Hallo dames! Ik zit nu op dag 21 en kreeg vanacht n paar flinke steken in mijn buik rechtsonder.. Vorige week ben ik flink in sjouw geweest met de ovulatietesten die waren toen steeds negatief. Voor de aardigheid heb ik er net eentje gedaan en die was eigenlijk licht positief! Als ik vanacht bv mijn ei gehad zou hebben (die steken) kan die test dan zon licht streepje geven of komt ie er nog aan?? We hebben woensdag voor het laatst geklust.. Vanavond zeker weer als vriendlief thuiskomt!!!! Komt t goed denken jullie?! Xxx
Als het je ei is geweest kan de test nog wel een lichte streep geven, maar wordt niet donkerder... Een ei op dag 21 kan best hoor... ik heb er ook al eens 1 op dag 20 gehad. Of het goedkomt? Vandaag nog weer even gezellig maken kan geen kwaad en van woensdag zal er in de goede omstandigheden van de vruchtbare periode vast nog wel een zwemmer over zijn... Geduld dus... wachtbankje is killing
Te laat is ook niet altijd goed. Mijn ei kwam op dag 27 met een cyclus van 32 dus een lf van 5, te kort. Nu zit ik alweer op dag 21 dus vrees t ergste.. Hopelijk is dat bij jou anders.. Succes
Ja ik weet er nog niet heel veel van maar hoe lang moet die lf dan duren om daadwerkelijk zwanger te kunnen worden?
Alles boven 9 dagen is goed.... maar onder 9 dagen is geen garantie dat het niet lukt... Normaliter heeft een bevrucht eitje tussen 5 en 14 dagen nodig om in te nestelen, maar het kan ook met 4 dagen al innestelen en dan maak je als het goed is genoeg HCG aan om een naderende ongi tegen te houden. Mijn LF (dagen tussen ei en ongi) is hooguit 7 dagen (met een minimum van 3 dagen) en toch ben ik 2x heel snel zwanger geraakt. Misschien is het voor jou een idee om vanaf je eerstvolgende ronde te beginnen met de combi ovutesten en tempen? Met testen kun je zien of je ei in aantocht is en met tempen heb je controle of deze ook echt gesprongen is. Op basis daarvan kun je zien of je LF "normaal" is (tussen 10 en 18 dagen) of echt kort (onder 9 dagen) of juist lang (langer dan 18)
Ja sorry voor mn late reactie, ja inderdaad vanaf de 10 dagen schijnt het goed te zijn, bij 5 dus net als bij mij krijgt een eventueel bevrucht eitje nooooit de kans om te nestelen..
dat ben ik wel met je oneens hoor.... m et de juiste omstandigheden heb je altijd een kans... kijk maar eens naar mijn FF kaartje
Hoop is er altijd. Ik had de doorverwijzing naar de gyn voordat ik de eerste keer zwanger werd al op zak, maar toen werd ik dus zwanger.... Na de geboorte van mijn dochter zijn we meteen weer begonnen met klussen in de veronderstelling dat het wel eens lang kon duren, omdat onze eerste al zo'n gelukstreffer was. Je ziet het... weer snel raak en allebei in de maand april... Ik geloof niet meer in toeval hoor hahahaha Ik zie dat je nu in de 3e ronde zit... hoe lang ben je al van de pil af? Of had je geen pil?
Bedankt, we gaan het zien ben erg benieuwd hoe het zal lopen! We zitten nog maar in de eerste ronde hoor.. Maar zou toch geweldig zijn als we nu al een voltreffer hebben haha! Fantaseren mag he
Jawel, wel de pil geslikt, tot begin april.. dus dat kan de boel ook nog goed ontregelen, maar ik dacht als het nou standaard wordt, zon korte LF, kan ik er beter op tijd bijzijn, dan dat ik mezelf te lang teleurstel toch? Had immer gelezen dat er medicijnen zijn om LF te verlengen.. Maar nu dacht ik ook nog: kan het zijn door het ontpillen dat ik vorige maand wel een LH piek had, maar mijn ei niet goed sprong, en daardoor de 5 dagen later de afgestroven handel eruit is gekomen?
Een positieve ovutest betekend nog niet per se een gesprongen ei... daarom heb ik altijd ook getempt. Aan de hand van de gestegen temp kun je dus zien of je ei daadwerkelijk is gesprongen. Ik heb 1 cyclus gehad zonder ei, waarbij ik ook 5 dagen na de LH piek weer ongi werd. Een goede HA stuurt je met een aantoonbaar korte LF (dus door tempen en testen) vrij snel door hoor. Want er zijn inderdaad medicijnen die de LF kunnen verlengen. Als je het netjes bijhoud en het blijft zo, is het misschien verstandig om over een ronde of 3 eens naar de HA te gaan.
Had je bij die keer wel steken? Een dag na positieve ovutest had ik heel even hele erge steken en ineens niet meer..
Ja dat geeft inderdaad hoop!! Ik word er nooit wijs uit wanneer mijn ei is..ik probeer altijd op het slijm te letten maar heb eigenlijk niet bijgehouden hoeveel dagen voor mn ongi dat is..eigenlijk maar es doen. En dan de volgende ronde misschien temperaturen..doen jullie dat ook? Maar ik ken mezelf wel..als ik dat eenmaal ga doen dan draaf k door haha
Met een lange cyclus is het inderdaad mogelijk dat je ook later in de cyclus je ei hebt. Ik heb nooit een vroeg ei gehad, heb een cyclus van rond de 35. Heb altijd een ei rond de 20ste.
Ja maar dat is ruim zat! Ik had mn ei op dag 27, en al twee keer een cyclus van 32, alleen eerste keer niet lang genoeg getest met ovutesten dus ei niet gevonden.. Nu is het dag 22, en nog geen positieve ovutest, wel bijna maar hoop dat ie snel knalt, want anders is het weer te kort op mn ongi...
normaal voel ik mijn ei nooit... maar die keer dat ie niet sprong had ik steken... alsof ie niet los wou komen
Ik heb beide keren getempt... Als je in ogenschouw houdt dat je toch niet eerder een conclusie kunt trekken dan dat je een positieve zw-test of een ongi hebt, dan kijk je er een stuk nuchterder tegenaan.