Wel of niet zeggen dat ik zwanger ben bij soll.gesprek?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Norah, 22 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Tuurlijk mag je die vraag stellen, maar je hoeft er niet op te antwoorden en het mag ook geen reden zijn om niet gekozen te worden. Sommige mensen praten namelijk niet over hun prive leven. Maar die vraag mag gewoon gesteld worden!

2. Niet meer actief

Sorry, het was een uitzendkracht, dus nog niet in loondienst, maar die hoefde evengoed niet meer te komen!

3. Norah

Norah Lid

4 jul 2006
    32
    0
    0
    http://www.fnv.nl/service/renderer.do/m ... eId/49435/

4. Niet meer actief

ah ok.. dat was mij niet bekend.., maar goed het is ook alweer een tijd geleden dat ik me op de arbeidsmarkt heb laten zien. Dus die herinnering klopt niet.

5. Moni74

Moni74 Lid

11 okt 2006
    22
    0
    0
    Norah, bedankt voor de informatie. Voortaan zal ik op vragen over zwangerschap gewoon antwoorden dat ik er niet op in wil gaan, wat de consequentie ook is.

Voor wat betreft het laatste gesprek denk ik dat ik die werkgever maar ga bellen en vertellen dat ik zwanger ben. Ik heb er toch eigenlijk al geen zin meer in om daar nog aan het werk te gaan.

6. Moni74

Moni74 Lid

11 okt 2006
    22
    0
    0
    Hoi, ik wilde toch even laten weten hoe het afgelopen is.

Ik heb dinsdag gebeld naar het bedrijf en verteld dat ik zwanger ben. Ik heb met de directeur gesproken en hij was een beetje verrast hierdoor, en beloofde dezelfde dag erop terug te komen, aangezien er al was afgesproken dat ik de volgende dag een ochtend zou meedraaien om te kijken of het wat was voor mij, maar ook voor het bedrijf.

Nog geen 10 min. later belde hij terug en vertelde heel eerlijk dat een zwangerschap zeer ongewenst is omdat het een klein bedrijf is. Ze hebben iemand nodig die continu beschikbaar is om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen. Daarbij was het nog zo dat het moeilijk zou zijn om vervanging te vinden voor mij tijdens het zwangerschapsverlof en die persoon in te werken. En er kwam ook nog bij dat ze nooit wisten wat voor complicaties er tijdens de zwangerschap op zouden treden, met mogelijk (langdurig) ziekteverzuim tot gevolg.

Ik heb wel even gebeld met de Commissie Gelijke Behandeling en zou een klacht kunnen indienen, maar dan moet je een procedure beginnen en dat zie ik eigenlijk niet zitten. Bovendien kunnen ze aan de CGB een andere reden opgeven dan zwangerschap en dan kun je nog niks beginnen.

Ik heb wel voor mezelf de conclusie getrokken dat het niet verstandig is om ooit uit jezelf te zeggen dat je zwanger bent.

Deel Deze Pagina