Positie baarmoedermond en zwangerschap

Discussion in 'Zwanger worden' started by Emily27, Feb 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe was jouw baarmoedermond bij meerdere zwangerschappen?

1. Bij alle zwangerschappen gelijk (hoog)

2. Bij alle zwangerschappen gelijk (laag)

3. Verschillende bij verschillende zwangerschappen

4. Onduidelijk

5. Weet ik niet

6. Nvt

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik lees op internet overal dat de baarmoedermond in de (vroege) zwangerschap hoog en zacht en gesloten is.
    Van mijn vmk zwangerschap in september kan ik mij dit ook herinneren - hij was al vroeg (4 dpo) hoog en bleef dat ook. Eigenlijk is hij na de ovulatie toen nooit gezakt, alleen maar gesloten.

Nu lees ik overal op internet dat dit wel per vrouw verschilt: de een heeft al met 3 weken zwangerschap een hoge baarmoedermond, de ander pas met 6 weken zwangerschap. Dat is allemaal normaal.

Maar weet iemand of het ook verschilt tússen zwangerschappen, bij dezelfde vrouw?

Ik had enkele dagen geleden flinke krampen en liessteken, zeer gelijkend op eerdere innestelingen(/ innestelingpogingen). Nu heb ik echter nergens meer last van, en is de baarmoedermond gewoon laag en gesloten. Betekent dat, omdat hij bij een eerdere zwangerschap al wel vroeg hoog was, dat het nu dus sowieso game over is? Ik weet dat baarmoedermond onderzoeken niet echt een betrouwbare methode is, overigens.

Maar heeft iemand ervaring met verschillende baarmoedermond posities bij verschillende zwangerschappen?

Share This Page