Perineum Massage, toch niet zo simpel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sweetlakecity, 8 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik wilde als voorzorg de perineum massage doen maar....wat is nou de beste houding om dit te doen? T lijkt wel alsof ik er niet makkelijk bij kom. Ik krijg kramp in me vingers.
    Echt 10 min volhouden lukt dus niet.
    Ik las dat je ontspannen moet zitten bv kussens in je rug.
    Iemand tips?

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ging in de badkamer staan, en dan 1 been op een stoel of op het randje van een bad laten rusten..
    Toen kon ik er wel bij..
    10 min. hoeft op zich niet..
    Als je het voelt 'prikkelen' meen ik, kon je stoppen (staat in bijsluiter).

3. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Ik deed het 'gewoon' op bed, maar het is inderdaad best een gedoe.. Ik hield het ook geen tien minuten vol hoor.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier ook een poging gewaagd,maar ging idd niet makkelijk dus ben er toen maar mee gestopt ( uiteindelijk maar 3x gedaan ofzo ) en gelukkig niet ingescheurd

5. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Vergeet ik te vertellen dat ik het wel tot het einde heb gedaan en niet ben gescheurd of geknipt! Maar geen idee natuurlijk of het heeft geholpen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het ook geprobeerd, maar het is echt geen doen en ben na 1 keer gestopt. Ben helemaal niet uitgescheurd terwijl Eva wel 4350 gram was ;). Maar de verloskundige heeft wel mijn perineum telkens tussen de persen door (heb 1 uur geperst) gemasseerd met olie, misschien dat dat wel heeft geholpen? Deze keer ga ik het dus niet doen en mogen ze mijn flesje perineum olie tijdens de bevalling opmaken ;) (vorige keer had ik nauwelijks door dat ze aan het masseren waren :oops:. En ik was al helemaal niet zo helder om eraan te denken dat ze mijn flesje ook wel mochten gebruiken ;))

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    sorry maar kan iemand me uit leggen wat die massage inhoud? en wat er dan precies gemasseerd word? want als ik het zo hoor zou je partner het ook kunnen doen toch?

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik doe het in bed. Het hoofdeinde omhoog (heb een elektrische bodem, dus dat scheelt) en ik ga op t kraammatras zitten (anders krijg je van die vetvlekken in bed!).
    Ik doe t meestal 5 minuten ofzo, vind t wel een gedoe, maar ik hoop echt van harte dat t werkt.

Kan me alleen nog steeds niet voorstellen dat t gaat passen!

Hoezo moet t gaan prikkelen dan btw?

10. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Ik dacht dat ik de enige was met te korte armen en een te dikke buik! Ik kom er dus ook bijna niet bij. Bij mij prikkelt het ook niet, doet eerder pijn! Als ik het zelf doe, doet het nog meer pijn dan wanneer mijn man het doet. Dus nu doet hij het meestal. Moet eerlijk zeggen dat we het ook vaak overslaan.

Die tip van dat staan met je ene been omhoog vind ik een goede! Zal het vanavond eens proberen, man is namelijk niet thuis. Vrees alleen dat het ik het staand al helemaal niet kan ontspannen van onder. We zullen zien.

11. Sweetlakecity

pff ik twijfel om te stoppen.
    zo makkelijk komt ik zeg maar er niet in. Je moet er toch ook van binnen wat masseren. Uitrekken en branderig gevoel? nee dat heb ik niet. MIsschien doe ik t niet goed?
    De duimen moeten toch?
    Ik heb wel last van me heupen daarna.
    Staand, liggend, zittend. Man...mijn armen zijn gewoon weg te kort!

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je perineum heeft geen ingang; het is gewoon dat stukje huid tussen je vagina en je anus. Ik weet niet waar jij naar binnen gaat dan? :(
    Ik dacht er ook over om het te gaan doen, maar kan dat met iedere soort olie of moet het speciaal zo'n duur flesje perineum-olie zijn?
    En ik denk trouwens niet dat manlief er trek in zal hebben, haha!

13. Sweetlakecity

ja klopt maar deze plaatjes zijn te vinden op internet.
    Je moet de boel wat optrekken namelijk.
    Dus je zit er met je vingers in;)
    denk dus dat ik te korte armen heb ;)
    Even ter verduidelijking dit plaatje. Hihi

If you are doing the massage yourself, it is probably easiest to use your thumb. Your partner can use his index fingers. Put the fingers or thumb well inside the vagina (up to the second knuckle); move them upward along the sides of the vagina in a rhythmic U or sling-type movement. This movement will stretch the vaginal tissue (mucosa), the muscles surrounding the vagina, and the skin of the perineum. You can also massage by rubbing the skin of the perineum between the thumb and forefinger (thumb on the inside, finger on the outside or vice versa). In the beginning, you will feel tight, but with time and practice, the tissue will relax and stretch.

2e vingerkootje! :confused: Tja...dat lukt lekker. NOT!

14. zogelukkig

Ja en bedankt! :) :)

15. Sweetlakecity

en nog zin in?
    Hahaaaa.
    Zie daar maar eens bij te komen. Grrrr. :thumbdown:

denk dat ik langzamerhand een knip of een scheur voor lief ga nemen. Is niemand toch dood aan gegaan.... :)

16. Bbelly

Bbelly Actief lid

9 nov 2008
    457
    0
    0
    Twente
    Ik heb het een week of 2 trouw geprobeerd en denk nu elke keer: Nou.. morgen maar weer.. Ik kan er net bij, liggend op bed met een kussen onder mijn dijbeen/heup. Wel heel moeilijk! en ik voelde het ook niet soepeler worden, deed elke keer 5 min. tot het gaat irriteren.

Ik vind de tip om tijdens de weeen te laten masseren een goeie, als ik eraan denk ga ik erom vragen.

17. Sweetlakecity

er staat op internet een verhaal van iemand die dat heeft gedaan. In het engels met foto's van een onderwaterbevalling. Je ziet dat haar man haar helpt hiermee.
    KWeet niet of ik dit thuis kan vragen eigenlijk. ;)
    He schat....hihii.
    Dus toch maar die knip of scheur. :-#

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Sweetlakecity, de vk heeft mijn perineum tussen de persween door gemasseerd, niet mijn vriend hoor ;). Had ik niet eens om gevraagd :). Dus dat kan je best vragen, maar volgens mij doen ze het vaak uit zichzelf.
    En je scheurt niet altijd en hebt ook niet altijd een knip nodig, Eva was 4350 gram en ik had helemaal niets! Alleen 2 kleine schaafwondjes die na een paar dagen weer weg waren.

19. zogelukkig

Die houding, zo met twee armen lukt me nu al niet meer hoor en ik ben pas 27 weken!

Gewoon heel goed luisteren naar de vk en pas persen als je mag! ;)

20. Sweetlakecity

pfff ik ben hier maar mee gestopt hoor.
    Bekijk t allemaal maar.
    Had ook t gevoel me niet schoon te voelen na die massage, nadat ik had gedouched.
    Ik ga maar voor natuurlijk en neem alles voor lief ;)
    Lees ook dat mensen zonder die massage geen knip nodig hebben.

Deel Deze Pagina