slecht zaad! Wat is de oorzaak

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dancer4fun, 1 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Vorige week te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet zo best is. Onder het gemiddelde en er zit geen beweging in.
    Dus nu heb ik een afspraak in het maasstad ziekenhuis in rotterdam. Maar die is pas voor 13 januari.

Nu wil ik graag van andere horen of de kwaliteit van zijn zaad beinvloedbaar is. Hij draagt namelijk strak ondergoed en drinkt veel koffie. Savonds een biertje gaat er ook wel in.

We gaan in ieder geval beginnen door geen strak ondergoed meer te dragen in de hoop dat dat misschien helpt. Maar of ik hem van de koffie af krijg............... dat is de vraag.

Heeft iemand hier ervaring mee. Dan hoor ik het graag..

2. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    Hallo,

Koffie is idd niet goed!!Strakke onderbroeken ook niet omdat die zorgt dat de ballen tegen de lichaam aan komen en dan worden ze warmer en daar kunnen zaad cellen niet tegen!
    Drank is idd ook niet goed!!Genoeg fruit en groente eten...
    Misschien grotere onderbroeken kopen en voedingssupp halen?
    Als hij er echt voor wil gaan moet hij het er voor over hebben!!

Liefs Nikky

3. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Nikky bedankt voor je reactie!

Van die strakke onderbroeken dat weet hij nu al. Alleen de koffie en alcohol niet.
    Ga hem het straks vertellen. Ik hoop dat hij er goed op reageert.
    Ik denk het wel, want hij vond het echt niet leuk te horen dat zijn zaad niet goed was. En nu kan hij er op deze manier iets aan doen zodat het misschien verbetert.

Welk voedingssup is dan goed. want daar heb ik me nog niet in verdiept?

4. 123

123 Niet meer actief

Hoi Dancer,
    het kan ook erfelijk zijn. Wij zitten met hetzelfde probleem namelijk..., erfelijke factoren spelen mogelijk een rol.
    Weet je de geschiedenis van je schoonouders?

5. Corrine

Corrine Lid

15 okt 2007
    20
    0
    0
    K.A.M.
    Hi,

Wilde je laten weten dat de kwaliteit, bewegelijkheid en hoeveelheid van mijn man ook zwaar te wensen over liet. We zijn het medisch traject in gegaan en mijn man is gestopt met roken en drinken. De kwaliteit werd na 6 maanden beduidend beter, maar nog steeds behoorlijk onder het gemiddelde.
    We zijn na 4 UIU (of IUI?) pogingen zwanger geraakt en onze dochter is eind februari geboren. Mijn man is tijdens mijn zwangerschap toch weer (behoorlijk) gaan roken, helaas. Nu ben ik toch ineens spontaan zwanger geraakt van de 2e! (weet ik sinds 2 dagen)
    Dus hou moed! Wel is het zo dat het belangrijk is dat je zelf er alles aan doet om de kwaliteit positief te beinvloeden, en dan is het belangrijk o.a. koffie, strakke broeken, roken, alcohol en stress zoveel mogelijk te beperken.
    Succes!!
    Groetjes,
    Corrine

6. moppie 1279

moppie 1279 Bekend lid

4 dec 2008
    886
    0
    16
    in de detail handel
    ergens in het noorden
    wij hebben ook net 2 onderz gehad 1e keer ook goed slecht nu is hij in de tussen tijd alleen gestopt met iedere avond een biertje drinken en wat meer fruit en onze uitsl is met de helft gestegen dus hou moed !!

7. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    dat is zeker allemaal veelbelovend om te horen.

We hebben het er over gehad, morgen gaat hij nieuwe ruime boxers kopen. Geen biertjes meer s'avonds en de koffie wordt beperkt tot 2 kopjes per dag. Dat is voor hem al 80% minder dan normaal.

Gelukkig eet hij verders al vrij gezond. Heb wel een inschrijfformulier voor hem meegenomen van de sportschool. Want hij kan wel wat meer beweging gebruiken. Dus misschien kan dit allemaal al verschil maken. Hij vind het wel heel fijn dat hij toch kan proberen er iets aan te doen.

We gaan er helemaal voor. En blijven het gewoon proberen.
    En als het toch niet lukt.... de afspraak in het ziekenhuis staat al.

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Veel zitten/autorijden is ook niet goed.

9. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    gelukkig wordt de zaadproductie elke 3 maanden ververst!!:-d dus dat is een goed teken!!Miss bij de volgende beter zaad productie??
    Su6
    Ja vitamine C en zink geloof ik!!

10. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Koffie en alchol kunnen invloed hebben op de zaadkwaliteit. Maar het kan ook andere oorzaken hebben. Of onbekend zijn hoe het komt.

Zink is goed voor het zaad. En vitamine C. Maar dat moet minimaal 3 maanden gebruikt worden. Want zaad is na 72 dagen pas helemaal vernieuwd. Een zaadcel heeft dus 72 dagen nodig om te ontwikkelen.

Hopelijk wordt het beter, maar het hoeft dus niet.
    Bij ons zit er antistoffen in het sperma door een ontsteking.

Deel Deze Pagina