Hallo dames! Nog niet zo heel lang geleden heb ik een topic geopend met dezelfde titel. Het zit zo, ik probeer het verhaal een beetje kort te houden. Ik doe nu ongeveer 4 maand vrijwilligerswerk op een peuterspeelzaal nou zijn 5! collega's zwanger waarvan er 2 minder gaan werken en 1 helemaal er uit gaat na de bevalling. Ze gaan ook vrij snel achter elkaar met verlof. Nou was het de vorige keer zo dat ik op gesprek mocht voor een eventuele baan en ik niet wist of ik nou wel of niet moest vertellen dat wij met een 2e kindje bezig waren. Zat er een beetje mee van als ze me wel aan neemt en dat ik dan na een paar maand moest vertellen ook zwanger te zijn dat ze hier waarschijnlijk dan niet blij mee zijn. Nou was het advies van de dames hier niet vertellen natuurlijk je bent nog niet eens zwanger misschien duurt dit nog wel heel lang. Nu heb ik een 'sollicitatiegesprek' gehad en krijg ik deze week waarschijnlijk te horen of ik een baan krijg of niet. Nu weet ik dus sinds een paar dagen dat ik zwanger ben En nu is de vraag moet ik dit nou vertellen of niet?! Aan de ene kant heb ik wel zoiets van je moet tegenwoordig gewoon een beetje egoïstisch zijn in deze maatschappij maar ben aan de andere kant ook beetje bang voor scheve gezichten en zo van collega's. Als ik het met 12 weken vertel weet ze dus ook dat ik het tijdens het gesprek al wist. Hmmm hoop dat jullie het snappen. Ik weet wel dat een werkgever je om een zwangerschap niet mag weigeren en er niet eens naar mag vragen maar gaat meer om het gevoel. Liefs,..
wanneer zou je het contract tekeken? veel mensen komen er pas na meer weken achter, ik kwam er ook pas bij 7 weken achter. als je een onregelmatige menstruatie hebt of als je er niet echt op let, dan ben je ook minder bewust van dat je over tijd zou zijn. groetjes wendy
ik wist t ook nog niet toen ik 5 weken zwanger was (of, nou ja, ik werd niet ongesteld maar had nog niet getest, heb ik gedaan bij vijfeneenhalve week na ELM, en ben later nog een week vooruit gezet obv de termijnecho). Voor nu: don't ask, don't tell... je hoort nu eenmaal tot de "risicogroep"!
Moeilijk, maarrr ik zou t nog niet vertellen denk ik. Laten we eerlijk zijn; het is noet zo 'raar' als je al een kleine hebt, dat je een wens zult hebben voor een tweede. Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar wel bij velen. En anders zou je t waarschijnlijk ook niet vertellen aan jan en alleman bij 5 weken, dus nu ook niet..... Ben benieuwd wat je uiteindelijk doet/hebt gedaan?
Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb van de week het gesprek gehad en krijg een 0-uren contract die begin mei ingaat. Ik heb nog niks gezegd. Ik vertel het nu idd ook nog niet aan veel mensen dus wacht gewoon nog een paar weekjes en vertel het dan. Voel me er nog wel een beetje schuldig onder maar weet gewoon dat het zo beter is. Ga kijken of ik nog kan laten weten hoe ze reageren als ik het eenmaal verteld heb! Liefs,..