Wel of niet zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Joy1234, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joy1234

Joy1234 Lid

Jan 18, 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik zou graag jullie hulp / advies willen hebben.

In augustus '14 gestopt met de pil. ondertussen twee keer ongesteld geweest. (eerste keer duurde uiteraard lang) tussen beide keren zat 39 dagen (vanaf 1e dag). laatste keer was 1dec (dag1). Afgelopen zaterdag een test gedaan, helaas negatief.
    Nu nog niet ongesteld, is dat voor mij dag 50?

Ik ben soms wat misselijk maar vind het moeilijk om te zeggen of ik de kwaaltjes van zwangerschap heb, kan ook tussen mijn oren zitten, ben er immers elke dag mee bezig!

Wanneer zal ik nog eens testen? Of naar de dokter gaan misschien? Wil het ook niet te vroeg doen, maar wachten is ook vervelend aangezien ik normaal gesproken een persoon ben die elk weekend drinkt.. en nu al begin met smoesjes.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Caresse

Caresse Lid

Oct 21, 2014
    75
    0
    6
    Twente
    Ik snap je verwardheid.. Helaas kan het een hele poos duren voordat je regelmatig ongesteld word. Als je het niet vertrouwd kan een belletje naar de HA nooit kwaad ;)

3. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

Sep 2, 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou afwachten.
    En naar de ha gaan kan pas als je een jaar bezig bent, zolang staat er immers gemiddeld voor om zwanger te raken

4. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

Jul 6, 2014
    1,263
    119
    63
    Kan toch geen kwaad om even langs te gaan. Mocht je niet zwanger willen worden en je enkel condooms als ati-conceptie zou gebruiken, dan zou met eem cyclus van 50 dagen toch ook op de stoep staan? Ik wel iig hoor. Stond vorige keer met 5 dagen later al op de stoep, we, voor iets anders, maar ik was er toch. Kreeg gelijk een formulier mee om te prikken, met het advies om het nog even aan te kijken. Helaas was het prikken niet nodig, maar het gaf wel rust.

5. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Huisarts kun je beste doen

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

#6 Beeb87, Jan 21, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 21, 2015
    Wat moet een huisarts dan doen?
    Als een zwangerschapstest negatief is dan is een bloedtest ook negatief.
    Een bloedtest moet je trouwens ook zelf betalen en dat is vele malen duurder dan een paar zwangerschapstesten kopen, daarom doet een ha dat ook niet zo snel.
    Als je zwanger bent moet je hcg met 48/72 uur verdubbelen dus zou je over een paar dagen zeker positief moeten testen.
    Hij kan ook niet zomaar een menstruatie opwekken.

Je bent pas net gestopt met de pil, dan kan het best dat je een keer een uitschieter hebt in je cyclus.
    Dat je 2x een regelmatige cyclus hebt gehad betekend niet dat je altijd een regelmatige cyclus hebt.

Enige wat je kan doen is afwachten en zo nu en dan eens testen.
    Iemand uit het clubje waar ik in mee schrijf heeft een uitschieter gehad van 87 dagen.

7. Joy1234

Joy1234 Lid

Jan 18, 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht wel rustig in spanning af. We zullen het zien. Ik zal volgende week nog wel een test doen! En anders de week erop weer. Ik snap dat ik pas net gestopt ben en dat het vaak lang duurt, maar daarom is het natuurlijk nog wel mogelijk... positief bekijken hè. Uiteraard oppassen voor valse hoop, maar die is er toch wel, als je er eenmaal voor gekozen hebt.

Share This Page