Grrr rot energie bedrijven!!

Discussion in 'De lounge' started by kleintje88, Jan 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    ohhh wat heb ik een hekel aan die energie bedrijven die deur voor deur langs gaan om nieuwe klanten te werven.... :x

Zeker als ze dan ook nog eens aan me vragen (dikke buik, en een bordje naast de deur hangend met maar duidelijk 2 namen): "zijn je ouders thuis?" :x Is al de zoveelste keer dat dat gebeurd!!!

Bovendien vind ik deze mensen uiterst onvriendelijk, erg opdringerig en zeer dwingend!!
    Als ik nee zeg is het gewoon nee!!!! En dan moeten ze niet door blijven zeuren...

Gelukkig kwam mijn vriend erbij en heeft hem eens goed de waarheid gezegd haha!
    Hij zei ook: Denk je nu echt dat wanneer je mijn vriendin zo beledigd (oké ik zie er wel jonger uit dat klopt maar zo jong?? :S) dat ik dan energie bij jou zou willen? Bovendien ben je nu al die tijd al erg opdringerig aan het doen dus ga nu maar gauw weg, ik zit bij Essent en daar blijf ik ook gewoon!

*zucht* ik moet gewoon wat harder worden en nog duidelijker Nee zeggen!

Nog meer ergenissen van energiebedrijven?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hihi, of je ouders ook thuis zijn.... had gelijk de deur dicht gesmeten volgens mij :p

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ach ik ben het inmiddels gewend ;)
    Al die energiebedrijven die hier aan de deur zijn geweest vroegen steeds hetzelfde gek genoeg (zal het een standaard vraag zijn? :p ) terwijl anderen bedrijven etc die aan de deur komen dat weer niet hebben en me met u en mevrouw aanspreken...

Maar ik irriteer me er gewoon mateloos aan dat ze gewoon zo opdringerig zijn! Dat vind ik het ergste van alles....
    Nee is nee lijkt me! Misschien moet ik idd de volgende keer maar de deur dicht smijten ofzo als ze niet luisteren wanneer ik nee zeg....

4. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0

Inderdaad, Nee zeggen en de deur dicht doen. :D

5. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ah bah irritante mensen! maarja, zij moeten ook ergens hun geld mee verdienen - meestal studenten die denken een leuk bijbaantje te hebben gevonden.

Vorige week stond er hier ook 1: "u betaalt te veel voor uw energie!"
    Uhm, hoe weet jij wat ik betaal????
    Heb meteen gezegd dat ik NIET overstapt, en dat ze elke maand dit hier komen vragen en het antwoord NEE blijft!

Toen kwam de vraag pas bij welke leverancier wij zaten, en of ik wist dat Essent nu duits was bladibla... JA dat weet ik, en weet JIJ ook dat ze de tarieven enorm OMLAAG hebben gedaan????
    Waarom zou ik dan nu nog overstappen naar... Uhm, hij had nog niet eens de maatschappij waar hij voor liep te ronselen genoemd hihi...

Ah bah, en toen begon ie over mn motoren voor de deur, en vroeg of ik motor rijd (uhm, knalgroen vest aan waar met koeieletters "KAWASAKI" op staat, maarre... ja, die zijn van mij... Toen zei hij slijmerig dat hij het zo stoer vond dat een meisje ook motor reed (ahem, ben 29!!) en vroeg hoeveel CC die "voorste" was. Uhm... staat er duidelijk op, 750! (hij voelde zich toen wel even lullig!)
    Maar alsof ie me nog probeerde te versieren ook! BAH BAH BAH!

Heb heel snel de deur weer dicht gesmeten, ben daar dus echt niet van gediend!!!

Ik vond ze al irritant, maar nu nog irritanter!!!

Ow en over verkopers... wat dacht je van de telemarketeers die vragen of Mevr. huppeldepup thuis is.
    Nee, die naam zegt me niks (zei ik schor want was mn stem kwijt)
    Ow, meisje... is je mamma ook thuis???
    G*****! Ik ben 29 "hooooooor" meisje! heb ik gezegd, ben alleen strontverkouden en lig hier uit te zieken op de bank.
    Hoorde nog "ow, sorry (echt op heel domme toon!) toen ik de hoorn er weer op gooide.

Zow, gal gespuwed ;)

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Ps, zijn er nog geen brievenbus stickers: "Nee ik stap niet over!"
    Die zijn er ook voor collectes e.d. ;)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben eens Greenchoice aan de deur gehad, mijn man deed open in zijn Nuon-outfit en er stond een joekel van een Nuon bus op de oprit ( in de oude kleuren nog, dus paars/geel, voordat het Aliander werd ) Dat mokkel vroeg eerst of onze ouders thuis waren, wij zijn 24 jaar, en daarna of we wilden overstappen.
    Uuh.. nou nee bedankt...

Doos :D

8. 894hi

894hi Niet meer actief

als die sticker er is wil ik hem!

wij waren net ff in de winkel t for telecom ofzo.. even iets vragen over een telefoontje... komt die kameel ok nog eens met een "ja, nu jullie hier toch zijn zo als "gezin" waar zitten jullie met energie? wij zijn namelijk de goedkoopste blabla..."en mn man begint het steeds leuker te vinden om die mensen af te zijken.. hier bellen ze ons ook iedere dag of we willen overstappen...

was laatst toch op tv hoe de mensen die dat aan de deur verkochten hoe ze te werk gaan? vind dat erg aso..

alsof je bij iemand die in een BMW rijd achterna moet gaan rennen om te zeggen dat hij beter een Fiat kan kopen wand die zijn goedkoper -.- ONZIN allemaal en erg vervelend...

9. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Die heb ik hier gelukkig nog niet aan de deur gehad. Word ook nooit gebeld trouwens. HEerlijk.

10. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Sinds dat wij deze sticker op de deur hebben, hebben we nergens meer last van gehad...
    www.nietaandedeur.nl

11. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn ouders hebben een nep camera voor de deur hangen en er was laatst bij hen ook een energie verkoper die wat door bleef drammen en ineens zag hij die camera hangen en vroeg aan mijn moeder:
    "Is dat een camera en wordt ik nu opgenomen? "
    Dus mijn moeder zegt: "Ja meneer, iedereen die hier aan de deur komt wordt opgenomen"
    dus hij: "Oh dus mensen kunnen mij bij jullie binnen nu op de televisie zien?"
    Mijn moeder weer: "Ja ze zitten er nu vast naar te kijken en het wordt ook automatisch opgenomen met geluid"

Nou die man wist niet hoe snel hij weg moest komen :p

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

13. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Thanx :) Meteen even besteld!

14. chantal1984

Je kan die stickers ook zelf ontwikkelen en dan uitprinten en opplakken, is goedkoper ;)

15. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    nee ben ik te lui voor :p haha

16. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Wat ik vooral irritant vind aan die verkopers, is dat ze het ook altijd proberen met "de heeeeleee straat heeft al getekend!" Uhuh, tuurlijk... ;) Oooh, dáárom lopen je collega's hier halverwege de straat nog net zo hard te ronselen, omdat de HELE straat al getekend heeft! *zucht*
    Of dat ze het dan op de "nette" manier gaan proberen, door erbij te zeggen dat je nérgens aan vast zit, want volgens de colportage-wet heb je nog 8 dagen bedenktijd, blabla. Ja, meneer/mevrouw, ik ben heel goed op de hoogte van die wet, maar dat zorgt er toch echt niet voor dat ik daarom nu alsnog teken. Als ik plannen heb om zelfs maar eens rond te gaan kijken of het goedkoper/beter kan, dan ga ik wel op internet zoeken. Op een moment dat het MIJ schikt "Ja, maar mevrouw, we hebben alleen NU een speciale actie en die is niet op internet hoor!" Tsja, da's dan jammer voor mij, nietwaar? Maar nog altijd even zo goed mijn beslissing om toch niet voor die speciale actie te kiezen...

Dat ze beginnen met de vraag of je ouders thuis zijn, heb ik ook al echt te vaak gehoord... :x

Wat ik wel altijd grappig vind is aan de telefoon... Heb geregistreerd partnerschap met m'n vent en er toen voor gekozen m'n eigen achternaam te houden. Vragen ze steeds "is mevrouw X (X=achternaam van m'n vent) er?" Euhh, nee, er woont hier geen mevrouw X hoor... "Oooh..." Dat snappen ze nou dus écht niet :D
    Of als ze mij moeten hebben en dan naar meneer Y (Y=mijn achternaam) vragen. Nee, die is er ook niet :p

17. chantal1984

hahaha dat kan ;)

18. chantal1984

Weet je wat ook een goede is, net doen alsof je doof bent, als hij dan heel zijn gesprek heeft gedaan moet je een bordje ophouden met de tekst '' Sorry heb u niet verstaan, ben doof '' en dan de deur dicht slaan :D

snap niet dat mensen dat soort werk kunnen doen

19. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Ja dat was hier toen strax ook zei die man: "Ja u buurvrouw is al een lange tijd lid"

Ja fijn voor die buurvrouw daar heb ik toch niks aan....

20. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Ik moet het even voor mezelf onthouden... Volgende keer dat zo iemand dat weer zegt, als antwoord geven "Da's heel fijn voor m'n buurvrouw... Maar denkt u dat als mijn buurvrouw van de brug afspringt, dat ik haar dan achterna spring omdat het m'n buurvrouw is??" ;)

Share This Page