buikpijn.... --> cyste en tumor

Discussion in 'Zwanger worden' started by beckie, Dec 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beckie

beckie Lid

Feb 6, 2008
    30
    0
    0
    Hoi allemaal,

Afgelopen zomer heb ik elke keer last gehad van buikpijnen en moeheid. Voelde me lamlendig en het was elke keer net voordat ik ongi moest worden. Als het dan kwam was het ook over. De HA heeft de eerste keer bloed laten prikken alles wa goed. Ijzer was wat laag, dus pillen daarvoor meegekregen. 2 maanden later was het weer goed raak en ben ik heel chag weer heen gegaan. Toen heeft HA baarmoeder gevoeld en die was wat opgezet en erg gevoelig (het deed echt zeer). De dag daarna ben ik voor een echo naar het ziekenhuis gegaan. Dat was op een vrijdag, die maandag belde de HA op dat ik een cyste had. Dinsdag even langsgegaan want dan kon hij wat meer uitleggen. Buikpijn was erger geworden, dus hij stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis. Daar vaginale echo en cyste bleek 7 bij 6,5 cm te zijn. Die avond ben ik geopereerd eraan.
    Ze gingen proberen om mn eierstok te redden, maar dat hing af van de cyste. Toen ik op de uitslaapkamer lag werd me verteld dat mn eierstok eruit was. Ik had nu nog maar 1.
    De volgende ochtend kwam mijn man langs, ik had het slechtste nieuws die nacht nog niet eens meegekregen...
    Aan de eierstokken zaten cellen die er niet hoorden. Die zijn ook gelijk verwijderd en onderzocht zou worden wat het was en of het kwaad kon. Ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ben nu nog herstellende.
    De zin die nog altijd in mn kop ronddwaalt is dat de gyn zei, Zolang je je eierstok nodig hebt mag hij blijven zitten. De cellen bleken namelijk een borderline tumor te zijn en die kunnen terug komen.
    Nu is het dus zaak om snel zwanger te worden. (het lijkt mij echt erg dat het terug is en ik heb nog geen kinderen. wil niet helemaal geen kans meer hebben op kinderen).
    De operatie is inmiddels 2 maand geleden. Heeft iemand zoiets meegemaakt.
    Voel me nu namelijk een beetje alleen...

Liefs Beckie

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Ik kan hier niet over mee praten, maar wil je wel veel succes wensen!

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Ik heb hier ook geen ervaring mee maar wil je wel even een dikke knuffel geven en heel veel succes wensen met zwanger worden.

*knuff*

4. vita

vita Bekend lid

Jul 18, 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    sorry, hier ook geen ervaring,maar vind het wel heel erg voor je. Heel veel sterkte meis, liefs

5. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    4,585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wat een verhaal. Ook hier geen ervaring, maar sterkte en een dikke knuffel!

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    He verdorie meid, dat is niet niks wat je voor je kiezen hebt gekregen :( Waren je man en jij wel al aan het denken over eventuele kindjes of wordt die vraag nu ineens met urgentie op jullie bord gelegd? Ik kan me voorstellen dat dit niet makkelijk zal zijn voor jou/jullie.
    Ik kan gelukkig niet meepraten over eierstoktumoren en de noodzaak snel zwanger te worden. Ik hoop oprecht dat je vrouwen vindt (evt. via lotgenotencontact, vraag eens bij je gynaecoloog hiernaar) waar je ervaringen mee kunt uitwisselen, want ik weet uit ervaring helaas wel hoe alleen je je kunt voelen nadat je een dergelijke klap te verwerken krijgt.
    Meid, ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen. Ik wens je veel beterschap en een voorspoedig herstel en veel steun van je naasten!

7. beckie

beckie Lid

Feb 6, 2008
    30
    0
    0
    dankjewel allemaal voor de steun.
    Moet zeggen dat dat helpt.

8. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Hoi hoi,
    Ik ben 2,5 week geleden aan een cyste van 10 bij 6 cm.. Ik heb verder geen ervaring met een tumor, als het goed is was de mijne goedaardig, dus daar kan ik niet over mee praten. Ik heb erg geluk gehad want mijn eierstok was nog te redden. Het ligt eraan hoe erg de cyste aan je eierstok is vastgekleefd..vanuit daar beslissen de artsen of ze de eierstok laten zitten of niet..
    of is het bij voorbaat al als er een tumor terugkomt dat de andere eierstok er ook uit gaat??

9. Tutsje

Tutsje Bekend lid

Oct 5, 2009
    603
    0
    0
    Friesland
    Heel veel sterkte Beckie!!!

10. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

Sep 29, 2009
    3,042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hoi Beckie,

Vond bij toeval deze topic. Heb alleen geen ervaring met een tumor. Ik ben ong 2 weken geleden geopereerd. Cyste was 15 bij 20 cm. Eierstok was niet meer te redden dus heb er ook nog 1. De cyste wordt momenteel nog onderzocht dus ik weet nog niet hoe of wat. Ben nu wel bang dat het ook met de andere eierstok kan gebeuren dus hoop dat ik toch snel zwanger zal raken. Heb over 2 weken controle. Zal dan hopelijk meer duidelijkheid krijgen.

Wil je bij deze veel sterkte wensen!!

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Geen ervaring maar ook ik wil je sterkte wensen. Ik hoop dat jullie snel zwanger worden.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    jeetje, wat verschrikkelijk.....

dames, ik hoop echt dat jullie snel zwanger mogen zijn.....

heel veel sterkte!!!

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ik heb het zelf niet meegemaakt, maar iemand heel dichtbij mij wel. Uiteindelijk had ze nog maar een half werkende eierstok(deandere is verwijderd), en dankzij IVF zijn ze zwanger geraakt van wonder 1. 9 maanden later spontaan van wonder 2 en nu 2 jaar na de geboorte van wonder 2 zijn ze spontaan zwanger van wonder 3. Ik hoop dat dit je een beetje hoop geeft, en wens je heel veel sterkte met het herstel..

14. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ik heb ongeveer een half jaar geleden een cyste laten verwijderen van 7cm op 5cm bij mij konden ze mijn eierstok wel nog redden. Kan me wel perfect inbeelden hoe je je voelt want het is bij mij ook kantje boord geweest, ik vergeet nooit dat ze mij zeiden dat er kans is om mijn eierstok te verliezen, heel angstaanjagend... Ze hebben dit ontdekt doordat ik opgenomen werd met een zwaar ontstoken appendix, dus heb 2 operaties kort na elkaar gehad.
    Heel veel sterkte met het zwanger worden, laat je de moed niet ontnemen zou ik zeggen, blijf erin geloven dan kan echt alles!!
    Groetjes Joke

Share This Page