Lange cyclus na jaar stoppen

Discussion in 'Zwanger worden' started by boedie, Jan 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb eerder een topic geopend maar zag dat die is gesloten dus hierbij even kort opnieuw.

Vorig jaar januari ben ik gestopt met de pil. Na 33 dagen ongesteld, dus ik was happy. Het leek snel weer in orde met mijn lichaam. Helaas moest ik daarna 100 dagen wachten, toen 51 en daarna 55. Lange cyclussen, maar ok, ik was echt ongesteld. Nu ben ik inmiddels zo'n 140 dagen onderweg, en nog steeds niet ongesteld. Mijn vriend en ik willen nu echt wel voor een kindje gaan, dus we zijn gestopt met alle voorbehoedmiddelen. Nu ben ik in december maar eens naar de dokter geweest omdat ik een jaar gestopt was en de boel nog niet in orde leek. Zij gaf aan dat ze zich weinig zorgen maakte en dat ik af moet wachten tot maart. Mocht ik dan nog niet ongesteld zijn, dan stuurt ze me naar een gyneacoloog voor een echo. Het kan zijn dat er cystes op mijn eierstokken zitten, maar dat verwacht ze niet. Ik had enorm last gekregen bovendien van acné (direct na het stoppen van de pil) en hiervoor kreeg ik benzoylperoxide. Ik was ook dat na een jaar wachten echt beu.... Het leek alleen maar erger te worden.
    Omdat ik niet meer wilde wachten, ben ik zelf maar gaan temperaturen om te kijken of ik uberhaupt een eisprong kan ontdekken. Na het stoppen van de pil denk ik hem telkens duidelijk gevoeld te hebben, zo'n anderhalve week voordat ik ongesteld werd, maar ook dit is al lang geleden.
    Zijn er mensen die in hetzelfde schuitje zitten? Ik voel me vooral rot omdat het lijkt alsof mijn lichaam niet in orde is. Misschien was dit ook meer van me afschrijven dan daadwerkelijk een vraag. Ik hoop gewoon dat mijn lichaam de boel oppakt en snel regelmaat vindt. Is iemand bekend met de stappen als blijkt dat het echt mis is? Dat ik geen eisprong heb, of misschien zelfs wel cystes?

Ik hoor graag van jullie. Sorry voor het lange bericht, maar het was als fijn om het even van me af te schrijven!

2. Marria

Marria Actief lid

Jan 6, 2015
    182
    42
    28
    Fijn is dat hè, even van je afschrijven.
    Ik kan helaas niet meepraten, maar wil je wel meegeven dat je menstruatie misschien uitblijft vanwege stress, of teveel druk erop leggen. Ik hoop voor je dat je lichaam inderdaad snel zijn eigen cyclus oppakt en je snel zwanger wordt! Succes.

3. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Dat is zeker fijn! Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik in de privésferen al een tijdje veel stress ervaar, dus dat zou inderdaad kunnen. Misschien moet ik proberen er gewoon niet mee bezig te zijn, maar dat is zo moeilijk.....

4. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Van me af schrijven heeft al twee keer voor verandering gezorgd, misschien moet ik dat vaker doen ;)

Afgelopen donderdag kreeg ik een stekende pijn links onderin mijn buik. Ik herkende deze pijn van eerdere keren dat ik vermoedelijk een eisprong had (ongeveer anderhalve week daarna werd ik ongesteld). Verder kreeg ik weer ontzettend gevoelige borsten en heel veel slijm, doorzichtige afscheiding. Ik weet dus eigenlijk zo goed als zeker dat ik mijn eisprong weer eens gehad heb. (na 135 dagen). We hebben donderdag bovendien gemeenschap gehad. Nu heb ik, evenals vorige keren, nog steeds heel gevoelige borsten en tepels. Mijn temperatuur was gisteren al 0,2 hoger en vandaag 0,3 hoger dan voor donderdag, dus alles lijkt erop dat ik echt een eisprong heb gehad! :D. Nu wordt het dus afwachten of ik over anderhalve week ongesteld wordt of niet. Ik weet dat de kans klein is als je na of tijdens je ovulatie seks hebt, maar wie weet.... Ik ben in ieder geval blij dat er weer iets in mijn lichaam gebeurt!
    Voor alle andere dames die zich ook druk maken als ze lang niet ongesteld zijn, zelfs na 130 dagen kan het gewoon vanzelf weer op gang komen!!

5. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Het wordt nu toch wel spannend. Ik houd mijn cyclus nu nauwkeurig bij, voor zover mogelijk en mijn temperatuur steeg na de eisprong netjes 0.3. Vandaag ging deze nog 0,3 omhoog. Ik voel ook van alles in mijn buik, maar anders dan tijdens eerdere menstruaties. Misschien komt dat ook omdat ik er zo mee bezig ben en ieder moment mijn menstruatie verwacht. Het zou te mooi zijn als ik direct zwanger ben. Toch is er stiekem wel die spanning..... woensdag zijn er precies twee weken verstreken na de zo gevoelde eisprong..... Ik snap nu wat alle dames ervaren die op hun NOD wachten. Wat denken jullie als de temperatuur alleen maar omhoog gaat? Ook een week na de eisprong?

6. Flowerpower01

Flowerpower01 Niet meer actief

Het kan iets zeggen zo een temperatuur stijging maar het hoeft niet. Het zou idd mooi zijn als het nu gelukt is!
    Wil je niet bang maken hoor maar heb je wel eens van PCOS gehoord ? ik zou je zeker laten onderzoeken hoor bij de gyn als het dit keer niet gelukt is. Zeker na een jaar stoppen. Toen ik stopte had ik net zulke lange cycli als jij hebt en na onderzoek bleek dat ik PCOS had, ik wist dit eigenlijk al wel omdat het in de familie zit.
    Nu na mijn bevalling heb ik wel iets kortere cycli gelukkig maar zit nu ook alweer op dag 54 zonder eisprong.
    Met zulke lange cycli heb je natuurlijk veel minder kans op een zwangerschap, uiteindelijk ben ik met hulp van hormoon spuiten zwanger geworden. Hoop voor jou dat je deze ronde zwanger bent!

7. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik zou terug gaan naar je HA en een doorverwijzing eisen. Ik werd ook weggestuurd. 2 keer! De derde keer liet ik me niet wegsturen en kreeg ik een doorverwijzing. Zelf begon ik me zorgen te maken toen ik zag dat al mijn ovulatietesten bijna positief waren (hoge lh). Dat kon wijzen op pcos en dat was het uiteindelijk ook.

Natuurlijk hoeft er niets aan de hand te zijn bij jou maar na een jaar mag je best aan de bel trekken voor hulp.

8. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties!
    Ik blijf inderdaad niet te lang meer rondlopen zo. Al snap ik de ha ook wel enigszins, ontpillen kan tot een jaar duren. In mijn omgeving ken ik andere vrouwen die een jaar hebben aangerommeld en vanaf een jaar een prachtige cyclus hadden. Dus ik heb de hoop niet opgegeven. Mocht ik na de komende menstruatie (als die zich aandient) weer lang moeten wachten, dan ga ik zeker opnieuw naar de ha voor een doorverwijzing.
    Ik hoor vaak dan vrouwen met lange cycli geen eisprong hebben. Ik denk zeker te weten dat ik hem wel voel en klopt met de temperatuur. Kan dat?

9. Flowerpower01

Ja als je een mooie temperatuur stijging hebt kun je wel zeggen dat je een eisprong gehad hebt. Het voelen moet je niet zo op vertrouwen. . Ik denk het wel 4 keer te voelen in een cyclus maar steeds blijft de temperatuur laag. . Meestal als ik dan een eisprong heb gehad heb ik juist niks gevoeld. Ook heb ik bijna de hele cyclus vruchtbaar slijm. . Hier kun je met pcos ook niet op vertrouwen, mocht je dit hebben natuurlijk.

10. Leuk

Leuk Actief lid

Jul 28, 2014
    157
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb wel eens gehoord dat vitamine b12 te kort ook kan zorgen dat je verstorende cyclussen hebt. Misschien goed om hier op te testen?
    Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

11. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ken mensen in mijn omgeving die ook een hele nare lange cyclus hadden tot een jaar na het stoppen met de pil. Vergelijkbaar met mij. Nu hebben zij een perfecte cyclus dus ik maak me maar niet teveel zorgen. Mocht ik komende week niet ongesteld worden en niet positief testen dan ga ik binnenkort inderdaad terug naar de dokter. Zal dan ook vragen naar PCOS en B12 tekort. Ik probeer me tot die tijd mijn niet te druk te maken, misschien heeft mijn lichaam gewoon langer nodig.
    Heb nu wel allemaal rare kwaaltjes. Temperatuur is 0.6 hoger dan voor mijn vermoedelijke eisprong, duizelig na het opstaan, al twee avonden misselijk..... Maar misschien dat ik er zo op let dat ik juist dingen ga voelen..... Gekmakend!

12. Flowerpower01

Spannend. . Hou ons maar op de hoogte! En goed dat je je niet meteen druk maakt hoor!

13. boedie

boedie Lid

Apr 2, 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    Helaas! Vandaag ongesteld geworden. Stiekem had ik toch een beetje hoop!
    Ik ben wel blij dat ik nu zeker weet dat ik mijn eisprong voel (was 13 dagen geleden). Bovendien merk ik aan het slijm ook wel dat de eisprong eraan komt en de temperatuur klopt ook daarbij. Ik kan dus in de toekomst wel enigszins plannen. Maar ik vind het wel heel spannend hoe de volgende cyclus eruit zal zien. Deze heeft 148 dagen geduurd. Dat betekent erg weinig kans op jaarbasis..... Misschien dat mijn lichaam het na een jaar wel ineens oppikt. Sorry voor dit geneuzel, maar zekerheid brengt ook weer nieuwe zorg met zich mee helaas!

Share This Page