Hoi Heeft iemand hier ervaring in: pijn aan het stuitje? Volgens de verloskundige is dit heel normaal (gelukkig!) en dat zal ook wel, alleen het doet verdomde zeer met zitten! Nu heb ik gelukkig geen beroep waar je veel moet zitten, maar soms is het onvermijdelijk. Heeft iemand hier tips voor? Groetjes, Anouk
Pijn aan je stuitje of in de buurt ervan kan ook duiden op bekken klachten. Mocht de pijn doorstralen naar je been moet je even langs de huisarts.
zo begon het bij mij ook, en ik heb er nogal lang mee doorgelopen. nu heb ik moeite met de dagelijkse dingen die ik doe. vanmorgen is een blokkade in mijn si gewricht geconstateerd en word ik doorverwezen naar manuele therapie (weet nog niet precies wat dat inhoud) maar ik zou het op tijd kenbaar maken bij je huisarts zodat het niet veel erger wordt, misschien dat je nu met oefeningen de pijn al kan verminderen...
dit is nu precies waar ik ook last van heb. wanneer ik mijn dochter naar de peuterspeelzaal heb gebracht, dat is zo'n 40 minuutjes lopen( heen en terug) kan ik bijna niet meer lopen van de pijn in mijn stuitje dat helemaal uitstraalt tot in mijn knie holten. En over het bukken en gewoon opstaan zal ik maar helemaal niks zeggen Ik wandel graag maar zal vanaf vandaag toch echt met de auto gaan want dit is geen doen meer. Maandag ga ik de VK bellen want ik doe zittend werk en na enige tijd krijg ik van die vervellende pijn scheuten vanuit mijn bips naar mijn benen. En aangezien ik toch nog een drietal maanden zal gaan werken hoop ik dat er toch een oplossing voor gevonden kan worden. Helaas hoort ook dit er een beetje bij en kunnen we gelukkig stellen dat het ook weer overgaat hé.
ik heb ook last van mijn stuitje maar dat komt van de bevalling ik had weeen in mijn stuitje, en nu wil het maar niet overgaan! de ha doet er niets aan, hij steekt helemaal erboven uit echt zon driehoekje hoop dat het vanzelf overgaat
Ik heb er alleen last van als ik even gezeten of gelegen heb als ik dan een maal weer opgang ben gaat het wel weer
De verloskundige geeft idd ook al aan dat het iets 'normaals' is, dus dat ik me nergens zorgen om hoef te maken. pas als het gaat doorstralen naar benen of liezen, mijn bekken of schaambot zeer gaan doen, dan is er wat anders aan de hand...Het is nu geen bekkeninstabiliteit, gelukkig! Bedankt voor jullie reakties, jullie 'bewijzen' dan het idd een'kwaaltje bij de zwangerschap is. Groetjes, Anouk