Zoals de meeste meiden die zwanger willen worden, zwanger zijn of borst voeding geven moeten capsules slikken zoelas foliumzuur en adnere vitamines... Ik heb ook gehoord dat je 2 keer per week vette vis moet eten of visolie capsules moet innemen... Ze maakte ook reclame op de negen maanden beurs over de capsules van VSM... vandaag had ik een gesprek op het reasmus mc over gezond zwanger worden... Ze vroegen aan mij of ik vis eet...ik eet het heel weinig (behalve visstiscks) omdat ik er misselijk van word en mijn maag er niet tegen kan... Ze vertelde dat ik dan absoluut geen visolie capsules moet innemen omdat er te veel vitamine A in zit, vitamine A zit ook in lever en leverproducten en daar mag je zeker niet te veel van nemen... Ze raadde mij het af om die capsules in te nemen, gelukkig was ik er nog neit aan begonnen wel mat de andere capsules... ze vertelde dat het niet was onderzocht dat vrouwen het nodig hebben voor hun zwangerschap en daarna.. ik ga ze zeker niet slikken maar ik was het wel van plan...ik ben blij dat ik naar het gesprek was geweest... denk er over na meiden en vraag het eventueel aan een gyneacoloog...
Van mijn verloskundige heb ik een proefpakketje vitaminepillen van Centrum Materna + DHA gekregen, hier is de site met informatie: http://www.centrummaterna.nl/centrum_materna_dha Ik heb meer gehoord dat je op moet letten met het innemen van visoliecapsules, maar deze zijn speciaal voor de zwangere vrouw en hier zit geen extra vitamine A in.
Pfff ik ben al weken visolie capsules aan het slikken en ben misschien zwanger.. Ik laat ze maar even in de kast staan! Bedankt voor je tip.
Je kan gerust visolie slikken waar geen vitamine A inzit. Je moet even goed op de verpakking kijken wat erin zit of speciaal een voor zwangere vrouwen kopen. Meerdere merken verkopen deze.
Kan ik visolie en teunisbloemolie veilig tijdens de zwangerschap gebruiken? Zowel visolie als teunisbloemolie leveren belangrijke essentiële vetzuren die juist cruciaal zijn voor een goede gezondheid van moeder en baby. DHA uit visolie is nodig voor een juiste groei, ontwikkeling en werking van de hersenen, ogen en zenuwstelsel. Hiervan blijkt uit studies dat de foetus 67 mg per dag opneemt. Van AA, een omega-6-vetzuur dat uit GLA kan worden gevormd, blijkt de foetus zelfs 250-400 mg per dag via de placenta op te nemen. Volgens een zeer uitputtende analyse van ruim 30 klinische studies is het gebruik van zowel visolie als teunisbloemolie veilig voor de moeder, foetus en baby. In vrijwel al deze studies wordt er juist gewezen op de nadelen voor de gezondheid wanneer er tijdens de zwangerschapsperiode te weinig DHA en AA wordt geconsumeerd. Dit vond ik erover. Zelf gebruik ik de visoliecapsules van Lucovitaal: Omega 3.6.9.