hallo ik ben nu vandaag presies 10 weken zwanger vind het nu al geweldig en gaat al niet meer stuk nu lag ik gister een beetje op de bank bij te komen van de dag en had nader hand het gevoel dat ik iets voelde bewegen het voelde als of er iemand met een zachte vinger een zacht en voorzigtig tegen mijn huid aan kwam ik voelde het echt heel licht ik weet 100% zeker dat het niet mijn darmen waren aangezien dat heel anders voelt bij mij ik twijfel wel ofhet dat is want mensen zeggen dat het veel te vreg is maar goed ik voelde ook een ei sprong en ook de in nestelng en zelfs het verschuiven van eileider naar baarmoeder heb gevoelt en dat heeft ook niet iedereen dus kan het niet zo zijn dat ik tog al zo gevoelig ben daar dat ik dat ook gewoon voel?? mijn andere vraag is als ik savonds in bed lig en op me zij ga liggen zo lig ik echt heerlijk krijg ik steekjes in me lies en sochtens heb ik dat nu 2 dagen al is dit door de groei van me baarmoeder??? en mijn laaste vraag is ik heb n bijna al week een gevoel van spierpijn in me bil ik heb geen rare bewegingen gemaakt en zeker niet gesport kan het iets zijn in omtrent de zwangrschap en dat ik er opmoet letten het doet zowiezo heeeel erg pijn ik hoop dat ik niet te lastig ben en een beetje duidelijk me heb ge uit al vast bedankt liefs monique
HOi monique, Je baarmoeder komt nog niet boven je schaambotje uit dus de kans dat je het kindje hebt voelen bewegen is nihil. sorry. De pijntjes die je snachts voelt komen inderdaad door de groei van de baarmoeder, die is juist nu hard aan het werk! De spierpijn in je bil kan een ischias zijn, je kraakbeen word weker oiv de hormonen waardoor er meer beweeglijkheid in je gewrichten ontstaat hierdoor kan er een zenuw of een spier even knel komen te zitten en je deze klacht geven, het kan er ook weer ineens uitschieten. Het kan ook richting je been trekken. Kan geen kwaad! Imke