tegen misselijkheid

Discussion in 'Eerste symptomen' started by likaloetje, Jul 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. likaloetje

likaloetje Actief lid

Dec 7, 2010
    140
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij neemt de misselijkheid met 10 weken alleen maar toe.
    Wat zijn nou eigenlijk de mogelijkheden hier allemaal tegen?
    Tot nu toe heb ik nog niet overgegeven, maar ben er zo moe van.

2. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wat mij hielp was over de dag steeds kleine slokjes cola nemen. En hele kleine beetjes eten.

3. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Bij mij dacht ik dat het verdween.... Maar niets is anders waar... Er verdwijnt niks van het misselijk zijn!

Veel zuivel helpt bij mij, en idd cola... Van de apotheek heb ik Globuli pilletjes, zijn homeopathisch, en werken prima, ik weet niet of ze in Nederland te vinden zijn, moet je even navragen...

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    De hele dag kleine beetje eten, en wat bij mij goed helpt: seabands (moet je maar even op googlen). Dat werkt met acupressuur, en hoewel ik in dat soort dingen vrij sceptisch ben, werken ze bij mij toch wel echt. Ik heb er bij mijn eerste zwangerschap heel wat dagen op mijn werk mee overleefd, en vanochtend heb ik ze ook voor het eerst weer omgehad.

5. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Ik heb nog geen last van misselijkheid. Ik ben wel ontzettend moe! Ik voel soms wel wat vlagen van misselijkheid, maar echt de neiging tot overgeven heb ik niet. Ik hoop dat dit zo blijft.. maar je weet maar nooit!

6. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

Apr 9, 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Ik ben ontzettend misselijk geweest tot aan week 16... pas daarna trok het langzaam weg. Bij mij hielp het ook wel een beetje om de hele dag kleine hapjes te eten, veel appels te eten en ik dronk heel veel zuivel (melk en drinkyoghurt). Tussendoor at ik van die dropkogels van Napoleon! ;)

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb zaterdag ook Seabands gekocht. En volgens mij werkt het :)

Ik zit nog een beetje in dubio wat in mn collega's moet vertellen over die gekke bandjes aan mn polsen:(

8. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Haha, dat zit ik me ook net af te vragen. Heb je al iets bedacht?

9. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Ik ben ook erg misselijk geweest en veel overgegeven,
    maar bij mij hielp niets alles is er wel een keer uitgekomen. Het enige wat redelijk ging waren rijstwafels, droog. SUcces! Bij mij werd het met 16 weken minder en was het met 20 weg.

10. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Bij mij helpt het om iig elk half uur een hapje te eten, dus eigenlijk de hele dag eten. Dan ben ik nog wel misselijk maar minder erg dan wanneer ik een hongergevoel krijg.
    Verder drink ik de hele dag door cola, weet dat het niet goed is door teveel caffeine maar dat is het enige drinken wat goed binnenblijft momenteel.

Seabands heb ik ook om maar of dat echt werkt..

11. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Mijn (enige) vrouwelijke collega herkende ze... Dus ik heb het haar toch maar verteld! Zij heeft zelf een kindje van 1, dus een beetje support op het werk is ook wel fijn! Tegen de mannen zeg ik wel dat het tegen hoofdpijn ofzo is, maar heb niet het gevoel dat ze het uberhaupt opvalt!

12. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Bij mij hielp het om elke keer kleine beetje te eten... en zo de misselijkheid voor te zijn zeg maar... dus zorgen dat je maag gevuld blijft.
    Ook vanille vla scheen wonderen te verrichten en bij mij hielp dat inderdaad wel! Ik had het liefste van die saroma opklop pudding :D
    Tegen de 4 maanden was mijn misselijkheid over. Nu soms nog, als ik te lang wacht met eten!!

13. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Bi mij hielpen zuigsnoepjes, van die Ricola citroensnoepjes. Ik zoog ze de hele dag door.

14. Laura1981

Laura1981 Actief lid

Jul 8, 2011
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een abonnement op misselijkheid bij m'n eerste zwangerschap (gehele zwangerschap misselijk), dus behoorlijk wat uitgezocht en tips gezocht wat te doen tegen misselijkheid:

- koffie, thee en chocolade vermijden
    - vanillevla eten of warme melk drinken
    - ieder half uur kleine beetjes eten

15. Lola83

Lola83 Actief lid

Jun 6, 2011
    424
    208
    43
    Female
    Ik had eerder gepost dat ik niet zo misselijk was.... nu wel! Ik word er 's nachts wakker van... dan loop ik kotsmisselijk door het huis in de hoop dat het over gaat. Echt overgeven doe ik niet. Ik heb ook last van darmkrampen en moeilijke ontlasting. Als dat eruit is, voel ik me ook minder misselijk... zou dat er ook mee te maken hebben?
    Een glas melk helpt bij mij meteen tegen de misselijkheid en ik eet veel fruit als tussendoortje. Overdag gaat dus wel, maar 's nachts is heel vervelend... daardoor heb ik nog meer last van moeheid overdag!
    Ik hoop dat het gauw minder wordt!!

16. moedertje3

moedertje3 Actief lid

Oct 7, 2006
    204
    0
    16
    oo hier nog een misselijke hahaha, wordt er gek van. Wat helemaal erg is, ik laat steeds boeren, echt hardop en kan ze niet stoppen. + maagkrampen

17. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0
    Ik ben ook zo misselijk. De klok rond en wordt er echt helemaal simpel, gaar en duf van. Nu loopt er ook nog een peuterpuber van 2 rond.....blehh! Overgeven hoef ik niet, maar kokhalzen en gewoon de klok rond gammel zijn. Bij mij wordt het erger als ik iets eet, krijg dan een duffe plakkerige smaak in mijn mond. Het lijkt wel met de suikerspiegel te maken te hebben. Geen zoet eten, want dan wordt het bij mij erger, dus probeer maar kaas op brood te doen en veel fruit te eten.
    Iemand nog tips....als ik niets eet gaat het eigenlijk nog het beste, maar een hongergevoel is ook funest want dan komt het weer wel opzetten.....word hier zo moe van!

Bij mijn vorige zwangerschap precies hetzelfde gehad en dat was met 18 weken over....nog 8 weken bikkelen.

18. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Verse gember schillen, in hele dunne plakjes snijden en thee van maken. Doet wonderen!!! En is erg gezond :)

19. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik ben ook enorm misselijk. Niet met overgeven, maar wel de hele dag lang zo'n zeurend misselijk gevoel. Daarbij ook continu heel veel speeksel in m'n mond en een vieze smaak, wat ik ook eet of drink. Blegh. Ik probeer sterke geuren te vermijden, dus de pot pindakaas blijft bijvoorbeeld dicht. En verder eet ik de hele dag door kleine beetjes, maar echt het 'wondermiddeltje' moet ik nog vinden. Tot nu toe niets dat ik écht lekker vind en waarbij ik me niet misselijk voel.
    Ik heb nog wat snoepjes in huis, eens kijken of daarop sabbelen helpt!

20. Pickle

Pickle Fanatiek lid

May 7, 2010
    1,293
    5
    38
    De misselijkheid heeft hier ook weer toegeslagen, vanmorgen weer mijn eerste rendez-vous met de wc-pot. Slokjes koude cola helpen goed bij mij, en de hele dag door kleine beetjes eten. En wat ik best een beetje wondermiddel vond: 's ochtends voor het opstaan (dus nog in bed) een paar van die dubbele crackertjes eten.

Share This Page