Zwanger ! En wat nu ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kenja, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kenja

Kenja Lid

6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo,

Sinds vanmorgen ben ik in het bezit van een positieve test ! Hartstikke leuk, natuurlijk ! Nu nog even genieten en daarna zal ik toch moeten beginnen met dingen te regelen, lijkt mij.

Maar wanneer moet je welke actie gaan ondernemen ? Wanneer neem je contact op met je huisarts / verloskundige / verzekering / kinderopvang en dergelijke.....

Weet iemand een site of boek waarin dit soort dingen beantwoord worden voor de beginnende vader en moeder ?

Groeten,
    Kenja

2. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik heb direct een goede verloskundige gezocht en een afspraak gemaakt. Ook heb ik mijn ha gebeld, maar dit was niet echt nodig volgens de assistent.

Ben nu wel een beetje de verzekeringen aan het uitzoeken, vindt dat toch heel belangrijk.

3. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Van harte gefeliciteerd met je positieve test! :D
    Gewoon je huisarts(assistent) bellen, die geeft je het nummer van de verloskundige, dan bel je de verloskundige en plan je een afspraak voor in de tiende week ongeveer. En dan maar lekker genieten van je positieve test! :D

4. Bluebell

Bluebell Lid

16 apr 2007
    5
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Er is nog niet zo heel veel wat je per se meteen moet doen, maar het kan zeker geen kwaad om je alvast aan te melden bij een verloskundige en een afspraak te maken.
    Kraamzorg regelen via je verzekering kan nog wel even wachten, maar je mag het natuurlijk ook meteen doen :) Ik ben nu ruim 10 weken zwanger en heb er voor gekozen om te wachten tot ik 12 weken ben voor ik aanmeld hiervoor.
    Tot slot zou je kunnen overwegen je aan te melden voor moeders voor moeders.

Meer zou ik zo 1,2,3 niet weten. O, toch wel: denk er aan dat als je binnenkort een tandartsafspraak hebt staan, dat hij/zij ingelicht moet worden ivm verdovingen en rontgenfoto's (als het alleen om een controle gaat, dan hoef je nog niks te zeggen natuurlijk :)).

5. Kenja

Kenja Lid

6 nov 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Bedankt voor jullie antwoorden ! Vind het allemaal leuk en zo ontzettend spannend tegelijk !

Groetjes,
    Kenja

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

inderdaad wat de meiden hier boven zeggen.

ik wil wel als tip meegeven, dat je voordat je je aanmeld bij zowel verloskundige als kraamzorg dat je je orienteert. ik vond het bijvoorbeeld belangrijk dat de VK praktijk niet heel groot was. ze zijjn met twee meiden en er is een hele fijne sfeer. Met kraamzorg is het van belang dat je weet met welke bureau's jouw verzekering een contract heeft. dit kun je navragen bij je verzekering. vraag folders op en maak daarna pas je keuze.

overigens wilde mijn huisarts wel weten dat ik zwanger was. ze zetten het in het systeem. wat ik daardoor merkte was als ik belde voor een afspraak dat ik dezelfde dag nog terecht kon terwijl ik normaal 2 of 3 dage moet wachten vanwege drukte. dus ze geven je voorrang als je zwanger bent.

7. Niet meer actief

Hey Angeleyes klinkt als de geboorte atelier of niet?

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

nee de eerste stap in almere haven. echt een super praktijk, twee hele leuke meiden!
    http://www.verloskundigedeeerstestap.nl/

9. Niet meer actief

Ok dat ken ik niet. Ik woon in Almere Buiten en mag blij zijn dat ik Almere haven kan vinden hahahaha... maar De geboorte Altelier is ook zo leuk en klein... zijn toevallig ook 2 meiden

10. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    ALS je kunt kiezen voor een praktijk is dat mooi. Hier is er maar eentje.. en dan valt er niet zoveel te kiezen.. ;)

11. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger bent :D
    IK was toen bij de huisarts. Ik heb een paar info dingen meegekregen waarop staat bij welke vloskundige ik moet zijn, info over moeders voor moeders. En het blad Negen Maanden Magazine, waarin leuke verhalen+tips staan. Over 3 weken moet ik bij hem terug komen en gaat hij mij vertellen wel acties ik moet ondernemen. Er kan nog zoveel gebeuren dus wacht rustig die 3 weken af. Ondertussen ben ik al lekker op het internet aan het rondneuzen.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes met alles regelen ;)

12. Niet meer actief

zodra je je heb getest, ga je langs bij je dokter en krijg je een verwijskaart voor de verloskundige, bij acht weken word er een echo gemaakt en in sommige gevallen pas bij 12 wkn dan is het kindje iets groter.

de verloskundige zal je verder alles vertellen over baby uitzet, enz enz,
    als je zwanger bent en ervoor of wilt raken is het heel erg goed om gravitmon te slikken, foliumzuur, dat zal ze zelf ook nog aanraden.
    je kan wel a t/m zink vitaminen slikken, maar vraag even welke want je heb twee soorten de ene mag je wel de ander niet, bij etos weten ze dat wel. zorg dat alles voor die kleine klaar staat als je zeven mnd bent.

de verloskundige zal ook je bloed testen, en je ijzer. en elke keer kijkt ze naar de hoogte van je bloeddruk. het is goed om als je ergens onzeker over bent haar alle vragen te stellen en bij pijn of nare dingen altijd bellen vaak is het niks maar altijd goed om zeker te weten.
    ze zal je ook een formulier geven voor je verzekering om je aan te melden voor kraamzorg. enz enz
    wil je meer weten kun je me altijd een pb bericht sturen,
    en dat geld hier voor iedereen

Liefs Melissa

13. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik hoefde niet eens langs te komen bij mijn huisarts.
    De assistente gaf mij het nr van de verloskundige, die moest ik maar bellen.

14. Niet meer actief

Nou dat is niet zo leuk nee, jah hun zien zwangerschappen alsof t iedereen gebeurt het speciale is ervan af.
    ik vind dat ze iedereen even leuk en vrolijk moeten behandelen al is het je derde kind en al helemaal bij je eerste ervaring. zo niet zou ik lekker ervoor kiezen om een andere dokter te nemen ofzo. die van mij heb ik al 23 jr dus die is wel goed. en de praktijk waar ik bij loop is ook goed.
    als ik iets wil trek k me mond open, en ook als ik t ergens niet mee eens ben, voor hun is t werk voor mij een ervaring en ik wil het op mijn manier waar ik me goed bij voel. en dat moet iedereen hebben. het moet leuk zijn en genieten geblazen want voor je t weet heb je die kleine in je armen. Liefs Melissa

Mijn Wereld kindje Mijn wonder en alles wat ik voel zo intens bijzonder.

15. Niet meer actief

Jette gefeliciteerd,

Het doordringen duurt ook ff. zelfs als die kleine beweegt kun je het je soms niet voorstellen dat er zo een klein wondertje in je groeit,
    Het gevoel is namelijk zo bijzonder, en t is gewoon een klein wonder.
    Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap, maak er wat moois van
    Heb ik ook gedaan.

Melissa

16. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik heb afgelopen week de verloskundige praktijk gebeld en die vertelde dat ze altijd de eerste afspraak rond de 9/10de week doen. Dan volgt er 2 weken daarna de eerste echo. Sommige hebben rond 6/7/8 weken al een echo zie ik op het forum?

Beetje raar dat ik het vraag misschien, maar ik vind het zo moeilijk voor te stellen dat alles goed is, op dit moment voel je nog nix van je baby, ik weet dus pas bij de echo of het hartje klopt.... Wie kent nog meer die onzekerheid?

Liefs Appelsientje

Oja de assistente van de verloskundige vertelde dat de gehele zwangerschap een beetje onzeker is. Iedere week is weer een week verder!

17. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik heb die onzekerheid ook gekend.. maar onzekerheid blijft. Eerst omdat je niets voelt.. dan of het wel goed gaat.. dan of het wel goed blijft gaan, dan of je het kindje nog wel voelt, "leeft het nog wel?!".. dan omdat je hoopt dat het gezond is en lang genoeg blijft zitten etc. etc.

Dus lieve meid, probeer te ontspannen en te genieten dat je nu nog heel flexibel bent (zonder grote zwanger buik) er gebeurt heeeeeel veel daarbinnen en vertrouw op moeder natuur.

En van harte gefeliciteerd! Tis wel een wondertje..

18. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Dankjewel lintje!
    Ik werk zelf in de zorg en zie altijd de nare dingen van zwangerschappen, dus de gewone normale die zie ik niet.. dus ben ik nog meer onzeker..

Maar goed ik zit hier nu wel met traantjes in mn oogjes je berichtje te lezen "er gebeurt heeeeeel veel daarbinnen en vertrouw op moeder natuur.'"... tja die hormonen zijn er in ieder geval wel.

Ik zal het proberen, het komt vast wel goed, bedankt voor je geruststellende woorden in ieder geval. Liefs

19. Niet meer actief

Hoi Lieve zwangere dames,

zwangerschap is niet vanzelfsprekend, koester elk moment, geniet ervan doe ik ook. ja ze heeft gelijk het kan altijd nog fout aflopen dus geniet ervan maar alles gebeurt met een reden, ik ben de voor de eerste keer zwanger in 1 keer raak en ik heb heel veel mazzel gehad tot nu toe en ik ben zeer dankbaar voor elk moment. en ik geniet nog elke dag, ik voel me nog steeds elke dag super en dat al vanaf de dag dat ik erachter kwam. i am blessed. en jullie ook

Liefs wij

Deel Deze Pagina