Hallo! Ik heb eind juni een miskraam gehad, na ongeveer 11 weken zwangerschap. Bij de bevalling van mijn dochter en een ap op mijn 17e heb ik direct erna Anti-D gehad. Dat heb ik nu niet gehad, na de miskraam. Had dat gemoeten? Heeft dat eventueel gevolgen voor het ukje dat ik nu bij me draag (ik ben weer zwanger, 6 weken nu). Heb de afgelopen dagen minimaal bloedverlies gehad (gister ietsje helderrood, vandaag ietsje oud bloed).. Maak me behoorlijk zorgen, vrees dat het weer misgaat, maar vraag me dus ook af of ik geen Anti-D had moeten hebben, gezien mijn negatieve Rhesusfactor. Alvast bedankt! Groetjes Mirjanne
Hoi Mirjanne, het verschilt een beetje per reagio, maar ip krijg je antiD na een miskraam bij 10-12 weken zwangerschap. Je zat dus net op de grens. Maak je maar geen zorgen, AntiD wordt uit voorzorg gegeven en de kans is heel erg klein dat je bloed-bloed contact hebt gehad tijdens die miskraam. Het bloedverlies dat je nu hebt is minimaal, dus ook daar proberen niet teveel zorgen over te maken. Blijft natuurlijk spannend, maar je hebt in mijn ogen geen verhoogde kans op een miskraam. Groetjes Brigitte