Wel of niet weten wat het wordt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaatje, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere

    ik heb 't stiekem uitgerekend....maar ik zal mn mond houden.... :|

    Gefeliciteerd.... :D




    ik heb eerder gezegt dat ik het niet wilde weten, maar nu begint mijn nieuwschierigheid het over te nemen, en wil ik het WEL weten....., ik hoor eerst nog of er wel een 20 weken echo komt, anders blijft het denk ik wel een verassing
     
  2. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    halloo allemaal...

    Ik wil ook zeker weten wat het wordt! kan ik allemaal leuke passende kleertjes kopen.. maar niet alleen daarom, ik ben eigenlijk toch ook best wel nieuwsgierig, maar ja moet nog ff wachten tot ik 20-22 weken ben. Dan ga ik me pretecho doen...

    Groetjes Marijke
     
  3. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ook wij hebben een pretecho laten maken, in eerste instantie om het geslacht te weten te komen wij wilde het graag weten om dat we het praktisch vinden. je hoeft je maar over 1 naam te buigen kunt makkelijker kleertjes kopen of je baby kamer er op aan passen. Wij hebben alleen aan de naaste fam gezegd wat het gaat worden voor vrienden en collega's hoeden we het nog geheim.
     
  4. noralien

    noralien Fanatiek lid

    7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    @Ellen, Fijn voor je dat de uitslag goed was.

    Wat betreft een vruchtwaterpunctie, deze wordt ook wel gebruikt om te kijken of een kindje down-syndroom heeft.
    Mijn zus was 20 weken zwanger toen ze op de echo een mogelijke afwijking aan het maagje zagen die mogelijk op down-syndroom zou kunnen wijzen. Nekplooimeting kan maar tot een bepaald aantal weken gedaan worden, daarna wordt het met een vruchtwaterpunctie vastgesteld. Dit brengt inderdaad een risico met zich mee. Het voordeel daarvan is weer dat er DNA beschikbaar is en dat de uitslag dus 100% zeker is. Het is ook 100% vast te stellen of het een jongen of meisje is.
    Maar gezien het risico geloof ik niet dat ze deze methode gebruiken alleen om het geslacht te bepalen.
    Gelukkig Is mijn zus bevallen van een gezonde dochter (geen maagafwijking) en heeft het kindje geen down-syndroom.

    Groetjes Noralien
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik denk dat ik het niet wil weten

    maar ik ken mezelf.. nieuwsgierig tot in het onmogelijke
    dus weet niet of ik me zou kunnen bedwingen :)
     
  6. Fevelyn

    Fevelyn Lid

    26 okt 2005
    64
    0
    0
    Wij weten sinds donderdag wat het voor 95% wordt, een jongen. Toch wel even schrikken omdat we toch dachten dat het een meisje zou zijn. Hebben ook al jaren een meisjesnaam. Hadden nu ook helemaal geen voorkeur, echt niet, alleen zijn we beiden nu wat van slag omdat het toch anders blijkt te zijn. De verrassing is eraf. Voelen ons ook schuldig dat we dit voelen. Het kindje is gezond en een jongen is net zo leuk als een meisje toch? Maar misschien toch wat teleurgesteld? Of is het de verwarring. Ik weet niet goed wat we hiermee moeten. De roze wolk is even weg, erg balen... :cry:
     
  7. Bianca019

    Bianca019 Lid

    22 jan 2006
    95
    0
    6
    ik zou wel graag willen weten wat het word
    het maakt me niks uit of het een jongen of meisje word als het maar gezond is dat is het belangerijkste
    het is wel handig om te weten wat het word omdat je dan wat gerichter kan gaan kopen
    maar daarin tegen wil mijn vriend het liever niet weten dus ja iedereen denkt er weer anders over


    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina