Ik las laatst dat Nikki Plessen aanraadde om een soort van buikband om te doen en dat snel zou helpen om weer strak te worden. Meteen na de bevalling al. Dit lijkt me niet echt prettig en handig, maar ik vraag me ook af of dit helpt?
Op de yoga raadde de instructrice het ook al aan, zij noemde het een sluitlaken. Fysiotherapeuten onderschrijven het belang van het dragen van een sluitlaken of sluitband
Ik heb er inderdaad ook veel positiefs over gehoord, en het lijkt mij ook wel prettig zitten! Niet overal van dat loszittende vel maar lekker strak zo'n band om je heen. Ik kan niet wachten tot ik mn eigen taille weer terug heb, dus ik wil het graag proberen! Vroeger werden sluitlakens veel gebruikt, tegenwoordig heb je ook andere opties. Bv de Belly Bandit, op die site leggen ze ook veel uit over het hoe&waarom!
dit klinkt wel interessant..en dan nog een sluithemd eroverheen met corrigerende vormen erin en klaarrr haha
Nikki Plessen weegt sowieso maar twee kilo en heeft een team professionals om te zorgen dat zij binnen drie weken weer haar oude figuur terug heeft. Ik zou niet te zwaar tillen aan die "tip"van haar Je buik rekt terug of het rekt niet terug daar kan een buikband volgens mij echt niks aan veranderen!
een sluitlaken of band is niet om je buik weer snel in vorm te geven maar om je bekken en de inhoud steun te geven als er net een kind doorheen is gegaan ter voorkoming van pijnklachten en bekkenklachten Strakkere buikspieren krijg je alleen door te trainen
moest even lachen om je reactie! maar ik twijfel ook of het wel werkt en of dat uberhaupt wel lekker draagt. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik vacuumverpakt ben
goeie morgen dames, ik heb na de bevalling nog een aantal weken mn zwangerschaps broeken gedragen van toen ik nog niet zon grote buik had. Ik moet zeggen dat het juist wel heel erg fijn is, geen zwabberende buik en alles was zo weer op zn plek! Ik was ook wel bijna 20 kilo aangekomen hoor en ik woog voor de zwangerschap nog geen 60 kilo, was het gelukkig ook weer zo kwijt, dat kwam natuurlijk niet door die band om mn buik maar het voelde gewoon heel fijn
Hier raadde de VK het af, tenminste de hele dag door. Even tijdens een wandeling mocht wel. Ze zei dat je buik dan niet de kans krijgt zelf sterker te worden. Je buikinhoud blijft wel mooi op zijn plek, maar je spieren worden niet aangemoedigd stevig te worden. Mijn zwangerschapgym-fysio raadde het ook af, maar raadde aan, om wel stevig (bijv hoog corrigerend)ondergoed aan. Bij de hema heb je onderbroeken die echt over je buik gaan. Niet sexy, maar wel functioneel. En dat ondersteund de spieren niet zo veel als een echt sluitlaken.
Ja hoor, ook mee eens!!! Het geeft wel steun, maar de 'flubbers' zitten gewoon achter het laken. Zodra het laken los gaat, bij toiletbezoek of douchen bijvoorbeeld, komt alles weer wat losser te zitten. Ik zou m niet aanraden voor een slanker lichaam. Dan moet je gewoon wachten totdat je baarmoeder goed is hersteld en dan beginnen met buikspieroefeningen. Groetjes Claire
Die band is volgens mij de bellybandit. Ik weet toevallig dat de importeur vervolgens zelf op allerlei forums hem aanprijst als enthousiast gebruiker. (kun je haar natuurlijk ook niet kwalijk nemen) Ik geloof er niet zo in. Idd hoog corrigerend ondergoed werkt prima. En ik heb prachtige voedingstops die mooi lang zijn en strak zitten, dus dat zit ook al erg fijn.