Het is vrij simpel, hcg waardes zijn 1 of zelfs nog minder bij geen zwangerschap. Bij bevruchting duurt het 5 tot 10 dagen tot het innesteld. Dus stel je voor de innesteling is op 5 dpo en je startwaarde is 1. Dan zit je op 7 dpo op 2 op 9 dpo 4 11 dpo op 8 13 dpo op 16 etc. Dit is een voorbeeld en kan verschillen daarom heeft de 1 een vroeg positiefe test en andere niet.
Dat is wel duidelijk. Alleen is het niet bewezen en of vast gesteld Of hcg nou direct vanaf bevruchting word afgegeven of Pas vanaf het moment dat het is ingenesteld......
Hcg productie os vanaf de bevruchting. Na de innesteling echter gaat de aanmaak sneller, dit omdat het exponentieel toeneemt (zoals jane uitlegt). Dit is zeer wel wetenschappelijk aangetoond, alleen moet je de info niet van een forum oid afhalen. Als de zwarte vlek een vruchtzak is, heeft bij jou de ineesteling dus allang plaatsgevonden en zou ook je bloedwaarde positief moeten zijn. Ik hoop voor je dat je de uitzondering op de regel bent (en dus zwanger), maar je medische gegevens matchen in dit geval niet zodat het een zwangerschap verklaart.
dit weekend heb ik via de website www.uwbloedserieus.nl een vraag gesteld. En heb zojuist het antw. gekregen op mijn vraag. mijn vraag was : Maakt het lichaam na bevruchting hcg aan of na innesteling van de vrucht? Antwoord : Geachte mevrouw, zoals u kunt lezen op http://www.uwbloedserieus.nl/aanvraagformulier.php?id=323 wordt hCG gemaakt door de placenta (moederkoek). Deze ontstaat pas na innesteling van de vrucht. Zo rond de tijd van je verwachte menstruatie is er voldoende hCG gevormd om een positieve urine test te geven in het geval van zwangerschap. In de hoop hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord. Namens de Werkgroep Publieksvragen van de NVKC. Met vriendelijke groeten, Dr. H. Russcher, klinisch chemicus Dr. K.J.M. Boonen, klinisch chemicus in opleiding Heeft u na dit antwoord nog meer of andere vragen? Kijk op http://www.uwbloedserieus.nl/publieksvraag-entree.php Uw vraag en ons antwoord kunnen worden gebruikt voor onderwijs en kwaliteitsverbetering; uw persoonlijke gegevens laten we daarbij weg.
Goed. Geloof wat je geloven wilt. Maar als jouw echo heeft de innestelng al plaatsgevonden en zou je test dus positief moetenzijn. Hier kun je niet omheen. Nogmaals, het zou kunnen dat jouw ziekenhuis een hogeren ondergrens aanhoudt voor een diagnose 'zwangerschap', maar het klopt niet met elkaar. Maar goed, hopelijk ben je dus de uitzondering op de regel.
ik weet niet wat ik geloven moet. Of wat ik denken moet. het blijkt gewoon dat de meningen hier sterk over verdeelt zijn.... das alles ......
Duimen blijven draaien dus. Dan is donderdag nog ver weg he?! Zou wel mooi zijn. Mooi verhaal om aan je behandelend arts te vertellen (al had ik klussen bij 4 follikels wel een beetje te spannend gevonden voor mezelf).
Donderdag is zeker voor mn gevoel nog een eind weg ja hihi. Heb vanmorgen weer mn bloed laten prikken. Zowel op HCG als op progesteron. Woensdag middag kan ik hiervan de uitslag opvragen. Dus dat is in ieder geval een dag dichter bij.
Als je zwanger bent zal de uitslag zeker positief moeten zijn! (Een week na je eerste test en echo). Dus dat scheelt idd weer een dag. Sterkte! Laat je het nog effe weten hier?
jazeker laat ik dat weten Ik ga maar van het negatieve uit.Althans dat probeer ik. Dan valt het altijd mee als het slecht nieuws betreft ......
Degen Het maakt toch in principe niks uit wanneer er HCG geproduceerd wordt? Je kunt simpelweg niet op een echo een zwangerschap zien als er geen HCG in je bloed zit. Zonder HCG kan er geen zwangerschap groeien. Als er op de echo een duidelijke zwangerschap te zien is, moet je een bepaalde dosis HCG in je lichaam hebben. En dat is dan zo'n hoge waarde, dat het niet op de grens van wel of geen zwangerschap zit. Dan heb je het echt over een waarde van tientallen zo niet honderdduizend. Bij jou was de waarde in je bloed negatief. Dus dat komt niet eens in de buurt. HCG verdubbelt om de dag, dus het duurt een week of twee-drie voordat je op de gewenste dosis zit die overeenkomt met het echobeeld van een vruchtzakje. Ik hoop natuurlijk dat je de uitzondering op de regel bent. Maar bereid je ook voor op slecht nieuws, hoe graag ik het ook anders voor je zie.
Hoi hoi. Heb vandaag idd weer echo gehad. Deze wees wederom uit dat er sprake is van Zwangerschap. Duidelijk wat te zien plus verdikt slijm.... Vandaag ook weer bloed geprikt deze wees uit dat ik niet zwanger ben. Wat het ook moge zijn..,.. In overleg met de arts ga ik tien dagen Provera slikken....
Jammer dat er geen sprake is van een goede zwangerschap. In dit geval moet je echt van de uitslag van je bloed uitgaan, helaas. Hopelijk de volgende keer meer geluk, succes & sterkte!