Wel of niet weten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by wondertjenr3, Aug 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Hallo,

Binnenkort gaan we proberen voor ons 3e kindje.
    We krijgen komende maand een huisje met 3 slaapkamers.
    In eerste instantie gaat de baby dan bij ons op de kamer tot hij/zij een beetje doorslaapt. Daarna gaat hij/zij, afhankelijk van het geslacht, samen op een kamer met haar zus of zijn broer;)

Nu zitten we een beetje al te denken of we het geslacht willen weten. Wist het bij beide en nu lijkt het me erg leuk en spannend om het niet te weten. En echt als verrassing te houden tot de geboorte.
    Aan de andere kant is er weer die praktische kant wat zegt, het is makkelijker om te weten ivm het toekomstige kamertje en kleertjes. Jongensspullen heb ik nl allemaal nog, meisjesspullen niets.

Wat waren jullie redenen om het juist wel of niet te weten?
    Nog tips?

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Wij weten sinds woensdag dat we er nog een kleine meid bij krijgen.
    Wij wilden het weten voor idd het praktische, meiden kleertjes genoeg! Jongens helemaal noppes!
    We hebben geen salaris van 3000 in de maand en ik ben student dus dan is het wel makkelijk om te weten welke kant je op moet kijken en echt gericht kopen. Wij hebben maar 2 slaapkamers en de kleine komt eerst ook bij ons op de grote kamer. Als zij naar een eigen bedje kan, ruilen we van slaapkamers en dan is het makkelijk dat er 2 meiden op 1 kamer zitten en het dus makkelijk qua kleuren, patronen en de rest is :)

EN we waren gewoon hartstikke nieuwsgierig!! We dachten namelijk een jochie :p

3. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Bij onze oudste wisten we het niet. Bij de (nu nog) jongste wel, en bij deze riep ik heeeel hard dat ik het niet wilde weten... Tot ik de 20 weken echo kreeg.. toen wilde ik het echt wel weten!

Bij ons liggen de 2 oudsten op 1 kamer (meisje en jongen) en dat gaat heel erg goed. Ons kleintje krijgt haar eigen kamertje omdat mijn dochter en zoon het zelfde ritme hebben, ze gaan ondanks dat ze 2 jaar schelen op de zelfde tijden naar bed en worden samen ook weer wakker.

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik wilde het bij alle 4 weten, idd de praktische dingen, ik vind alles neutraal niet zo :)
    Ik hou wel van een kleurtintje in de kast of op de muur :)

5. Amytje

Amytje Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    1,044
    25
    48
    Female
    Midden Nederland
    Ik vond het praktisch om te weten en was veel te nieuwsgierig!
    Maar vond het ook fijn om nu tegen m'n dochter te zeggen dat ze een broertje krijgt.
    Dat het voor haar iets minder vaag allemaal is.. Voor zover ze er al iets van snapt ;)

6. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    We wilden het beiden telkens weten! We zijn beiden te nieuwsgierig en ook praktisch. Wij hebben 3 slaapkamers en een grote mooie zolderruimte. Dus elk kindje heeft en krijgt zijn/haar eigen plekje. Dus nu gaan we verschuiven. Onze grote jongen krijgt onze kamer en babyzusje zijn kamer en wij de grote zolderkamer. Ons dochtertje geeft de nog in uitstekende staat babykamer af en krijgt nieuwe meubels. De andere twee hun kamers worden herschilderd en hier en daar nieuwe spulletjes.

7. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Wij hebben overigens wel alles neutraal, op de kleertjes na. Omdat bij onze oudste werd gezegd: jongen/meisje/jongen/meisje/jongen/we kunnen het niet meer zien.

Ik was er heilig van overtuigd dat het een jongen was, dus onze dochter had een donkerblauw kaartje (niet dat het enorm opviel dat het echt voor een jongen was maar ok) ze lag de eerste 3 weken onder blauwe lakentjes enz. En dat wilde ik daarna voorkomen, dus alles in het kamertje is heel neutrall tot je de kast open maakt

8. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wij willen het niet weten en wisten het bij de eerste ook niet. De oudste gaan we doorschuiven en de baby krijgt haar kamer die toch al unisex is. Heb nog een paar neutrale pakjes en na de geboorte koop ik wel wat kleertjes voor het geslacht.

9. wondertjenr3

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Thnx voor de reacties.
    Waar ik zelf heel nieuwsgierig naar ben is de mening van mama's die het bij 1 kindje niet wisten en de volgende wel.
    Was de verrassing bij de geboorte groter? Was het het wachten waard? En krijg je dezelfde band met je kindje in je buik als dat je het geslacht weet zeg maar?

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wij wisten het bij de jongste wel. En nu wilde ik het eigenlijk graag niet weten, maar toen de tijd eenmaal daar was, werd ik toch te nieuwsgierig.

Het wordt bij ons meisje - jongen - meisje - jongen. We krijgen dus een meisjeskamer en een jongenskamer, mijn man is - as we speak - aan het sausen en herinrichten :D

Hier is het leeftijdsverschil tussen de meisjes 6 jaar, en tussen de jongens ook 6 jaar. Wat betreft kamerindeling zien wij dat juist als een voordeel, want de kleintjes slapen voordat de groten naar bed gaan.

11. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0

De band met mijn oudste is niet groter of kleiner als de band met de (nu nog) jongste
    de verassing.. tja.. omdat ik bij de oudste zo verrast was over het geslacht had ik voor de jongste (en ook voor dit kindje) ook gezorgd dat er wat neutrale kleertjes in de ziekenhuistas zaten.

Bij de oudste was ik vooral erg verbaasd dat het een meisje bleek te zijn omdat ik zelf zo overtuigd was dat ze een jongen zou zijn, toen de gyn mij dan ook feliciteerde met mijndochter heb ik hem echt gezegd: wat nou dochter?! ik heb een ZOON!!:)

12. wondertjenr3

Feb 26, 2012
    2,658
    2
    38
    Zuiden
    Ik bedoel met band puur alleen in de zwangerschap!

13. Leona

Leona Fanatiek lid

May 30, 2012
    1,195
    0
    0
    Ook die was niet anders. :cool:

14. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ik had alles van alletwee nog, dus hoefde het niet perse te weten, baby krijgt zijn eigen kamer (een 5-6 jarige wil echt geen broertje of zusje van 1-2 op zijn kamer kan ik me zo voorstellen, leeftijdsverschil is dan wel erg groot vind ik)

Maar manlief wilde het wel weten dus nu weten we het maarja heeft geen invloed op kamertje (kleur hadden we al voordat we het wisten, ik had ook al neutrale kleertjes gekocht en zoek straks wel kleertjes uit van wat ik nog had (ik had echt alles bewaard van alletwee van maat 50 tot 110 hihi ook alle verzorgspullen nog e.d. maar die kopen we toch nieuw (en neutraal)

De naam die we hebben kan voor jongen en meisje dus wat dat betreft had het mij ook niets uitgemaakt, nu ik het weet vind ik het wel leuk natuurlijk maar ik had ook prima geweest als ik het niet had geweten.

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Ik vind het wel een stukje onpersoonlijker als je het nog niet weet, ik haat om te zeggen "de baby" of iets in die trant, ik noem de beeb vaak al bij naam in mijn buik en vind het minder persoonlijk als je het mij vraagt maar dat is heel persoonlijk denk ik..

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Ja wij doen alles een soort zeegroen / turquoise kan prima voor jongen en meisje want past blauw bij en roze (als je later dingen gaat toevoegen als het geboren is) dus een kleurtje kan altijd!

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wel weten
    Ons meisje was er nl. Van overtuigd dat een zusje zou krijgen, dus toch maar een geslachtsbepaling laten doen. Om handig voor ons, want toen bleek dat we van roze over moeten op blauw.

18. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

Jan 8, 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    ik weet het geslacht wel en dat wilden we ook allebei.
    we wist het al bij de 13 weken en nu afgelopen week de 20 weken echo gehad en toch nog om de bevestiging gevraagd.
    we krijgen een jongen en meisje hoe mooi is dat

19. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Bij de oudste wist ik het niet en ik moest zó schakelen na de geboorte! Niet dat ik liever het andere geslacht had maar ik moest gewoon erg wennen. Daar kwam nog al het andere nieuwe bij en ik voelde me door alles zo overdonderd.
    Bij de tweede wisten we het wel maar hielden we het voor onszelf en nu bij deze zwangerschap mag iedereen het weten!

20. IngeK1985

IngeK1985 Lid

Jun 27, 2013
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zwanger van onze 1e en we willen het NIET weten. Het is misschien praktisch, maar:
    je koopt vast geen roze of blauwe kinderwagen, echt duidelijke meisjes en jongenskleding is zo gekocht. Als je alles nu in 1 kleur aanschaft, moet je bij een eventuele 2e (als het van het andere geslacht is) alles opnieuw kopen.
    En ons lijkt de verassing tijdens de geboorte juist erg mooi. Voor ons geldt als het maar gezond is! we zijn al lang blij dat we een wonder mogen krijgen! En als ik het zelf weet, weet ik zeker dat ik het niet voor me kan houden.

Share This Page