Hallo dames! Ik heb een bmi van 17,1 en ben sinds 3 maanden gestopt met de pil. Ik ben nog steeds niet zwanger en dit baart mij zorgen gezien ik 20 ben en erg vruchtbaar hoor te zijn. Heeft dit wat met mijn gewicht te maken xx
Nou meid, ik ben 21 en al langer dan 3 maanden gestopt met de pil en ken meer meiden van deze leeftijd bij wie het niet meteen gelukt is. Je leeftijd moet je er in ieder geval los van zien.
Menstrueer je wel gewoon? Mijn nicht was zo mager (vanwege een voedingsallergie) dat ze daardoor geen cyclus meer had. Misschien komt het vanwege het ontpillen? Ik ben in juli gestopt met de pil en wacht nog steeds op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Leeftijd wil inderdaad niet veel zeggen. Ja, je bent vruchtbaarder dan vrouwen boven de 30, maar dat is geen garantie voor een snelle zwangerschap.
@Gizzie1983 Dankje voor je reactie! Ja ik menstrueer wel gewoon, ik heb altijd gemenstrueerd. Zelfs toen ik rond de 40 woog.
Ondergewicht kan er ook voor zorgen dat je minder snel zwanger wordt. Ideale BMI is tussen de 19 en 25. Misschien dat de huisarts je kan doorverwijzen naar een voedingsdeskundige, zodat je op een gezonde manier wat aan kunt komen. Sterkte met zwanger worden!
Het is vrij normaal hoor dat je nu nog niet zwanger bent. Het is normaal dat het een half jaar tot een jaar duurt. Geef je lichaam de tijd. Je leeftijd zegt niets over het wel of niet snel zwanger worden. Als je gewoon regelmatig menstrueert lijkt me niet dat je cyclus lijdt onder je ondergewicht. Succes!
Het ligt er ook aan of dat ondergewicht voor jou een normaal gewicht is, of dat het komt doordat je medische problemen of eetproblemen hebt. Ik ben om meerdere redenen bepaalde periodes te licht geweest, maar steeds zwanger geraakt als mijn bmi weer een beetje op peil kwam (toch zeker wel rond de 19). Mijn cyclus stopt als ik beneden de 18 raak. Maar die cijfers zeggen niets. Bovendien kan niet zwanger raken ook door andere factoren komen, ook als je 20 bent (de kwaliteit van het zaad, bijvoorbeeld ).
Ah je bent pas 3 maanden bezig. Dan hoeft er nog helemaal niets aan de hand te zijn. Voel je je goed bij dit gewicht?
inderdaad, wat de andere dames zeggen... je bent nog maar 3 maand bezig. Zolang je gewoon menstrueert is er niets aan de hand. Ookal ben je jong, kan het alsnog een jaar tot anderhalf jaar duren tot je zwanger raakt.... Vertrouw op je lijf en geniet van je mannetje.
In lijn met de voorgaande reacties: je bent 3 maanden bezig. Wat had je verwacht dan? Je hoopt t natuurlijk wel, maar dat doen we allemaal hier. Past je gewicht bij de bouw van je lichaam? Kijken naar een BMI van 20-25 is wel heel erg globaal. Voor vrouwen wordt ook wel 19-24 aangehouden. Daarbij spieren wegen meer dan vet, dus ik zou de BMI van een bodybuilder wel eens willen weten (ik gok te hoog). Ik ken meer dames die gewoon heel smal zijn en slank, maar niet te dun. Als jij je verder goed voelt, hoeft een lage bmi niet per definitie zorgelijk te zijn.
mayowlovesyou ik begrijp wel dat je je zorgen maakt herken het ook wel heb zelf ook een bmi van 17,5. Maar probeer eens terug te kijken heb je altijd al ondergewicht gehad? Eet je gewoon gezond? Of ben je veel afgevallen laatste jaar of jaren.. Zo niet dan zal dit ook het gewicht zijn wat bij je hoort. Voor de 1 is het gezond voor de ander ongezond. Het beste is natuurlijk wel om minimaal op een bmi van 18,5 te zitten maar als je verder niet ziek bent of eetproblemen hebt en menstrueert zal ik me niet zo'n zorgen maken als ik jou was. Hopelijk helpt het je wat en het is wat de anderen ook zeggen 3 maanden is niet lang..
Ik weeg nu net 47 kg en met een lengte van 170cm is dat eigenlijk te weinig maar, ben nu zwanger van mijn 2de kindje ik vond wel dat het allemaal veel langer duurde voor ik zwanger werdt bijna een jaar geleden gestopt met de pil duurde ook een tijdje voor ik regelmatig ongesteld werd Slik je eigenlijk foliumzuur dat is wel erg belangrijk ?!?
woei dat klinkt als weinig. Is je vorige zwangerschap zonder problemen verlopen? Hier bedoel ik verder niks mee maar ik ben gewoon benieuwd hoe een lijf daarop reageert.