PND en ziekgemeld bij het uwv

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mommy1983, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Vandaag loopt mijn verlof af maar ik heb na de bevalling een pnd gekregen. ga verder niet zo uitweiden over mijn klachten want dan krijg ik het weer benauwd enz. Maar in mijn verlof is mijn contract niet verlengd na 4 jaar bij die baas gewerkt te hebben omdat ik een vaste aanstelling moest krijgen. Maar nu kan ik dus nog niet werken ivm met die pnd en dus ook niet de ww in omdat ik beschikbaar moet zijn voor werk en dat ben ik niet.

Nu heb ik me vanmorgen ziek gemeld bij het uwv en binnen 48 uur belt iemand mij terug.

Mijn vraag is wie heeft er ervaring mee met het uwv en pnd. Wat kan ik gaan verwachten? Als ik nu een werkgever had gehad had ik me ook ziek gemeld. Ik heb wel al veel hulp gtb zorg, maatschapelijk werk, zoontje gaat eerder naar de PSZ en slik ad.

Als ik op i-net kijk lees ik allemaal negatieve verhalen dat vrouwen weer snel aan het werk moeten na een PND. Ik wil gewoon beter worden en dat me dat gegund word

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Probleem met i-net is dan ook dat je alleen maar de negatieve verhalen krijgt te lezen en nooit de positieve :$ Het ligt denk ik ook maar net aan welke verzekeringsarts je treft. Maar dan nog....
    Wanneer jij gewoon duidelijk aangeeft wat er aan de hand is, wat er momenteel wordt gedaan mbt oplossingen evt medicatie etc, dan loopt het allemaal niet zo'n vaart.

Beterschap.

3. unscientifique

unscientifique Actief lid

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    ik heb een pre natale depressie gehad. Ook mijn contract werd niet verlengd. Zou bij het UWV dan in de ww gaan maar omdat ik niet kan werken kan je je daar ook ziek melden. Dan ga je de ziektewet in. Als je klachten zwangerschapsgerelateerd zijn krijg je 100% ipv 70%. Dit moet je overigens wel aan kunnen tonen bij de arboarts van het UWV.

Hoop dat je er iets aan heb. En heel veel sterkte!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bepaald de uwv dan of je een pnd hebt? of moet je dan iets van de ha meenemen? iedereen zegt dat ik pnd heb helaas dus dat zal dan wel goedkomen pffff ik hoop dat ik er snel van af ben want dit gevoel is echt niet leuk

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    UWV bepaalt wel of je ziekte zwangerschapsgerelateerd is. Dus je moet ook gegevens van je arts meenemen naar het bezoek (hiervoor krijg je later een oproep) Eerste telefoongesprek is om te bepalen of je ziek bent en wat je hebt. Dat telefoongesprek is niet met een arts!

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    oke bedankt voor de info! zal alvast een afspraak maken met de ha misschien dat ze dan alvast wat info mee kan geven. Ik moet er toch heen voor de medicatie!
    In het begin kon ik er beter van slapen maar nu niet meer terwijl me meisje nu doorslaapt

7. unscientifique

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben via de huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis (poli psychiatrie). Ik heb me gewoon ziek gemeld en dan vragen ze wat je klachten zijn en wat je er zelf aan doet om beter te worden.
    Nu heb ik praktisch nog moeten smeken om een arts van het uwv te mogen zien omdat ik het belangrijk vond dat ze daar ook zagen dat ik me niet aanstelde. Maar heb niet het idee dat het UWV super moeilijk deed over mijn ziekmelding. 2/3 maanden lang belde ze af en toe en verder niks. Terwijl ik dacht dat ze er boven op zouden zitten.

Bij de uwv arts heb ik mijn situatie uitgelegd en moest ik mijn afspraken kaart mee nemen van het ziekenhuis. En dat was het eigenlijk.

Ik heb het uwv in dit geval wel als fijn ervaren. Heb me totaal ook niet gepushed gevoel om alsnog aan het werk te gaan. (Maar goed, niemand neemt een zwangere voor hooguit 3 maanden aan). Ik zou gewoon bellen en de situatie uitleggen en dan mogen hun je verder informeren. Echt, het viel me alles mee.

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb ook wel het idee dat ze IN een zwangerschap minder moeilijk doen. Ik heb 2x vroegtijdig me werk moeten neerleggen in de zs door bekken klachten daarbij hoefde ik nooit naar het uwv toe.

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    krijg je trouwens gewoon doorbetaald? of effe niets en dan 70% of 100%? wel handig om te weten.

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik hoop eigenlijk wel dat ik op gesprek mag want mijn verhaal is zo lastig uit te leggen over de telefoon! En ik klap ook steeds dicht dan als ik het erover heb. Misschien schaamte ofzo

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    het uwv heeft al gebeld en die vrouw was erg aardig ik moest natuurlijk weer janken aan de telefoon pffff maar ze begreep dat ik echt ziek was. nu krijg ik een uitnodiging van de uwv arts en mocht daar ook iemand mee naar toe nemen. omdat veel dingen langs me heen gaan. nu neem ik de gezinszorg mee die kwam toevallig net binnen toen ik aan de telefoon was

12. unscientifique

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Beetje opgelucht?

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja beetje wel ik moet natuurlijk nog op gesprek maar fijn dat er iemand meegaat

14. unscientifique

6 dec 2011
    182
    0
    0
    Rotterdam
    Geloof me, het zijn echt geen horken.
    Tuurlijk zitten er mensen die zich aanstellen maar die pikken ze er zo uit. Ik had een hele aardige arts en had mijn moeder mee. Het is fijn als je iemand mee neemt die dicht je staat en ook kan vertellen hoe het met je gaat. Ik vond dat namelijk vrij lastig maar mijn moeder heeft een aantal dingen goed kunnen verwoorden.

Deel Deze Pagina