Hallo, Ik ben samen met mijn man als zo'n 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen. We hebben 3 iui's achter de rug, 1 ivf en een icsi behandeling. Manlief heeft gemiddeld 1 miljoen zaadjes, daar zou dan ook de moeilijkheid om zwanger te raken liggen. Op 28 december werd ik ongesteld, na de icsi behandeling. (heb een terugplaatsing van 1 embryo gehad, de enige die goed genoeg was). Behandeling mislukt dus. Nu ben ik de afgelopen 2,5 jaar keurig op tijd qua cyclus, altijd 2 dagen vroeger ongesteld dan de voorgaande maand. Nu zou ik dus technisch gezien rond de 26e ongesteld moeten zijn geworden maar dit is niet gebeurt. Heb al dagen krampjes en een drukkend gevoel vanonder plus vrij veel afscheiding maar geen ongesteldheid. Op 19 januari voelde ik heel duidelijk de hele dag mijn eileider, dus die dag en de volgende hebben mijn man en ik het gezellig gehad samen . Ik zou dan die dag of uiterlijk de 20e mijn eisprong hebben geloof ik. Gistermiddag (had geen testen in huis) testjes gehaald en 1 gedaan die negatief was. Morgenochtend ga ik het weer proberen maar ik ben zo vreselijk nerveus! Snap er gewoon helemaal niets meer van, ik ben nog nooit zo laat ongesteld geworden plus allerlei klachtjes maakt dus dat ik momenteel gewoon bibber van de zenuwen. Het gekke is dat als ik de calculator gebruik, die mijn eisprong veel vroeger zet dan 19 januari, hoe kan dat nou? Heb hem echt duidelijk gevoeld. Is het dan zo dat mijn nod dan ook pas ergens aankomende week is? Moet zeggen dat mijn eisprong vaak vrij laat is in de cyclus. Groetjes en hartelijk dank voor de genomen moeite om dit te lezen.
Het is ''normaal'' dat je vanaf je eisprong 14 dagen erbij moet tellen. Dus eigenlijk zou dat zeggen dat je pas 5 feb ongi zou moeten worden. Dus had je 6 dagen vantevoren al getest... Ik kan je nu wel advies geven om dan pas te testen, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet zou kunnen. Nog even geduld hebben meid.. Zou wel superleuk zijn als het jullie zelf gelukt is!! Hoop het voor je meid!!
Bedankt voor je reactie, en dat op dit tijdstip . Dat is dan duidelijk, misschien is mijn lichaam wat in de war geraakt ofzo dat ik nu ineens een toch redelijk langere cyclus heb. Ik snap niet zoveel van alle fases in een menstruatiecyclus, en ongetwijfeld doen al die hormonen en spanning ook een heleboel. En bedankt voor je gelukswens, jij ook heel erg veel succes gewenst!
Ik snap sommige dingen meer dan de andere.. Wat is het vrouwelijke lichaam toch ingewikkeld he! Misschien heb je je ei later gehad dan normaal..Dat kan.. Of misschien is de fase vanaf je ei normaal wat korter dan nu?? Ook dat kan.. Ik weet het niet.. Het kan zoveel zijn! Maar in je hoofd zou ik dus ff 5 feb als NOD laten. Je was dus ws erg vroeg met testen! Weltrusten
Ja dan hou ik maar 5 februari aan, ik moet namelijk de 2e dag van mijn menstruatie weer beginnen met de pil omdat ik in maart weer begin met de (voorlopig) laatste icsi. Vandaar dat het allemaal erg spannend is, het zou toch wat zijn als ik heel stiekem lekker onder de behandeling uit kan piepen doordat we zelf in verwachting raken! Alleen jammer dat mijn cyclus na 2,5 jaar maf gaat doen. Weer krijg je dan hoop terwijl je in je achterhoofd weet dat die kans zo klein is.
Ja idd.. Ik heb een reken fout gemaakt zie ik net! Ik keek op de kalender en zit al in feb. Maar je had je ei 19 januari!! Dus dan is je NOD 2 of 3 februari.. Dat is beter! Kun je hopelijk morgen testen!! Vind je het niet moeilijk om aan de pil te gaan?? Bij mij wil het ziekenhuis ook dat ik een maand van te voren aan de pil ga, maar omdat mijn cyclus zo onregelmatig is wilde ik er deze ronde al aan beginnen. Ook met de reden dat ik dan niet meer die onzekerheid zou hebben van wel/niet zwanger. Kan me er alleen zo moeilijk bij neer leggen dat we het nu niet meer zelf proberen!!
O haha, had die 5 feb gewoon overgenomen! Toch weer een paar dagen eraf! Ik heb het starten met de pil nu uitgesteld, bij de eerste 2 behandelingen begon ik wel 2 maanden voor de tijd met de pil. Had vorige maand een oude kennis gesproken die dus vlak voor haar laatste behandeling zelf zwanger is geraakt dus ik dacht, wie weet. Vandaar dat ik dus nu pas met de pil wil beginnen want ik vind het ook "verloren kansen" zeg maar. Maar wat je zegt, dan komt wel weer die onzekerheid kijken. Hoewel je weet dat de kans zo piepklein is is er toch de hoop. Dat neemt de pil wel weg, dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat je niet zwanger raakt. Mag ik vragen waarvoor jij/jullie in de mmm lopen? (hoef je geen antwoord op te geven hoor als je dat niet wilt )
Natuurlijk mag je dat vragen! Wij hebben 2 reden. De eerste is dat mijn man een nogal erg syndroom heeft. Bij hem zie je het niet gelukkig! Maar het syndroom houdt in dat het kraakbeen in het gezicht kan missen. De kans dat hij dat overgeeft is 50/50. Dus aardig groot. En omdat mijn man het in milde maten heeft betekend dat helaas niet dat het bij ons kindje ook zo mild zou zijn.. Dus daarvoor gaan we embryoselectie doen. En dan reden 2... manlief heeft gewoon heeeel slecht zaad. gemiddeld 0,6 milj per zaadlozing waar ook nog eens 60 procent traag is.. Dus vandaar En waarom zitten jullie in de MMM (ik neem aan voor dezelfde reden als ons..) En dit wordt je 2de poging toch als ik het goed begreep
die calculator geeft maar een gemiddelde aan. Maar omdat elk vrouwenlichaam verschilt, kan hij er wel eens (goed) naast zitten Veel succes!
Glimworm, bedankt voor je berichtje! Calculatoren die ernaast zitten kunnen goed zijn soms he . Keltje1, goh wat heftig zeg. Erg spannend lijkt me dat ook, buiten de "standaard mmm" ook nog embryoselectie. Ongelooflijk dat ze zover al zijn met dingen kunnen onderzoeken! Dan lopen jullie zeker ook al een aardige tijd in het ziekenhuis neem ik aan? Bij ons ligt het probleem ook bij de zaadkwaliteit, gemiddeld rond de miljoen maar 200.000 is ook al voorgekomen. Plus dat de zaadjes erg sloom zijn. Bij mij werkt alles voor zover te zien is naar behoren. Wij hebben nu 3 keer iui gedaan, het ziekenhuis wilde er nog 1 doen maar dat zag ik niet zo zitten (zij achtten de slagingskans vrij klein dus tja) en daarna IVF. Daar bleek dat de zaadjes en de eitjes gezellig naast elkaar lagen maar er was geen enkel teken van dat de zaadjes iets hadden geprobeerd. Dus toen ICSI, dat was in november en daar hadden we maar 1 embryo van B-kwaliteit. Wel terugplaatsing gehad maar gewoon ongesteld geworden. Dus alles gaat met grote moeite, erg moeilijk voor mij om te geloven dus dat ik "zomaar" zwanger zou raken.
Het is allemaal heel heftig ja.. Nee wij lopen nog niet zo lang in het ziekenhuis. Ik ben pas 21 en men vond me te jong om door te sturen naar een gyn. Dus heb alles op eigen iniatief moeten doen. Toen zijn we in NL geweest naar het ziekenhuis maar dat zou nog 2 jaar duren. Dus op eigen iniatief (weer) naar Belgie gegaan en daar kunnen we dit jaar terrecht. Vind het knap dat je al 2,5 jaar bezig bent! Jeejtje! Wij nu bijna een jaar en dat vind ik nu al echt te lang worden. Snap ook zeker wel dat het heel moeilijk te geloven zou zijn als je zelf zwanger zou worden, maar voor als nog ik hoop het voor je! Wel laten weten he hoe het gaat! Ook al een ongie gevoel of ook nog niet??? Dat is ook de hardste klap die we gehad hebben. Het niet zelf zwanger kunnen worden. Vooral bij me man, die heeft het er nog moeilijk mee..
Goh wat jammer dat ze zo moeilijk deden over je leeftijd. Ik was 23 en mijn man ook (nu dus bijna 26) maar wij mochten gelukkig wel meteen door. Pff en dan elke keer naar Belgie, maar wel fijn dat jullie daar wel serieus genomen worden. Vruchtbaarheidstoestanden zijn altijd erg moeilijk alleen jammer dat men dat bij jongeren niet altijd serieus nemen. De wens is niet gerelateerd aan leeftijd. Sneu voor je man, het zal erg moeilijk zijn ja. Maar hij kan natuurlijk niet helpen wat hem door moeder natuur is toebedeeld, maar dat is makkelijk praten voor een ander. Ik wens jullie ook alle goeds toe, dat er snel een gezond kindje mag komen!! Had net wat roze meuk met afvegen, maar verder geen enkel voorteken van ongesteldheid. Wel even het ziekenhuis gebeld en de fert.verpleegster vond het ook een beetje vreemde situatie omdat ik altijd op de dag gelijk loop qua cyclus. Dus woensdag weer testen en bellen en dan krijg ik waarschijnlijk donderdag (als ik nog niet ongi ben) een bloedtest. Als ik dan niet zwanger ben krijg ik iets om de ongi op te wekken want ik moet volgende week aan de pil ivm de icsi. Maar tot die tijd afwachten voor de zoveelste keer.
Hier ben ik het zo ontzettend mee eens! Ik ben 20 en vriendlief 26, wij zijn nu een jaar bezig. Zaaduitslag bleek niet goed en toch wil onze huisarts ons niet doorsturen omdat ik 20 ben. Gelukkig ben ik zelf doktersassistente, dus krijg zelf wel alles geregeld maar toch jammer dat je niet serieus genomen word! Wij proberen nog tot maart/april en anders ga ik de GYN bellen.
@nikske89 Ja is inderdaad erg jammer dat je dan niet serieus genomen word. De artsen kunnen niet zien of je alles netjes op een rijtje heb enz. Ik wist van te voren waar ik aan zou beginnen, werk op een kdv! En het is ons zo vaak gezegd dat we nog jong zijn dus probeer maar verder. Bij de HA werd de zaaduitslag niet eens goed gegeven, ze zei ach je heb er maar 1 nodig en de kans dat je spontaan zwanger word is er wel. Tot ik de uitslag op papier wilde en ging googlen, zag toen pas dat de kans nihil was. Lekker dan 2 klappen in 1. Maar goed. Vind wel dat ze ook jonge stellen best een kans mogen geven!! @hondjes Oke beter dat je even overlegd heb! Spannend hoor woensdag Laat je even weten hoe het gegaan is woensdag?? Succes!! En in principe zijn we nu pas 1x in belgie geweest en moeten er nog 2x naartoe, dus valt mee! Gelukkig houden ze er goed rekening mee dat het voor ons zo ver weg is
Helaas... ben vanochtend ongesteld geworden . Toch een teleurstelling maar ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben. Dus nu met frisse tegenzin naar de volgende icsi, ik ga ervoor hoor maar heb gewoon geen zin in dat spuiten, op en neer naar het ziekenhuis, echo's en die snertpunctie. En dan heb ik het nog niet over al dat wachten en de spanning bij elke stap; genoeg follikkels? springen mijn eitjes niet stiekem vlak voor de punctie? zijn ze wel rijp? is er een bevruchting? en ga zo maar door. He bah, ik ben aan het zeuren. Nu een lekker muziekje op en ik ga aan de poets, vandaag dagje vrij van werk dus lekker poetsen thuis. (ik ben er zo 1 die nogal van het opruimerige is, zal wel therapeutisch werken ofzo ) Maar bedankt hoor voor de steun!!