Ovulatietest eindelijk een tweede streepje, maar is dit nu positief???

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Zoetie, Sep 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zoetie

Zoetie Lid

May 23, 2011
    39
    0
    6
    Even de situatie schetsen:
    Op 2 augustus heb ik een MK gekregen dmv Cytotec tabletten, ik heb nog 2 weken gebloed tot ongeveer 14 augustus, toen op 15 augustus een zwangerschapstest gedaan en was nog duidelijk positief, maar bij nacontrole by gyn was wel alles weg. Op cyclusdag 18 (19 augustus) ben ik dan begonnen met ovulatietesten en deze waren negatief, dus helemaal geen 2de streep tot CD 29 en CD30, toen verscheen er opeens een duidelijke tweede streep, op CD30 's avonds was het streepje weer lichter en vandaag CD31 is het streepje weer weg. (op 23 augustus was mijn zwangerschapstest negatief trouwens, dus hcg is zeker weg)

Nu is mijn vraag: was dat mijn eisprong? Want ik lees overal dat het 2de streepje minstens even donker moet zijn dan het controlestreepje, maar dat was dus niet, maar het leek wel een duidelijke piek.

2. Zoetie

Zoetie Lid

May 23, 2011
    39
    0
    6
    Even een foto erbij

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Zoetie,

Je foto is niet heel erg duidelijk, maar het lijkt idd op een positieve ovulatietest (de 5e en 6e van onderen). Misschien was je urine niet heel geconcentreerd, waardoor hij wat lichter uitviel, of heb je net om de knalpiek heen getest. Het is belangrijk dat je elke dag rond hetzelfde tijdstip test.

4. Zoetie

Zoetie Lid

May 23, 2011
    39
    0
    6
    Bedankt voor je reactie! Ja ik test elke dag rond 17u, dan kom ik thuis van m'n werk en ik probeer dan ervoor 2u niet meer te drinken, maar das moeilijk want ik drink sowieso nogal veel op een dag, misschien daarom dat m'n testjes niet zo donker worden.
    We hebben iig geval ons best gedaan de voorbije week en nu is het weer aftellen :)

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    De 5e en 6e van onderen is positief....for sure!!!

Share This Page