Wel of niet zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ponnetje, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hallo mensen,

Ik moet even spuien want nadat ik mijn bloedtest had gehad 2 weken geleden (100 HCG), een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor een echo, omdat ik elke keer ongesteld ben gebleven. Ik wilde kijken of alles wel goed is. De echo staat in mijn album. Ik dacht er zelf wel in het midden wat te zien, maar de verloskundige zei dat dat niks is. Ik ben ongeveer 6,5 zwanger naar mijn idee (in ieder geval zoiets) maar ik lees vaak onderstaande verhalen van mensen:

------------------------------------------------------------------------------------

>Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Gister was ik bij de gyn. voor een
    >echo. Hij heeft een uitwendige en een inwendige echo gedaan. Was bij
    >beide echo's niks te zien...? Heb toch echt vorige week positief getest.
    >Mijn eerste dag van mij laatste menstruatie was 10 mei 2003. Ik snap er
    >niks van, moet nu een week wachten voor een nieuwe echo. Heb ook alle
    >symptonen wat bij een zwangerschap past. Mijn cyclus is altijd netjes
    >nl 28 dagen. Heb wel af en toe wat slijmerig rood/bruine afscheiding.
    >Kan het zijn dat ik minder ver ben in de zwangerschap en dus niks te
    >zien is?
    >

Dat is inderdaad frustrerend, maar een echo bij deze termijn (5wk 5dg) is nauwelijks zinvol. Daarop zie je vaak (nog) niets. Even geduld dus nog....

--
    Dr J.W. van der Slikke
    Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

----------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop echt dat dit bij mij ook het geval is. Dat ze gewoon nog niks kon zien. Vrijdag a.s. naar de gyn, weer een echo en een 2e bloedtest......

Voel me echt hopeloos....

2. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Geez zeg, zo blijft het zich voortslepen..dat vind ik echt rot voor je!

Maar om eerlijk te zijn...twijfel ik toch of je zwanger bent. Kijk maar in mijn album, er zit een echo in van tussen de 5 en 6 weken...en er is echt iets te zien, we zagen zelfs een hartslag. Het verschil tussen iets en niets is groot. En ik zie echt niks bij jou op de foto... :oops:

tja, symptomen zeggen niks, maar volgens mij weet je dat zelf ook....dat is al zo vaak herhaald door de vk's van deze site.

Ik duim als een gek voor je dat je as vrijdag een mooie echo hebt met een mooie pinda, of in ieder geval een echo die je duidelijkheid zal geven. SUcces!

3. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    ik heb met 6 weken een prachtecho gehad! waar je duidelijk het vruchtje en de dooierzak op kon zien.

4. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Het enige wat ik weet is dat ik op 19 september 100 HCG had in mijn bloed. Weet niet hoever ik nu dan zou zijn.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje meid, wat een gedoe! Om knettergek van te worden...
    Ik neem eigenlijk aan dat je nu al wel iéts zou moeten zien op de echo, al was het maar een zwart puntje... :(:
    Ik hoop echt voor je dat je wel zwanger bent, en ik zal ook voor je duimen!

6. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Je kan zelf even kijken als je wil. De foto staat in m'n album, het is gewoon zo onduidelijk allemaal. Ik zie wel een wit puntje...

Ik hoop het ook, dank je wel meis.

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je overduidelijk positief hebt getest en je waarde is 100 kun je dat ongeveer een beetje vergelijken met onderstaande test, en het is dan niet vreemd dat ze niets hebben kunnen zien je bent dan nog echt heel heel pril zwanger...

zie tabel hieronder:

Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap.

gerekend vanaf ELM (eerste dag laatste menstruatie)
    IU/L of MIU/ML gerekend vanaf bevruchting
    Niet zwanger < 5 -
    21 dagen 0 - 5 7 dagen (week na bevruchting)
    28 dagen 3 - 426 14 dagen(nod)

je ziet jij valt dan in de tabel gerekend vanaf bevruchting 14 dgn, dus tja dan zou je nu net misschien 4 wkn zijn?

heb je maar een zwangerschapstest gedaan of meerdere (verschillende merken of?)

op de echo kan ik verder in ieder geval niks bijzonders zien geen vruchtzakje niks?, normaliter moet er dan toch wel wat te zien zijn, hieronder een link voor je zodat je je een beetje een indruk kan geven hoe een echo er ongeveer uit hoort te zien en bij welke weken....

http://www.9maand.com/zwanger/echo/echo5w.php

trouwens even een ander vraagje hoor las laatst dat je het had over een schaling van hcg 2 (toen je net de uitslag van je dokter had) wat is dan het verschil met nu?dat begrijp ik even niet...

8. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Of als je kijkt linksonder...daar zit een soort zakje aan de wand lijkt wel....

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    maar hoe kom jij nu aan de echo dan als ik vragen mag? je had toch een al eerst een afspraak gemaakt voor je de uitslag had zo rond de 31e van oktober?

heb je een nieuwe afspraak gemaakt dan?

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    29 september bedoel je?

11. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    begrijp ik nou goed dat je 21 dagen 0-5 hcg hebt?

Jeetje...dus dan is je hcg mogelijk nog heel laag na 4 weken vanaf bevruchting.

12. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hey ponnetje,

Ik heb even naar je echo gekeken, maar ik zie niks...
    Maarjah, ik heb dan ook geen getrainde ogen. Ik moest zelfs bij mijn eigen eerste echo goed kijken voordat ik wat zag :)

Wel verschrikkelijk frustrerend voor je meid! Mocht je vrijdag nu weer een echo maken???

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ponnetje ik leef met je mee. dit moet echt zwaar frustrerend zijn als je zo in onzekerheid moet leven.

wijffie veel sterkte!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    volgens ponnetje haar eigen berichten (bevindingen) zou ze begin de laatste week van augustus bevrucht zijn ,dus dan zou ze nu (2 wkn erbij geteld) 7,5-8wkn zwanger moeten zijn, en dat zou je toch echt op een echo al goed moeten kunnen zien, zelfs bij een prille zwangerschap van 4-5 wkn is er al een vruchtzakje te zien...

15. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Ponnetje wat vervelend dat je voor jezelf geen zekerheid hebt. Hopelijk krijg je deze snel.
    Helaas zie ik ook niets op de echo.

16. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Meiden,

Ik heb het rapport van de huisarts wat hij voor de gyn had uitgedraaid even ingescand. Hierop staat dat ik 100 HCG in m'n bloed had op 19 september.

k heb een jaar geleden al een keer een inwendig onderzoek gehad bij m'n huisarts en hij constateerde toen dat mijn baarmoeder aan de ene kant een soort van punt heeft. Als je kijkt op de echo zie je dat de punt rechtsboven er niet op staat. Het was voor de VK onmogelijk om dit op de echo te krijgen. Ze heeft de camera alle kanten opgedraaid. Hopelijk zit het vruchtje in die punt, die niet zichtbaar is op de echo. Want ik voel me nog steeds zwanger.

Smoekie, bedankt voor de waardes. Ik weet ook niet waarom de huisarts met waarde 2 kwam. Ik vroeg hem toen nog of hij wist hoeveel HCG ik had, toen zei hij alleen nou dat weet ik niet hoor. Maar goed ik zag het op het rapport wel staan gelukkig.

Ik weet het ook allemaal niet, maar goed voel me nog steeds zwanger...vrijdag krijg ik de 2e echo in het ziekenhuis. Ze gaan dan nog een HCG-meting doen vanuit m'n bloed. Ik mocht een eerdere echo maken, ik had inderdaad eerst op 19 oktober een afspraak, omdat ik nog steeds ongesteld blijf.

Maar goed, misschien blijkt straks dat het vruchtje lekker knus in het hoekje heeft gezeten, ik hoop het maar in ieder geval.

Liefs Ponnetje

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik snap dan 1 ding echt totaal niet hoor, je schrijft op 22 september dat ze eindelijk een bloedonderzoek bij je gaan doen omdat alle testen negatief blijven ook die bij je ha en die van moeders voor moeders..

Geplaatst: Vr Sep 22, 2006 6:40 pm Onderwerp:
    --------------------------------------------------------------------------------
    Vandaag bloed laten trekken. Krijg dinsdag of woensdag de uitslag en geloof me, die is echt dat ik zwanger ben. Heb nog meer aderen gekregen, en voel beweeginkjes in m'n buik. Ben waarschijnlijk verder dan ik dacht.
    Laatst aangepast door Ponnetje op Vr Sep 22, 2006 6:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt

dat was op 22 september

Op 26 september dit

Geplaatst: Di Sep 26, 2006 7:57 pm Onderwerp: Joehoe! Ben zwanger!
    --------------------------------------------------------------------------------
    Hoi allemaal,
    Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik zwanger ben! Eindelijk niet meer in onzekerheid Heb een bloedtest laten doen, want urinetesten werken niet bij mij. 19 oktober naar de VK! Denk dat ik 6 of 7 weken ben.
    Liefs Ponnetje

toen dacht je een week of 7 zwanger te zijn, en dan verder geteld naar nu vandaag je echo (mooi in ieder geval dat je eerder dan de 31e en 19e terecht kon) zou je 8 wkn zwanger moeten zijn....ik denk dat je toch echt in moet calculeren dat je toch niet zwanger bent meid, als je alles terugrekent en leest van jezelf en van wat de vk vanmiddag zei en liet zien op de echo? kijk anders even op onderstaande site daarop kun je zien hoe een echo er bij hoeveel weken hoort uit te zien...

http://www.9maand.com/zwanger/echo/echo5w.php

18. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ponnetje,ik begrijp het echt niet meer! :confused:
    Nu weet je nog niet echt meer hoe het zit en zit je weer in onzekerheid :(

groetjes natascha

19. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    @ Smoekie: ow ja, pff ja weet het allemaal niet meer wanneer ik nou wat gedaan heb, heb m'n hoofd er niet echt meer bij zoals je wel snapt. Klopt inderdaad ja, ik heb op 22 september m'n bloedtest gehad, zal wel een foutje in z'n rapport zijn geweest.

Maar goed, de reden dat ik misschien zo "vaag" typ, tenminste dat is zoals het bij jullie overkomt...is omdat ik zelf nog erg onzeker ben. Eerst krijg ik te horen dat ik zwanger ben, heb best een goed HCG-niveau en vervolgens zien ze niks op de echo, moet dan weer afwachten wat er in dat stukje baarmoeder zit wat er niet op kwam...

Hopelijk snap je wel dat ik nu ook echt in de war ben...en ook alleen maar moet afwachten of ik nou wel of niet zwanger ben.

Daarom ga ik naar het ziekenhuis, voor verder onderzoek.

20. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Heej meis,

Ja ik word er zelf echt hopeloos van, maar ja, als je 5 weken bent, dan is het als het goed is (te zien op die site waar smoekie me naar verwees) nog maar een heel klein zwart vlekje. Past makkelijk in die punt van m'n baarmoeder die er niet opstaat. Hopen maar!

Hoe is het met jou?

Liefs Manon

Deel Deze Pagina