wel of niet zorgen maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mapaa, 10 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat raar.
    Mijn zoontje is bijna 26 maanden oud en is 91,5 cm met 14,1 kilo.
    We zijn afgelopen maandag bij het CB geweest en die vrouw vond het juist een prima verhouding.

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    30 maanden hihi gelukkig niet in weken geschreven😂

Maar hier 2.8 en 13 kg 93 cm meisje 0lijn dus
    08.00 havermout papa met rijstenmelk
    10.00 noten/fruit/mini koekje zonder t.suiker
    12.30 boterham met boter en keuze uit kipfile, kaas, vis salade/pate zelfgemaakt, zalmplak, soms zelden jam zonder t.suiker, beker verse sap op optimel puur zonder t.suiker.
    15.30 kwark/yogurt blank, fruit
    18.00 warm eten meestaal 3 soorten groente en vlees/vis etc. Beker verse sap/optimel puur. Soms mandarijntjes op peertjes als toetje

Dus nee geen peppernoten op uitzondering na, limonade, koek, vleewaren naast kip (houd niet van bewerkte vlees), hagelslag etc

Ze is erg actieve kind minimaal 4 uur p dag buiten lopen, fietsen, klimmen en 1x p week turnen

3. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Volgens mij is het een redelijk normaal gewicht toch?
    Hier een dochter van 10 kilo met 93 cm dus kan mij niet echt voorstellen hoe het eruit ziet aangezien zij enorm mager is, dochter is trouwens nog geen 2

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn dochter is 4 (49 mnd) en weegt 13,5 kg met 98 cm. Die is juist weer te licht, terwijl ze best wat weg werkt op een dag. Het kan dus heel goed gewoon zijn bouw zijn. Al zou ik voor de tussendoortjes geen chocolade geven, maar krentjes of een mariakoekje.

5. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    oke dank jullie wel voor jullie reacties.
    Chocolade kreeg echt eigenlijk alleen maar met de feestdagen ( zit eenmaal in het hele familie om hem heen) voor de rest proberen we inderdaad geen chocolade te geven.

ik ben juist tegen ranja want wat is ranja?? het is gewoon eenmaal suiker, je kan beter een lepel suiker in water doen dan ranja hoor echt slecht voor de tanden. Sap heeft meer natuurlijke suikers en geen tot heel weinig e nummers erin ( ik praat nu over gewone appel/sinaasappelsap/ananassap. Ook het cb zeiden dat ranja slechte dan sap was als je de sap net zo dun maakt als ranja.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    We hebben het hier nu vooral over de hoeveelheid eten. En ok, ik ben ook niet van de snoep en chocolade (hier komen de kinderen, ook de oudste van vier, niet verder dan een bisquitje en 1x sterk verdund sap per dag), maar echt schokkend vind ik het menu echt niet.
    Vraag me alleen wel af hoeveel beweging hier tegenover staat.
    Misschien moet je je minder focussen op de hoeveelheid eten en meer op de hoeveelheid beweging.

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Pff mijn zoon is zwaarder. Ik merk dat hij mj wel echt de hoogte in 't gaan is. Hebben ze nooit problemen over gemaakt want hij volgt de plus 2 lijn netjes.
    Ik ben van gezonde voeding (dus liever geen witbrood/gezonder tussendoortjes) maar iets lekkers op zijn tijd moet ook kunnen. Om nou al moeilijk te gaan doen over muesli of een koekje?? Laat je niet gek maken. Als je gewoon een beetje oplet/bewuste keuzes maakt en niet te veel van iets geeft komt het echt wel goed. Niks geks aan je schema.
    En over chocola, ik ga er niet van uit dat je hem een hele reep geeft of wat dan ook of dat hij het elke dag krijgt?

Deel Deze Pagina