6mnd niet zwanger waren konden we direct starten met iui. Gelukkig in de 5e ronde met clomid zwanger geraakt.

Ik hoop dat jou t zelfde mag brengen:)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

14. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben (toen we zwanger wilden worden van een 2e kindje) opnieuw het ZH gebeld, maar ze wilden toch een verwijzing van de HA. Na telefonisch contact met de HA konden we de verwijsbrief een paar dagen later ophalen :) . (Nu wil ik toch eens zien wat mijn lichaam na 2 kinderen na de pil doet, je houdt toch weer die hoop.......)

15. danip

danip Niet meer actief

@ Papaver: dat snap ik dan inderdaad, dan ga je inderdaad gelijk terug. Jullie ook succes, hoop dat het nu raak is voor jullie :)

@ Marnat: Bedankt! Ik denk dat ik ze inderdaad maar even bel. Hoe is het met jou verder?

@ Jippie: inderdaad hetzelfde ziekenhuis ;) Dus ik kan zo bellen? Lijkt me sterk dat het nu spontaan zou gaan, na 4 jaar geen enkele zwangerschap. Het is alleen niet echt heel erg duidelijk wat er bij ons aan de hand is, en daarom ook niet te zeggen dat er echt geen kans is op een spontane zwangerschap.

@ Nana: Ik wil eigenlijk zelf ook wel een poosje proberen. Ook omdat het nu nog wel vroeg is voor een 2e zwangerschap, dus ik gun mezelf een paar maand voor ik echt terug wil naar het ziekenhuis. Als de 1ste niet zo lang op zich had laten wachten en spontaan was gekomen dan hadden we nog wel een half jaar gewacht. Nu wil ik alleen wat eerder beginnen, wie weet duurt het weer 4 jaar (of lukt het niet) Oh en gefeliciteerd! Zie net je onderschrift.

@ Sas: dus jij had wel een verwijzing nodig. Hmm.. Ik ga naar het MCL (Leeuwarden) Ik denk dat ik ze maar gewoon moet bellen en dit aan hun moet voorleggen. Jullie ook succes!

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Spannend om na 20 maanden geen ziekenhuisgedoe weer opnieuw er mee bezig te gaan.

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, je kan zo bellen, hoor! Ze zullen het vast leuk vinden dat je weer langs wilt komen voor een tweede kindje. Ik schat in dat je weer een soort intake bij de gyn krijgt en dat er daarna een plan van aanpak komt. Gezien jullie voorgeschiedenis neem ik aan dat je weer met IUI mag beginnen. Ben je het afgelopen jaar aan de anticonceptie geweest of ben je daar nooit weer mee begonnen? Want dan zou dat jaar zonder zwanger worden al mee tellen.

Onze meid is in maart geboren. Eind april zijn we op nacontrole bij de gyn geweest. We hebben toen al aangegeven dat we ongeveer in januari weer met ICSI wilden beginnen, L. zou dan 10 maanden zijn. Voor ICSI was een wachtlijst, waar we in april meteen al op mochten. Dus hier hebben ze nooit moeilijk gedaan.

17. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Danip@ Gewoon bellen, het gaat goed met ons meis dankje .
    Staat verder wel in mijn topic! De overgang lijkt hier bezig te zijn cyclus verschilt nog al .

18. danip

danip Niet meer actief

Bedankt Jippie voor je (zoals altijd) uitgebreide reactie. Ik heb geen pil geslikt het afgelopen jaar. Maar pas nu laten we alles liggen, en gaan we er dus echt voor. Ik denk inderdaad dat we wel meteen met iui mogen beginnen. Ik sla zelf ook liever de clomid over deze keer (had ik echt heel erg last van, en met menopur spuiten tijdens de iui rondes nergens last van.)

Marnat: o jeetje de overgang! Dat lijkt me ook erg vervelend. Zal zo je topic weer eens even bekijken.

Deel Deze Pagina