Hoe positief te blijven, als je symptomen minder worden..

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Elegance, 18 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo dames,
    de titel zegt het al.. Hoe kun je positief blijven als je symptomen minder worden.. Bij mijin eerste zw was ik in de eerste week giga misselijk en had ik alle kwaaltjes die bij zw horen.. Deze namen af voor de 5e week.. Toen heb ik nog 2 weken rondgelopen met geen kwaaltjes en ik wist dat het over was.. Alleen niemand geloofde me, ook de vk reageerde dat ik nog geen bloedverlies had of krampen en dat het allemaal wel goed zou komen.. dit waren 2 hele eenzame weken voor me..
    Nu 3 maanden later mag ik me weer gelukkig prijzen als zijnde zwanger :) nog voor de NOD voelde ik me al misselijk en dit nam ook toe gedurende een aantal dagen.. en vanaf donderdag morgen is de misselijkheid weer weg.. ik kan alles ruiken zien proeven.. er gebeurd weer niks.. ik ben dus zoo bang dat het weer fout gaat.. Mijn borsten zijn wel nog gevoelig, maar dat had ik toen ook, deze namen pas later af..
    Ik weet nu dus gewoon niet hoe ik positief kan blijven..

2. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    ik weet niet wat ik moet zeggen het is bij iedereen anders hoe de zwangerschap verloopt.

Bij mij was het ook zo de klachten werden minder borsten deden geen pijn meer en voelde me raar alsof ik het aanvoelde, maar het is elke x weer anders je moet gewoon afwachten meer kan je niet doen ben ik bang.
    probeer er gewoon van te genieten je zorgen maken heeft geen zin.

Gr Wiebertje

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik heb ook heel kort symtomen gehad hoor en bij mij was er niks aan de hand en ik ben nog steeds zwanger.
    Ik was de weken voor mn NOD wel misselijk en mn borsten deden pijn maar met ongeveer 5 á 6 wkn werd eht steeds minder en met 7wkn was het helemaal weg.
    Voor mij was het tot 7wkn heel spannend omdat ik met 6wkn moest komen om te kijken of er een hartslag was........en dat was niet goed in beeld te krijgen.
    Maar een week later kregen we goed nieuws een stefig kloppend hartje. Maar direct na dit nieuws waren alle symtomen weg en we moesten toen 2wkn wachten op een volgende echo.........dit was heel spannend.

Ik heb dus echt geen tips hoe je positief moet blijven maar ik kan wel zeggen dat geen symtomen niet betekend dat het mis gaat!

4. suus1982

suus1982 Fanatiek lid

27 nov 2008
    3.422
    0
    0
    Brabant
    hey Ele,

Ik heb ook eigenlijk niet echt symptomen meer hoor... eigenlijk ook niet echt gehad! Het enige dat ik heb gehad is enorme darmkrampen en af en toe ongiekrampen, maar ook dat heb ik nu niet meer... Ik plas niet veel vaker, ben niet extra moe, ben niet misselijk.. alle standaard kwalen heb ik dus ook niet... Ik snap heel goed dat je jezelf extra druk maakt omdat je natuurlijk de mk hebt gehad, maar probeer dat los te laten. Dit is een nieuwe zwangerschap en in 90% van alle gevallen gaat het gewoon prima! Je zit dit x gewoon lekker bij deze 90%!
    Ik snap dat je niet nu ineens weer volop kan genieten, maar probeer voor jezelf te denken: als het echt mis gaat, kan je het toch niet voorkomen, zelfs de VK niet, dus gewoon rustig blijven en wachten tot de 12 weekjes om zijn (en dat duurt LANG)... hou je taai meid! ik spreek je!

liefs Suus

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    hey hey

Ik heb ook totaal geen symptomen:D.
    Alleen wat pijnlijke borsten, kan er niet meer op leggen of aanraken en voelen heeeeel zwaar aan.. Maar ben niet misselijk of moe en plas idd ook niet meer dan normaal...
    Kan nog steeds alles eten.. Af en toe wat steken in mijn liezen en in mn zij, maar meer neit.. Over drie weken eerste echo:D
    Ik snap precies wat je bedoeld. Heb in december een mk gehad en toen werden de symptomen ook minder. Maar ga van deze zw.schap echt geniet.
    Het werkt voor iedereen anders en voor iedereen is het ook verschillend..

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    @elegance; Ik herken een boel in je verhaal. Nu zo'n 2 dagen totaal geen last meer van een onpasselijk gevoel cq misselijkheid. Borsten zijn nog wel gevoelig, lijkt wel iets minder te zijn dan bijv. vorige week.
    Vorige week maandag een echo gehad en daar was eigenlijk niks mis mee, er was zelfs al een kloppend hartje te zien. Maar nu maak ik me zo'n zorgen. Ik heb heel sterk het gevoel dat het niet goed zit.
    En tja ik vind het ook heel moeilijk om positief te blijven!
    Ben eigenlijk in staat om morgen de VK op te bellen dat ik daadwerkelijk ongerust ben....ik las op sommige site's dat je een echo kan krijgen wanneer je erg ongerust bent.

7. TheGirl1980

2 sep 2008
    72
    0
    0
    Almelo
    Ik heb precies hetzelfde. Heb niet erg veel symptomen meer. Moet nog een week wachten op de 12 weken echo. heb met 7 weken het hartje zien kloppen. Toen was ik erg blij, maar heb verder niet echt last van dingen. Het blijft raar en ik blijf ook hopen dat alles goed is, maar toch heb ik een grote twijfel.

Deel Deze Pagina