hoi allemaal, ik word hier allemaal erg onzeker van... heb 14-10 mijn mirena laten weghalen, 16-10 mijn eerste menstruatie en vervolgens na een cyclus van 24 dgn op 9-11 mijn volgende menstruatie... ik zit nu weer op dag 10 van mijn cyclus en heb dus eigenlijk geen idee hoelang mijn cyclus nu precies is? is het aan te raden nu elke dag een ovulatietest te doen? ik heb dit nu 3 dgn achter elkaar gedaan (zonder effect) en word er erg onzeker van als ik geen streepje op de test zie verschijnen... wat raden jullie me aan? oja, bij ons 1e kindje was in de 3e ronde zwanger.
dat jij vorige keer in ronde 3 zwanger bent geworden wilt niks over de aankomende zwangerschap zegen zou nu eerder kunnen zijn maar zou ook in ronde 8 pas kunnen zijn. dus je zou echt even af moeten wachten denk niet dat iemand hier een zinnig antwoord over kan geven. en laat die ovulatie testen even voor wat het zijn
nee dat snap ik ook wel dat dat niks wil zeggen , maar ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu in elkaar zit..
dat weet niemand en dat zou je even moeten afwachten... goed opschrijven en bij houden zodat je de volgende maanden een beeld krijgt hoe je cyclus is, je cyclus kan door die hormonen toch wat onregeld zijn ik zou gewoon echt even wachten met ovulatie testen laat de natuur eerst is ze gang gaan ... even diep adem halen en verder gaan
als je nu al begint met ovu testen is het spontane er wel af. Ik weet niet of je om een bepaalde reden nu al test, maar je lichaam moet even weer in het ritme komen. Dat kan snel gaan, maar kan ook nog even duren. Je kan je nu al helemaal gek lopen maken, ook omdat je bent begonnen met die testen.... Relax en probeer het een beetje op z'n beloop te laten. Stressen kan altijd nog mocht dat nodig zijn!! Misschien niet wat je wilde horen/lezen, maar toch succes!
ik test om de reden dat ik ongeveer kan weten wanneer ik mijn eisprong heb, ik voel die namelijk nooit.
ik dacht trouwens dat het juist belangrijk was je cyclus een beetje te kennen?? en nu beweren jullie dus van niet??
Je kan je lichaam/cyclus ook wel leren kennen zonder de testen. Laat het op z'n beloop. Geniet en maak het gezellig samen, 3x per week sex, of vaker, wat jullie willen. Maar als jij je beter voelt met de testen is dat toch ook prima! Het kan alleen het spontane er vanaf halen, snap je?
ja ik snap het, wij hebben vaak zoiezo wel om de dag sex hoor, dus wat dat betreft hebben we geen klagen hihi.. maar dacht dat het juist handig was om te weten en in de gaten te houden hoe het met j eisprong zit.. maar je hebt wel gelijk hoor! het haalt idd een beetje het spontane eraf, tis iig niet zo dat we denken van: we hebben nauwelijk sex, maar nu een posi ovu test dus nu moet het! haha zo werkt het gelukkig niet bij ons!
Als je toch al om de dag sex hebt, heb je geen ovutest nodig. Dan zit je hoe dan ook goed (tenzij bij heeeel zwak zaad, maar als het bij je oudste zo snel raak was, heb je daar vast geen last van). Veel plezier
Hoi, Ik zou de ovutesten gewoon even laten zitten en goed opschrijven en bijhouden hoe lang je cyclus duurt. Van daaruit kun je weer berekeningen maken wanneer je eisprong zou kunnen zijn. Zoals je zegt heb je vaak om de dag seks dus heb je sowieso kans genoeg om zwanger te raken. Als het dan nog niet lukt kun je altijd de testen er nog bij halen. Groetjes, Chila