Buikband voor sneller een strakkere buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by yara1986, Aug 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yara1986

yara1986 Actief lid

Feb 24, 2010
    118
    0
    0
    Ik las laatst dat Nikki Plessen aanraadde om een soort van buikband om te doen en dat snel zou helpen om weer strak te worden. Meteen na de bevalling al.
    Dit lijkt me niet echt prettig en handig, maar ik vraag me ook af of dit helpt?:(

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
  3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Ik heb er inderdaad ook veel positiefs over gehoord, en het lijkt mij ook wel prettig zitten! Niet overal van dat loszittende vel maar lekker strak zo'n band om je heen. Ik kan niet wachten tot ik mn eigen taille weer terug heb, dus ik wil het graag proberen!

Vroeger werden sluitlakens veel gebruikt, tegenwoordig heb je ook andere opties. Bv de Belly Bandit, op die site leggen ze ook veel uit over het hoe&waarom!

4. abbey

abbey Actief lid

Aug 23, 2007
    466
    0
    16
    dit klinkt wel interessant..en dan nog een sluithemd eroverheen met corrigerende vormen erin :) en klaarrr:D haha

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nikki Plessen weegt sowieso maar twee kilo en heeft een team professionals om te zorgen dat zij binnen drie weken weer haar oude figuur terug heeft. Ik zou niet te zwaar tillen aan die "tip"van haar :D Je buik rekt terug of het rekt niet terug daar kan een buikband volgens mij echt niks aan veranderen!

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,310
    2,593
    113
    een sluitlaken of band is niet om je buik weer snel in vorm te geven maar om je bekken en de inhoud steun te geven als er net een kind doorheen is gegaan ter voorkoming van pijnklachten en bekkenklachten

Strakkere buikspieren krijg je alleen door te trainen

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

moest even lachen om je reactie! :D

maar ik twijfel ook of het wel werkt en of dat uberhaupt wel lekker draagt.
    Ik wil niet het gevoel hebben dat ik vacuumverpakt ben :D

8. Phoenix

Phoenix Actief lid

Aug 17, 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    goeie morgen dames,
    ik heb na de bevalling nog een aantal weken mn zwangerschaps broeken gedragen van toen ik nog niet zon grote buik had.
    Ik moet zeggen dat het juist wel heel erg fijn is, geen zwabberende buik en alles was zo weer op zn plek!
    Ik was ook wel bijna 20 kilo aangekomen hoor :)
    en ik woog voor de zwangerschap nog geen 60 kilo, was het gelukkig ook weer zo kwijt, dat kwam natuurlijk niet door die band om mn buik maar het voelde gewoon heel fijn:)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier raadde de VK het af, tenminste de hele dag door. Even tijdens een wandeling mocht wel.
    Ze zei dat je buik dan niet de kans krijgt zelf sterker te worden. Je buikinhoud blijft wel mooi op zijn plek, maar je spieren worden niet aangemoedigd stevig te worden.

Mijn zwangerschapgym-fysio raadde het ook af, maar raadde aan, om wel stevig (bijv hoog corrigerend)ondergoed aan. Bij de hema heb je onderbroeken die echt over je buik gaan. Niet sexy, maar wel functioneel. En dat ondersteund de spieren niet zo veel als een echt sluitlaken.

10. claire1978

claire1978 Actief lid

Jan 5, 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja hoor, ook mee eens!!!
    Het geeft wel steun, maar de 'flubbers' ;)zitten gewoon achter het laken. Zodra het laken los gaat, bij toiletbezoek of douchen bijvoorbeeld, komt alles weer wat losser te zitten.
    Ik zou m niet aanraden voor een slanker lichaam. Dan moet je gewoon wachten totdat je baarmoeder goed is hersteld en dan beginnen met buikspieroefeningen.

Groetjes Claire

11. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Die band is volgens mij de bellybandit.

Ik weet toevallig dat de importeur vervolgens zelf op allerlei forums hem aanprijst als enthousiast gebruiker. (kun je haar natuurlijk ook niet kwalijk nemen)

Ik geloof er niet zo in. Idd hoog corrigerend ondergoed werkt prima. En ik heb prachtige voedingstops die mooi lang zijn en strak zitten, dus dat zit ook al erg fijn.

Share This Page